Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX SPORT 1532
Copyright (C) HIX
2000-06-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 =?UNKNOWN?Q?Motorcs=F3naksport_/?= Formula-4 / (mind)  137 sor     (cikkei)
2 Le Nouveau =?UNKNOWN?Q?D=E9barquement_=28po=E8me=29?= (mind)  19 sor     (cikkei)
3 NBA palya meret (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - =?UNKNOWN?Q?Motorcs=F3naksport_/?= Formula-4 / (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erőgépek a Dunán   -  Idénynyitó a Vasmű-öbölben

Május 13-án újra benépesült a dunaújvárosi Vasmű-öböl . Itt rendezte a
Magyar Motorcsónak Szövetség a 2000. évi országos bajnokság I. futamát.
Ezzel egyidőben zajlott az 500 ccm-es kategória Európa-bajnoki futama. A két
napos versenyt a megszokott magas színvonalon szervezték, igy semmi
fennakadás nem volt az igen szoros versenyprogramban.

A WEBOCH  MC csapata komoly felkészülés után érkezett Dunaújvárosba. Teljes
harci készültségben vártuk az első komoly megmérettetést. A hosszú tél után
mindig nagyon fontos az első verseny, itt derül ki hogyan dolgozott a csapat
a felkészülési idő alatt, és általában az eredmények is sok mindent
elárulnak az ellenfelekről.

Május 12. péntek :   ezen a napon még semmi kézzelfogható dolog nem történik
a vízen, mégis ilyenkor már vibrál
                                 a levegő a fiúk körül.
                               A parton ezzel szemben forr a munka, hiszen a
depóépítés az egyik legnehezebb
                               és legfontosabb munka, Fontos, hogy a sátrak
jól rögzítve legyenek, ne kerüljön távol a
                               csapat a darutól és ha lehet szélárnyékba
legyünk. Dunaújváros mindig tartogat meglepetéseket,
                               ha az időjárásról van szó, láttam én itt már
viharban repülő sátrakat, és sárban elsüllyedt
                               utánfutókat néhány méterre a darutól.
                               Hát igen daru nélkül nehéz az élet, mert a
hajó csak így kerülhet vízre, de semmi gond, hiszen
                               egyenlőre nem is esik, nem is fúj és daru is
van kettő.

Május 13 szombat:     Még jó, hogy nem  péntek!  A hajnali kelés után a
gépátvétel következik az ébredező
                                  depóban. Két koránkelő müszaki bíró
ellenőrzi, hogy minden megfelel-e az előírásoknak,
                                  a müszaki átvétel után versenyzői
eligazítás, rövid szünet, majd a szabadedzés következik.
                                  A csapat készen áll az első időmérésekre,
aki csak él és mozog szorgoskodik, szerelők és
                                  segítők teszik a dolguk. Én is a partra
telepszem, előttem a stopperek, jegyzettöbűmb kezemben
                                  toll és mérem az időket. Nem csak a Weber
Feriét, hanem sorra a többit is. A 30 perces edzés
                                  végén már úgy érzem, hogy nincs miért
izgulni. Feri ideje a legjobb.
                                  A napközben meg-megerősödő széllökések
udvariasan elcsitultak a késő délutáni kötelező edzés
                                  idejére. "Vasalt víz" és kellemes hűs
szellő várta a 850-es mezőny versenyzőit. Ez mindig izgalmas
                                  pillanat, hiszen a kötelező edzésen derül
ki, hogy melyik versenyző áll rajthoz a versenyben.
                                  Itt az a szabály, hogy aki nem tesz meg
legalább egy kört a kötelező edzésen, az nem vehet
                                  részt a versenyen.
                                  Weber Ferenc a 37-es rajtszámu hajóval
elsőként ment ki a kötelező tréningre, nem volt sokáig
                                  vízen, a tempó, a mért idő megfelelt az
elvárásoknak. A hajót pillanatok alatt kiemelték a vízről,
                                  a szerelők már tolták is a depó felé,
gyors ellenőrzések, elpakolás, depózárás után a csapat meg-
                                  nyugodva indult a szállásra.

Május 14. vasárnap:   Mozgalmas éjszaka után ébredetünk, mivel a csapat
szállása a városi Sport Motelban volt, és a
                                  helyi football rajongók itt várták haza és
éljenezték igen hosszan a DUNAFERR labdarugó
                                  csapatát, amely bajnokságot nyert. Noha az
ünneplésből mi kimaradtunk, de a petárdák és
                                  tüzijátékok, valamint az éneklő tömeg
hangjai eljutottak hozzánk is. Igy aztán nem csoda, hogy
                                  kávé-ügyeletes szerelőnk szobájában nagy
volt a reggeli forgalom.
                                  A depóba érve, Feri versenyzői
eligazításra ment, itt pontosítják a napi időtervet, illetve itt sorsolják
                                  ki az első futam rajthely-beosztását.
Szerencsés sorsolás volt a 37-es hajó az 1. rajthelyről startolhat.
                                  A további futamok rajtsorrendjét az előző
futamok eredménye határozza meg. Az első rajthelyről
                                  való indulás nem csak pszichikai, de
gyakorlati előnyökkel is jár, ezért egyre nyugodtabban vártuk
                                  a rajtot.
                                  Weber Feri feszülten várta ez első futam
rajtját, számára mindig n agyon fontos az első futam, hiszen
                                  itt mérhetőek fel igazán az ellenfelek, és
ennek az eredménye betekintést adhat, a további futamok
                                  kimenetelére.
                                  A piros lámpa kb 6 másodpercet égett, majd
zöldre váltott, amotorok felbőgtek. Feri jó
                                  tempóban kapta el a rajtot, és már az első
fordító bójánál jelentős előnnyel fordult. Magabiztos
                                  vezetéssel, kockázat nélkül nyerte az első
futamot, mindvégig megtartva vezető pozicíóját.
                                 A második futamban is az első rajthelyről
indult a 37-es hajó. A futam nyolc köre alatt, nem
                                 sikerült az ellenfeleknek megközeliteni a
WEBOCH hajóját. A motor erejét jól kihasználva,
                                 a felszerelést kímélve ismét rajt-cél
győzelem született. Ekkor mint egy varázsütésre, elszállt a
                                 feszültség a csapatból. Az eddig szótlan,
ideges szerelők felszabadultan végezték munkájukat,
                                 kitünő hangulat uralkodott a sátorban.
Rövid ebédszünet után tolták a fiúk a hajót a daru alá,
                                 hogy vízretegyék az utolsó harmadik
futamban.
                                 A rajt pillanatában Feri hajójával kiugrott
a mezőnyből, és igy a már megszokott előnnyel érkezett
                                 a pálya túloldalán lévő első fordító
bójához. Az elsőként haladó hajó nagy előnye, hogy előtte még
                                 a vizet nem kavarták fel a propellerek, igy
saját tempóját tartva, akadály nélkül haladhat a versenyző
                                 a pályán. Itt is ez történt, Feri rajt-cél
győzelemmel fejezte be ezt a futamot is, igy a maximális 1200
                                 ponttal nyerte meg a Dunaújvárosban
rendezett első bajnoki fordulót.



U.i.:  Úgy érzem maximálisat nyújtott az egész csapat, bizonyítja ezt az
eredmény is, és az is, hogy bár közel 13 éve vagyok
        már köztük a depóben, de olyat még nem láttam, hogy Feri a verseny
vége előtt, futamok között evett volna.
        Most pedig ez  történt, szépen elfogyott a tányérjáról az ebéd,
talán ez azt jelentette, hogy nyugodt volt?
        Hát ezt döntsétek el ti, de addig se felejtsétek el, hogy
legközelebb Szegeden találkozunk június 17-18-án, vagy kevéssel
        utána itt a NET-en.


                                                        Addig is üdv
mindenkinek

W.F.

"Depó-lakó"

--
W.F.
+ - Le Nouveau =?UNKNOWN?Q?D=E9barquement_=28po=E8me=29?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Le Nouveau Débarquement (počme)

Et je vis s'élancer des Croiseurs merveilleux,
Cuirassés gigantesques de la science avec Dieu,
Aux tourelles en acier, aux canons formidables,
Qui bombardaient la Mort d'un tonnerre implacable.

Sur Mépris, débarquées, progressaient les armées
Régiments des blindés, en ordre de bataille.
A leur charge, Souffrance s'enfuyait en pagaille
Et Laideur s'effondrait, ne pouvant résister.

Eternel Amoureux, l'emportait Dieu Sauveur:
Que de villes libérées, de peuples délivrés,
Qu'on tirait soulagés de leurs tombes barbelées.

Car la Mort, la Souffrance, le Mépris, la Laideur,
Sont des hyčnes cruelles acharnées sur nos vies,
Mais pas une ŕ nos coups qui s'échappe et survit.
+ - NBA palya meret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tud valaki segiteni az NBA kosarlabda palyajanak hivatalos meretieit
illetoen ?
A büntetoterület (nálunk trapéz, kint ha jól tudom téglalap alakú) pontos
méreteit szeretném megtudni.
A www.nba.com-on nem igazán lelheto fel ez az adat.

Köszi a segítséget elore is.

Tamás

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS