Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX HANG 1334
Copyright (C) HIX
2001-12-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Quad (mind)  8 sor     (cikkei)
2 edes kozepek... (mind)  13 sor     (cikkei)
3 BUEK (mind)  27 sor     (cikkei)
4 gamba - ttee (mind)  86 sor     (cikkei)
5 Beethoven (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Komplett felreertes 1. (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Komplett felreertes 2. (mind)  46 sor     (cikkei)

+ - Quad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Ferenc!

Ha a Quadokon ennyi mindent at kell alakitani, akkor miert nem vallalja egy
gyarto (egy kicsi, nem nagy), hogy a bevalt reszeket lemasolva legyartja, a
tobbi reszt meg eleve ugy epiti, ahogy az underground mozgalom csinalja?
Vagy hulyeseget kerdezek?

Udv, Gruiz Marton.
+ - edes kozepek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves HANGosok!

Peter irta:

> [A Zeneakademianak "edes" a kozeptartomanya?]

Igen, igen, igen! Edes! :-))))

Legalabbis az atlag highend lancok produkciojahoz kepest. Tehat, ha valaki
ezt az edeset keresi, akkor jo uton jar, ha meg edesebbet, akkor nem. Hogy
ki mit keres, azt nem tudhatjuk...

Udv, Gruiz Marton.
+ - BUEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Hangosok, Marci!

Nagyon orulok, hogy tetszett az ajanlott film, a zenejet en az Amadeus
lemezboltban /Duna korzo/ vasaroltam meg. Remek zenei anyag es mivel Pierre
Verany a hangmernok, a hangzasa sem utolso. Ha ennek a kornak a zeneje /pl.
gamba/ felkeltette erdeklodesedet, javaslom terj be ebbe a boltba, az
eladok segitokeszek es nagyon ertenek a zenekhez, minden lemezbe bele is
fulelhetsz.
Kiegesziteskeppen jegyzem meg, hogy nemcsak felig, hanem teljesen is
bemutatkoztam mar elso leveleim egyikeben, es nevemet /Sandor Lajos/
termeszetesen tovabbra sem tartom titokban.
ttee-nek valasz: termeszetesen semelyik cegnek nem vagyok fizetett berence,
sot Csontost nem is ismerem, a Merlinnel sosem jartam. / Berendezeseiket
csupan a HES-en hallottam, Csontos irasait pedig a mindenki altal
becsmerelt hifi organumokban nagy elvezettel olvasom. Ez persze sajnos nem
jelenti azt, hogy barmely magyar hifi szaklapot jonak tartanam./ Talan majd
jovore. BUEK mindenkinek!

Udv: Lala
---
The information transmitted is intended only for the person or entity to
which it is addressed and may contain confidential and/or privileged
material.  Any review, retransmission, dissemination or other use of, or
taking of any action in reliance upon, this information by persons or
entities other than the intended recipient is prohibited.   If you received
this in error, please contact the sender and delete the material from any
computer.
+ - gamba - ttee (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Marton es tobbiek!

> > Egyik kedvenc filmemre hivom fel  a figyelmeteket. Termeszetesen hang

> Koszonom, hogy szoltal, mert egy nagyszeru filmet lattam!
> (...)de volt a filmben egy jelenet, amikor sok zenesz jatszott egyszerre
tobb
> hangszeren. (Mi volt az? Kinek a szerzemenye?)

Lully/Moliere: Le Bourgeois Gentilhomme (Az urhatnam polgar)
La Ceremonie Turque, szoval valami tororkos indulo.
Legalabbis remelem , hogy erre gondolsz, en mar regen neztem utoljara a
filmet.

> Beszereznek egy-ket felvetett. De mit? Tudtommal a francia barokk nem tul
> hallgathato, a Bartokon is megjegyeztek nemreg, hogy alig lehet ugy
> osszevalogatni valamit, amit atlag foldi halando kibir.

Most szivesen mondanam azt, hogy ki talalta ki ezt a hhhh-seget, de
moderalva magamat, tenyleg kinek a pap kinek a papne. Aki a francia barokkot
nem szereti, az vagy nem ismeri, vagy ugy altalaban a zsiros romantika
elotti dogokat eleve nem kedveli tulzottan. (Bachot is csak azert mert
illik. Foleg a Badinerie-t meg az Air-t, azt is telefoncsengokent:-)) Es ezt
konnyu elfogadom, mert (jelenleg) engem sem tud lekotni Mendelssohn,
Schumann, Liszt, Verdi es meg sokan masok. Persze aki a francia barokkal
ismerkedik ne a 3-4 oras operakkal kezdje, ez jotanacs.

> Szoval mit keressek es kinek az eloadasaban?
> Szolo is erdekel es olyan zenekari mu is, mint a filmben volt.

Amit ajanlok, azt nem megvetelre, inkabb csak meghallgatasra ajanlom, igy
elkerulheto a nagy csalodas es anyagi csod.
A film zenejeert Jordi Savall "felelos", O egy nagyszeru gambajatekos. Az
Astree Auvidis adta ki regebben a lemezeit (no meg az EMI, Virgin, stb.) a
film zeneje is naluk jelent meg. Ujabban sajat kiadojanal jelennek meg
lemezei (Alia Vox), sot a regebbi Astree-kat is ujra kiadjak. Igy tobbek
kozott eme film zenejet is, ha jol lattam. (Erdemes megnezni az Amadeusban a
Duna korzon.)
A film fohosetol, Sainte Colombe urtol a ket gambas regebbi felvetelt tudom
ajanlani (70-es evek masodik fele) Astree E7729 J. Savall + W. Kuijken
A hangzas ertekelesevel ovatosan banok ilyen szakertoi korben, de azt hiszem
kivalo maga a hangfelvetel is. Valaki megerosithetne ebben. Egyebkent az
Astree karakteres, nekem tetszo hangot produkal altalaban.
Marin Marais-tol sokkal tobb zene maradt fenn, tob lemez is talalhato a
piacon. Az Astreesok kozul talan az 1711-es gyujtmenyt ajanlanam (E8761),
esetleg az 1725-ost, amelyen egy rovid prozai reszlet is hallhato (E7708).

Egyebkent pedig Savall minden regi zenekari, oratorikus  lemezet (barokk es
reneszansz kornyeken) ajanlom figyelmetekbe. Foleg a spanyolokat. Persze
autentikussag ugyeben sok kerdest vethet fel az O szemlelete, de en hiszek
neki:-))

A filmmel kapcsolatban: mindenkinek melegen ajanlom, hogy probalja megnezni
moziban eredeti hanggal, mert a magyar halvany masa annak. En megvettem
videon es majdnem elsirtam magamat, egyreszt mert nem feliratos, masreszt
mert kepesek voltak monoban kiadni. Az ilyen figyelmetlensegeket annyira nem
tudom megerteni...

Temat valtok:

> Felado :  [Hungary]
> Nem furcsa nektek valami?

De, igen. A szemelyleiras, amit a III/3-as ugynokokrol irtal
elgondolkodtatott.
Ilyen szemmel tekintve az elso gyanus level eppen a Tied volt.
Csupa jolertesultseg, magabiztos itelet, megis (legalabbis szamomra) uj
hozzaszolo, raadasul nevtelenul. Ezek nem eppen "loszakertoi" attributumok?
De mielott meg felresiklana az egesz, HES ugyben nem kivanok vitatkozni
Veled, hogy kinel volt legjobb a hang, mas lapra tartozik, lehet, hogy
igazad is van, de rettenetesen rombolo lenne meghonositani itt azt a
szemleletet, hogy aki nyilatkozik a listan, netan a velemenyenek ad hangot,
az valakinek a teglaja.
En peldaul errol a listarol (mas hifi sajtot meg nem olvasok) egyetlen
emberrel talalkoztam egyetlen egyszer, tobb mint egy eve, (es azt sem en
kezdemenyeztem), szoval elegge maganyos zenehallgato vagyok (es kakukktojas
itt) ahhoz, hogy rosszul essen a Te metelyezo "bizonysagteteled".

Udv:
S. Akos
(azon kevesek, akikkel mar valtottam levelet maganban, tudhatjak a teljes
nevemet is, nem titok, a roviditessel csupan az esetleges spamok es
telefonbetyarok ellen probalok "kuzdeni"

Ps. Legutobb a Huelgas Ensemble 1995-os Ghent-i koncertfelvetelet (SONY)
hallgattam, portugal szerzoktol.
+ - Beethoven (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves, aranyos, zeneerto hangosok!

Beethoven oreg koraban, mikor mar alaposan suket volt, tokeletesen tudott
komponalni zenet, hisz eppen ugy ahogy egy jo karmesterben, benne is
megszolalt a partitura olvasas kozben. Kritikait ugyanezen oknal fogva
batran megfogalmazhatta, hiszen nem volt szuksege arra, hogy meghallgassa
a muvet, a partituraban benne volt a dallam, a hangszereles, a tempo.
Beethoven suketen is pontosan tudta egy murol, hogy... hogyan szol!

Hol vagyunk mi Beethoventol...!

Udvozlettel:

               JURECZ Laszlo Miklos
+ - Komplett felreertes 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Komplett felreertes 1.

> Meg nem ertem peldaul, hogy Kolbay milyen alapon gondolja, hogy a
> HES-rol egyetlen keszuleket lett volna erdemes hazavinnie?

Úgy gondolom, hogy a Shown csak komplett láncokat hallhattunk és adott
környezetben. Sehol nem állítottam az ellenkezőjét. Hifis barátaimnak el is
meséltem, annyira rosz volt a Show, hogy ezt az egy készüléket is csak azért
merném bizton hazavinni - azzal a megnyugtató érzéssel, mint itt írtam, hogy
fél év múlva sem akarom lecserélni -, mert másutt is hallottam már. Otthon
is jól szólt, másutt is, így nem bánnám ha otthon szólna. Lurne J1, Van den
Hul Black Beauty. Tessék jobbat mutatni. Örömmel meghallgatom.
Udv: Feri
+ - Komplett felreertes 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Komplett felreertes 2.

A Quaddal kapcsolatos cikkem befejezése a sorlimit miatt két napig
elhúzódott, miután már a vége is megjelent, talán egyértelműbb, miről is
akartam írni. Kőváry Péter ezt alaposan félreértette, és olyan
zenehallgatási preferenciákat tulajdonított nekem, amik rám nem jellemzőek.
Az első részben történetileg igyekeztem bemutatni az eredeti gyári Quad ESL
57 -est, nem hallgatva el, hogy akik anno ezt választották, milyen
kompromisszumot voltak kénytelenek kötni az igazán átütő középtartományáért.
Jó néhány akkori időkből származó vintage végfokot meghallgattam már
Quaddal, és az édesded, lekerekített hangú öreg roncsokat jóval többre
tartom ugyan, mint a legtöbb mai aggresszív hangú erősítőt/hangfalat, de nem
ezt preferálom. Teljesen más hangú készüléket használok jelenleg is, és nem
is akarok áttérni ilyen mesebeli hangzásvilágra. Aki ilyen rendszert
használ, szerintem a rideg valóság (highendshow) elől menekül egy senkit sem
bántó, de a valóságtól igen távol álló világba.
A "szinezett, visszhangos" hangzás pedig nagyon távol áll tőlem. Mindaképpen
a torz hangzás, ami még távolabb. Csak annyit vállalj, amit teljesíteni is
tudsz. Mert nekem a legnagyobb bajom Péter rendszerével egész egyszerűen az
volt, hogy időnként jól hallhatóan torzított, és a magas hangok nagyon
bántóak voltak. Hiába a jó nagy dinamika, az erőteljes és lendületes basszus
(highend shows mércével), innentől kezdve már nem áll össze az egész, meg
ennyi kevés is az  élvezetes zenehallgatáshoz. A világ legjobb csúcs highend
komponenseit tartalmazó rendszer ez volna ? Nemtetszésem oka ez, és nem
valami nekem tulajdonított múltbafordulás.
A Quadról sem azért írtam, hogy ezt ma is úgy kell hallgatni ahogy a
tervezője megálmodta. Ami anno egy Quad csövessel hallgatva még "édes
középtartomány" volt, az egy mai erősítővel hallgatva színezetlen, pontos,
nagy felbontású, ennyiben egyet értek Péterrel. De azzal a megállapítással
már nem tudok egyet érteni hogy boldogok akik ilyen öreg készüléket
hallgathatnak még azzal a sok hibájával együtt is amit a cikkemben leírtam.
Lehet hogy boldogok, lehet hogy nem, de nem erről szól az egész. Az hogy
milyen jó és milyen rossz is az öreg Quad, nem ér meg ilyen hosszú cikket,
ezt sokan tudják.
Arról írtam, hogy néhány jó ötlettel ÉS kiváló alkatrésszel a Quad számos
hibája közül hányat sikerült eddig orvosolni, és mi várható még az eddigiek
alapján ebben az underground projektben. Arról is írtam, hogy közben
szerintem mire jutottak a sztatikus hangfalak ismert gyártói az elmúlt évek
során néhány modelljükkel.
Ha ezt elolvastátok, akkor már sejthetitek, nem azt állítom, hogy boldogok a
lelki szegények, akik ennyi hibával is együtt élnek egy ilyen jószággal,
hanem azt, hogy egy megátalkodott klasszikus zene rajongó részéről a
modifikált Quad egy abszolút alternatívát jelenthet minden más hangfallal
szemben. Magyarán: mi van a Shown túl.

Üdv: Feri

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS