Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1931
Copyright (C) HIX
2003-08-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: toltesvisszajelzo (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Kerdes a Moderatorhoz (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Presston szirena (mind)  11 sor     (cikkei)
4 re: Fw: leallitas (mind)  6 sor     (cikkei)
5 rover sebvaltotud (mind)  4 sor     (cikkei)
6 Daihatsu Charade (mind)  15 sor     (cikkei)
7 thanks (mind)  9 sor     (cikkei)
8 hatasfokosdi (mind)  39 sor     (cikkei)
9 re: Spoilerek (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Jobbak vagyunk az EU-nal? (mind)  22 sor     (cikkei)
11 re: re: Fw: leallitas (mind)  36 sor     (cikkei)
12 re: +kerdes (mind)  10 sor     (cikkei)
13 keresztfejes motor (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Keresek: Ford motort (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - re: re: toltesvisszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem opelben a gerjesztőtekercs egyik diódája volt a ludas, kb 2 hónapig
játszotta ezt a néha, főleg esőben halványan vilá gítok, azt egyszer egy
35fokos nyári napon végleg megadta magát. gerjesztés nélkül meg töltés
sincs, úgyhogy egyenesen a szervíz, kicserélték, -20 000 pénz munkadíjjal
együtt, aztán nagyot szentségeltem, mert az ominózus diódák a kondrádnál is
csak 1500 ft/db, ha mind a hármat cserélem, akkor is csak 4500 és nem 17000,
mint az eredeti OPEL feliratú -igaz ez a hűtőbordával együtt volt, ami a
másikkal együtt nem ment tönkre.
Így jár az akinek nincs annyi ideje, hogy saját maga szerelgesse a kocsiját.
:-)

Tamás
+ - Kerdes a Moderatorhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Miert nem jelenik meg a cikkeim ketharmada? Visszaigazolast megkapom a 
cikk elfogadasarol, de nem jelenik meg, es ertesitest sem kapok ennek 
okarol.
"Buntiben" vagyok, vagy csak technikai problema?  :-( :-(

Udv,   Triznyak
+ - Presston szirena (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha valakit erdekel, van egy uzemkepes Presston szirenam.
50Watt tolcseres hangszoroval, magno/mikrofon bemenet,
kethangu (ne-no), es sweepelt (viju-viju) hangot ad.
Nagyot szol, igy csak mikrofonnal "kiszolasra", azaz az
okvetetlenkedoknek "beszolasra" javaslom.

Akit erdekel, kerem hivjon: 70/254-16-93

Peter
+ - re: Fw: leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ti mit tennetek, ha 4 evre le kellene archivalni hon szeretett autotokat?
Szvsz semmi teteje nincs autót 4 évre lezsírozni. Ha addig nem fogod tudni
használni, el kell adni. A kb. fél milla értékvesztést -Alfánál elég sok-
soha nem kapod vissza, akár állt a kocsi  ténylegesen, akár nem.
üdv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - rover sebvaltotud (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gondolom ugysem tud senki tippet adni, hogy mely bontoban lehet
Rover600-ashoz
cucc.
Koszi.
+ - Daihatsu Charade (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vásároltam egy 1994-es Daihatsu Charade-ot, egyetlen hibája, hogy a bal
oldala rendesen meg volt törve. Némileg rendbe hozták, de sajnos az ajtók
nem tökéletesen csukódnak, kissé rozsdásodik az aljuk, és lehet, hogy a B
oszlop is deformálódott.
Azt ajánlották, hogy cseréljem az ajtókat.
Találtam egy bontóban bal első ajtót 28 ezerért.
Az autó így is teljesen használható, én nem is nagyon vettem észre ezeket a
hibákat, csak mikor fölhívták rá a figyelmemet. Egyébként viszonylag hosszú
távra terveztük megtartani, kb 4-5 évre.
Kérdésem, hogy mit javasoltok, javítassam-e, lehet-e olcsóbban bontott
alkatrészhez jutmi, illetve milyen "egyéb" költségkímélő megoldást
ajánlotok, akár konkrétan is, magánba.
Köszönöm!
+ - thanks (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

djtiszy & Fogash köszi az infót.

>Semmi kulonbseg, a 2 auto a lampatesteket es a szinvalasztekot 
leszamitva
>full ugyanaz. 
A márkajelzéseket kifelejtetted :-P


Cooper
+ - hatasfokosdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Utananeztem ennek a hatasfokosdinak: Rudolf Diesel 1897-es motorja mar 26%
hatasfoku volt, lasd
http://www.deutsches-museum.de/ausstell/meister/diesel.htm.
Azota meg csak fejlodtek 5..10 szazalekpontnal tobbet, annak dacara, hogy
Diesel motorja nem igazan osszemerheto egy PDTDI automotorral...

Talaltam egy kepletet a kulonbozo motorok termikus hatasfokara:
http://www.tu-bs.de/institute/ivb/download/vkm1/vkm1_u02.pdf Eszerint
ottomotor 46%, dizelmotor 55% termikus hatasfok (a szamitashoz hasznalt
parameterek meg vannak adva, pl. ottomotornal 1:8 kompresszio).

Egyebkent a Carnot-korfolyamat termikus hatasfoka eta = 1 - T1/T2, ahol
T2>T1 a ket homerseklet, ami kozott a korfolyamat ingazik. Izoterm
Carnot-korfolyamatnal a hatasfok 100%, a kinyerheto energia viszont 0. Ha
viszont feltetelezzuk, hogy 20 fokos levegot szivunk be es 800 fokig
melegitjuk, akkor 72,7% termikus hatasfok jon ki. Mondjuk a
Carnot-korfolyamatnak nem sok koze van az otto- es dizelmotorokhoz, mert a
Carnot-folyamatban adiabatikus es izoterm reszfolyamatok vannak,
Otto-folyamatban pedig adiabatikus es izokor folyamatok. Ottomotor
termikus hatasfokanal az eta = 1 - T1/T2 keplet atalakithato eta = 1 -
(V2/V1)^(gamma-1) alakra, ahol V2/V1 a kompresszioviszony, gamma pedig az
adiabatikus reszfolyamat parametere [T2/T1=(V1/V2)^(gamma-1) kepletbol].
Ha a kompresszioviszony 1:15 es gamma=1,3, akkor a termikus hatasfok 56%.
A dizelmotor nagyobb termikus hatasfoka a nagyobb kompresszioviszonybol
ered. Mindezen szamitas persze idealis gazokra vonatkozik.

A Volkswagen alabbi prezentaciojanak 14. oldalan van egy diagramm a
hatasfokokrol:
http://www.volkswagen-ir.de/download/InvPres_01/20010518VWEichhornENG.pdf
Eszerint az ottomotore kb. 18%, a dizele meg 23%. De ez egy teljes
hatasfok a nyersolaj kinyeresetol a kocsi kerekeinek megforgatasaig.
Tehat az uzemanyagtartalytol a fotengelyig szerintem siman elkepzelheto
ezeknek a hatasfokoknak a duplaja, de bizonyitani sajnos nem tudom. :-(

Udv,
marky
+ - re: Spoilerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Itt is van egy, ahol erdeklodhetsz:

 E-mail: , Bee nick nevezetu az ur, weblap, ahol vannak kepek
is: 
http://trabi-szeged.fw.hu

Sok sikert

Attis
+ - Jobbak vagyunk az EU-nal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > - Ha 1 evig nincs auto a neveden, ugrott a bonus. Ha a tulajnak kulfoldon
> > van autoja ez ido alatt, az a magyar kot. bizt.-ba beleszamit? Es ha ez
> > raadasul ceges auto, de szemelyes hasznalatra, vagyis bizonyithatoan
> > rendszeresen vezet ez ido alatt?
>
> Ez meg az EU-ban sem mukodik az egyes orszagok ill. biztositok kozott...

Franciorszagban bemutattam a magyar igazolast, elmondtam, mit
jelent a B5, es el volt intezve a besorolasom :) Utana itthon
hivatalos forditas kellett a kinti igazolasrol, hogy a kiesett
idoben volt biztositasom, es nem okoztam kart, de elfogadtak.

> A bonus a kocsi paramétere nem a sofőré. Szóval kutyát se, hogy te kint
> vezetsz-e vagy nem.

Egyike sem: egy adott tulajdonos hurcolja az autoi kozott. Masodik
autonal ujra indul (annal ugyanaz a tulaj nagyobb kockazatot
jelent ugyebar :)), Franciaorszagban a masodik kocsi is
automatikusan megkapta a bonuszt. Ha nem a nejem, vagy en okoztunk
volna kart veluk, akkor lett volna valami fizetendo osszeg.
Dragabban persze lehet "barki vezetheti" tipusu biztositast is
kotni.
+ - re: re: Fw: leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem utcan 1 ev alatt a legtobb gumicso,
>vezetek szarra ment
Telen 10 fokra futott garazsban fog allni. Nyaron ugyanabban a garazsban, de
10 foknal melegebb lesz :-)

>Guminyomas: felnyomni nyugodtan 3,5 barra
Ugy meg nehez menni vele.

>En megbiznek valakit, hogy havonta menjen egy kort a tomb korul,
> es jarassa a motort 10 percig. Ezt meg rendszam nelkul is el
> lehet jatszani egy atlagos kornyeken.
Garazskulcsot nem adok, igy csak jaratni tudjak, menni vele nem :-)

>Ha szamit a bonusz, vegyel egy Trabantot 20 000 Ft-ert,
> fizesd utana a kicsi kotelezot, muszaki sem kell.
Kispolakra gondoltam, de egy kaptafa :-)

>Bar negy ev nemfizetes azert megiscsak 3-400000 Ft
megtakaritas, utana tok mindegy, milyen bonuszod nincs... :-)
A 2literes autora a negyedeves kotelezom 5300Ft, evente 22eft, 4 evre 88eFt.

>Evente 3 hetre kapsz berautot kb. 40-80 000 Ft-ert.
Egy valamire valo berauto (mondjuk Octavia, hogy legalabb meretben is ott
legyek, ahol az Alfaval), 3 hetre kb 250.000,- Ft, 4 evre ez 1millio Ft...
Raadasul egy csomo kolcsonzoben magyar maganszemelykent csak a legkisebb
meretet berelheted. :-(
Az automat most en 1.8m-ra tartom, importretket "ugyanilyen" parameterekkel
(evjarat, tipus, felszereltseg, de gatya allapot) mar 1.4 korul is lehet
kapni. Ha most eladom 1.4ert, a 4 ev alatt a kocsi teljes arat elkoltom
autoberletre (rovidebb idoszakokra is kellhet, ha csak az asszony ugrik haza
a gyerekekkel). Igy a 4 ev alatt a kocsi teljes ara eltunne. Akkor inkabb
megtartom, es akarmennyi is lesz a maradvanyerteke 4 ev utan, az tiszta
nyereseg. Raadasul mar most is parjat ritkitoan szep allapotban van, 4 ev
mulva a kortarsaihoz kepest ez fokozodik. Aztan elobb-utobb lesz egy
csodalatos oldtimer 155om :-)
Fogash
+ - re: +kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Azonkivul az
Opel egyliteres funyiiromotorja tragedia, annal meg a Suzukie is jobb. "
djtiszy

Kikerem magamnak es a Corsamnak is. Nem rossz az a motor, raadasul baromira
keveset eszik, es a regi 1.2-esnel fenyevekkel jobb. De ha már a WR+ és az
Agila közül kell választani, akkor én bizony egy .... Corsát vennék.
Ugyanannyiért adják, csak a belseje sokkal nagyobb, motorja meg ugyanaz,
mint az Agiláé.
yerico
+ - keresztfejes motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Remenykedek az erthetosegben!

Koszi, abszolut ertheto volt! Erdekes hogy errol
eddig nem hallottam, pedig eleg sokat olvastam
muszaki temaban.
Dehat a jo pap is holtig tanul. :)

Udv,
      Zotya
+ - Keresek: Ford motort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Hixelők!

  Keresek egy jó állapotban lévő ford motort, a legjobb lenne egy 1990 
júliusa után gyártott 1.6 CVH 8 szelepes, EFI hengerenkénti 
befecskendezésű (Orionba és Escortba rakták), hidraulikus szelepjáték 
kiegyenlítésű szerkezet. De szóba jöhet más is pld. 1.8 /16 szelepes, 
egyéb Escortnál vagy Orionnál használt tipus, de akkor kellene az 
elektronika is hozzá, mert nekem csak az 1.6 CVH-hoz van. Mindenképpen 
legalább 1.6-os motort keresek és fontos, hogy legyen kóser a 
származása, vagyis legyenek meg a papírjai. pld. forgalmija vagy egyéb. 
Esetleg fenti tipusú roncs autó is érdekel, jó motorral.

Üdv!

  Fulajtár Pál

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS