1. |
Egyhaz (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
2. |
Egyhaz (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
3. |
a Mindenhato megis megbizhato (mind) |
122 sor |
(cikkei) |
4. |
konyorulo! (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Egyhaz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Teljesen igaz:
"...igy jelenleg van a katolikus egyhaz, mint egy nagyon regen hatalmi
csatat nyert szekta, es vannak ujabb hatalmi csatat nyert szektak.
ezek kozul egyesek meg tortenelmiek, masok meg ennel is ujabbak.
az egesz semmi mas, mint hatalmi harc egy ertelmetlen kerdes korul."
.
Tudni kell, hogy a kereszt(y)ensegre a feudalizmusnak volt szuksege,
annak volt az ideologiaja. Az utana jovo kapitalizmusnak mar a
nacionalizmus volt az ideologiaja, de termeszetesen a kereszt(y)enseg
egy darabig meg tovabb el, espedig eppen a korabban kiharcolt hatalmi
pozicioja kovetkezteben. A hatalmi harc azonban nem egy ertelmetlen
kerdes korul zajlik, hanem a HATALOMERT - ami ma penzt jelent.
.
Nem tudjuk, hogy a kapitalizmus utan mi kovetkezik (globalizacio?), de
az biztos, hogy annak meg mar a nacinalizmusra nem lesz szuksege,
lassan (nem rogton) az is sorvadasnak indul, s lehet, hogy me'g a
kereszt(y)ensegnel is hamarabb kimulik, mivel nincs vilagot atszovo
szervezete (egyhaza), azaz nincs olyan szervezete, amelyik ragaszkodna
a hatalomhoz (elsosorban anyagiakert).
|
+ - | Egyhaz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Teljesen igaz:
"...igy jelenleg van a katolikus egyhaz, mint egy nagyon regen hatalmi
csatat nyert szekta, es vannak ujabb hatalmi csatat nyert szektak.
ezek kozul egyesek meg tortenelmiek, masok meg ennel is ujabbak.
az egesz semmi mas, mint hatalmi harc egy ertelmetlen kerdes korul."
.
Tudni kell, hogy a kereszt(y)ensegre a feudalizmusnak volt szuksege,
annak volt az ideologiaja. Az utana jovo kapitalizmusnak mar a
nacionalizmus volt az ideologiaja, de termeszetesen a kereszt(y)enseg
egy darabig meg tovabb el, espedig eppen a korabban kiharcolt hatalmi
pozicioja kovetkezteben. A hatalmi harc azonban nem egy ertelmetlen
kerdes korul zajlik, hanem a HATALOMERT - ami ma penzt jelent.
.
Nem tudjuk, hogy a kapitalizmus utan mi kovetkezik (globalizacio?), de
az biztos, hogy annak meg mar a nacinalizmusra nem lesz szuksege,
lassan (nem rogton) az is sorvadasnak indul, s lehet, hogy me'g a
kereszt(y)ensegnel is hamarabb kimulik, mivel nincs vilagot atszovo
szervezete (egyhaza), azaz nincs olyan szervezete, amelyik ragaszkodna
a hatalomhoz (elsosorban anyagiakert).
|
+ - | a Mindenhato megis megbizhato (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusz Z2!
> A "Mindenhato" sem megbizhato:
>
> # 1 Kir. 22,23 "Ímé az Úr a hazugságnak lelkét adta mindezeknek a
te
> prófétáidnak szájába; és az Úr szólott veszedelmes dolgot ellened."
>
> # 2 Thess. 2,11 "És azért bocsátja reájok Isten a tévelygés erejét,
hogy
> higyjenek a hazugságnak"
Igen. Jol lathato, hogy a hazugsagot nem a Mindenhato szolta, hanem
a hazugsag (tevelyges) szelleme.
Az ok pedig az, hogy annyira szerettek a hazugsagot, hogy megkaptak.
Isten ebben is nagyvonalu. Hadd eljenek azzal, amit annyira
szertnenek.
Ugyanugy, mint a vilag az idok vegen az Antikrisztust megkapja.
(Europabol fog kinoni egy egyseges vilagbirodalom az iras szerint)
> Továbbá: vesd össze Józs. 2,4-6-ot Jak. 2,25-tel.
Mi itt a problema???
> * 2 Móz. 32,14 "És abba hagyá az Úr azt a veszedelmet, melyet
> akart vala bocsátani az ô népére."
Lasd lent.
>Lásd még 1 Móz. 18,23-33: itt Ábrahám ráveszi Istent, hogy gondolja
meg magát azt
> illetôen, hogy legalább hány igaz embert kell találni Sodoma
városában
> ahhoz, hogy a város elkerülje a pusztulást. Ábrahám lealkudja ezt a
> számot ötvenrôl tízre, de Isten csak játszott vele, hiszen mindentudó
> lévén elôre tudhatta, hogy amúgyis elpusztítja majd a várost.
Nem.
1. Isten szemelyesen lejott, hogy megnezze, igaz-e amit hallott (hogy
szemelyes kozeli benyomast szerezhessen).
2. Ha tenyleg lett volna a melegek kozt 10 igaz ember, bizony ma is
allnanak ezek a nagy varosok.
Ugyhogy nem Istenen mulott.
Az Úr késedelmes a haragra, nagy irgalmasságú, megbocsát
hamisságot és vétket, de a bűnöst nem hagyja büntetlenül; (4Móz
14,18)
Ez egy alapelv az iteletben: Isten tobbszor meggondolja mielott itel,
igen hosszuturo. De nem vegtelen a turelme, vagyis nem elvtelen.
A bunos kap lehetoseget, tobbet is, hogy megterjen.
Ha megter, nincs buntetes. Ha megis makacsul a rosszat valasztja,
akkor kell viselnie a kovetkezmenyet.
> * Jón. 3,10 "... és megbáná az Isten azt a gonoszt, a melyrôl
> mondá, hogy végrehajtja rajtok, és nem hajtá végre."
A Jonas sztori kezdete:
És lőn az Úrnak szava Jónáshoz, az Amittai fiához, mondván:
Kelj fel, menj Ninivébe, a nagy városba, és kiálts ellene, mert
gonoszságuk felhatolt elémbe!
…
És lőn az Úrnak szava Jónáshoz másodszor is, mondván:
Kelj fel, menj Ninivébe, a nagy városba, és hirdesd néki azt a beszédet,
a mit én parancsolok néked.
És felkele Jónás, és elméne Ninivébe az Úr szava szerint. Ninive pedig
nagy városa vala Istennek, három napi járó föld.
És kezde Jónás bemenni a városba egy napi járóra, és kiálta és monda:
Még negyven nap, és elpusztul Ninive!
Nezzuk, hogyan reagaltak a varosiak:
A niniveiek pedig hivének Istenben, és bőjtöt hirdetének, és nagyjaiktól
fogva kicsinyeikig zsákba öltözének.
.. öltözzenek zsákba az emberek és barmok, és kiáltsanak az Istenhez
erősen, és térjen meg kiki az ő gonosz útáról és az erőszakosságból, a
mely az ő kezökben van!
Ki tudja? talán visszatér és megengesztelődik az Isten és elfordul
haragjának búsulásától, és nem veszünk el!
És látá Isten az ő cselekedeteiket, hogy megtértek az ő gonosz
útjokról: és megbáná az Isten azt a gonoszt, a melyről mondá, hogy
végrehajtja rajtok, és nem hajtá végre.
Latjatok?
Amennyire megbanja a vetkes az o eroszakossagat, annyira banja meg
Isten is az iteletet, amelyet a bun miatt hozott.
És igen rossznak látszék ez Jónás előtt, és megharaguvék.
(Eppen ugy, mint Z2.)
Nem volt nepszeru dolog itelo profetanak lenni, plane ha “nem jott be”.
Könyörge azért az Úrhoz, és mondá: Kérlek, Uram! Avagy nem ez vala-
é az én mondásom, mikor még az én hazámban valék? azért siettem,
hogy Tarsisba futnék, mert tudtam, hogy te irgalmas és kegyelmes
Isten vagy, nagy türelmű és nagy irgalmasságú és a gonosz [ember]
miatt is bánkódó.
Az Úr pedig mondá: Avagy méltán haragszol-é?
Majd kiméne Jónás a városból, és üle a város keleti része felől, és
csinála ott magának hajlékot, és üle az alatt az árnyékban, a míg
megláthatná, mi lészen a városból?
Az Úr Isten pedig egy tököt rendele, és felnöve az Jónás fölé, hogy
árnyékot tartson feje fölött és megoltalmazza őt a hévség bántásától.
És nagy örömmel örvendezék Jónás a tök miatt.
De másnapra férget rendele az Isten hajnal-költekor, és megszúrá az a
tököt, és elszárada.
És lőn napköltekor, hogy tikkasztó keleti szelet rendele Isten, és a nap
rátűzött a Jónás fejére, és ő elbágyada. Kiváná azért magának a halált,
és monda: Jobb halnom, mint élnem!
És monda az Isten Jónásnak: Avagy méltán haragszol-é a tök miatt? És
monda: Méltán haragszom, mind halálig!
Az Úr pedig monda: Te szánod a tököt, a melyért nem fáradtál és a
melyet nem neveltél, a mely egy éjjel támadt és más éjjel elveszett:
Én pedig ne szánjam Ninivét, a nagy várost, a melyben több van
tizenkétszer tízezer embernél, a kik nem tudnak különbséget tenni
jobb- és balkezük között, és barom is sok van?!
Isten egyutterez az emberekkel. Ezert lehetoseget ad a megteresre.
És szíveteket szaggassátok meg, ne ruháitokat, úgy térjetek meg az
Úrhoz, a ti Istenetekhez; mert könyörülő és irgalmas ő; késedelmes a
haragra és nagy kegyelmű, és bánkódik a gonosz miatt.
Joel 2,13
De ha meg nem tértek, elvesztek! (Luk 13,5)
M.
|
+ - | konyorulo! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Lásd még 2 Kir. 20,1-7, 4 Móz. 16,20-35, 4 Móz. 16,44-50.
1-
Ebben az időben halálosan megbetegedett Ezékiás, és hozzá menvén
Ésaiás próféta, az Ámós fia, monda néki: Azt mondja az Úr: Rendeld el
házadat, mert meghalsz és nem élsz.
Akkor arczczal a falhoz fordult, és könyörgött az Úrnak, mondván:
Óh Uram, emlékezzél meg róla, hogy te előtted hűséggel és tökéletes
szívvel jártam, és hogy azt cselekedtem, a mi jó volt a te szemeid előtt.
És sírt Ezékiás nagy sírással.
Azonban Ésaiás még alig ért a város közepére, mikor az Úr beszéde lőn
ő hozzá, mondván:
Menj vissza és mondd meg Ezékiásnak, az népem fejedelmének: Azt
mondja az Úr, Dávidnak, a te atyádnak Istene: Meghallgattam a te
imádságodat, láttam a te könyhullatásidat, ímé én meggyógyítlak
téged, harmadnapra felmégy az Úr házába;
És a te idődet tizenöt esztendővel meghosszabbítom, és
megszabadítlak téged és e várost Assiria királyának kezéből, és
megoltalmazom e várost én érettem és Dávidért, az én szolgámért.
Isten elrendelte Ezekias kiraly veget. (Ezekias istenfelo volt, nem bun
hanem az elet rendje szerint.)
Szolt is neki, hogy rendezze a hatralevo dolgait. Ezekias azonban sirt
es konyorgott, hogy elhessen meg.
A Teremto meg nem egy konyortelen szemely, hanem meghallgatja az
imakat.
> * 2 Móz. 32,14 "És abba hagyá az Úr azt a veszedelmet, melyet
> akart vala bocsátani az ô népére."
Monda ismét az Úr Mózesnek: Látom ezt a népet, bizony keménynyakú
nép
Azért hagyj békét nékem, hadd gerjedjen fel haragom ellenök, és
törűljem el őket: Téged azonban nagy néppé teszlek.
De Mózes esedezék az Úrnak, az ő Istenének színe előtt…
És abba hagyá az Úr azt a veszedelmet, melyet akart vala bocsátani az
ő népére.
Egy sereg peldat hozott Zoli: nem arra, hogy Isten tevedett, hanem
arra, hogy bizony meghallgatja a kereseket, es az iteletet elengedi
annak aki megter.
Koszonom, Zoltan!
Maci
|
|