Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1346
Copyright (C) HIX
2002-01-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Magyar temek (mind)  43 sor     (cikkei)
2 va: itthon gyartott alkatreszek (mind)  12 sor     (cikkei)
3 va: akku (mind)  44 sor     (cikkei)
4 gyertya + levego korrektura (mind)  33 sor     (cikkei)
5 =?UNKNOWN?Q?T=F6r=F6tt?= MATIZ!!!!!!! (mind)  17 sor     (cikkei)
6 aranygyurus szerelok (mind)  9 sor     (cikkei)
7 RE: *** HIX AUTO *** #1345 (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Gondozasmentes akku. (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Re. Nem jott ossze, Jaguar (mind)  27 sor     (cikkei)
10 Re. Akkumlator problema. (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Magyar temek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_t880ao+7/m22GMHAg89hJw)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

Szeva Mindenki!

Feri kerdezte, hogy mi minden keszul kis orszagunkban ami aztan meno autok resz
e lesz. Ajkan van egy kulfoldi tulajdonu aluminium ontode, ahol diff.mu hazat,s
zivotorkokat,kerekfek hengereket, fofekhengereket, turbofeltolto hazakat keszit
unk.
Nehany nev a vevok kozul:Mercedesz,Audi, VW., Renault,Volvo, Saab,Citroen.
A termeken pedig csak  a ceg neve szerepel, az sem mindig.  :-))

Wallace 

--Boundary_(ID_t880ao+7/m22GMHAg89hJw)
Content-type: text/html; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 5.50.4134.100" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=1>Szeva Mindenki!</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=1></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=1>Feri kerdezte, hogy mi minden keszul kis 
orszagunkban ami aztan meno autok resze lesz. Ajkan van egy kulfoldi tulajdonu 
aluminium ontode, ahol diff.mu hazat,szivotorkokat,kerekfek hengereket, 
fofekhengereket, turbofeltolto hazakat keszitunk.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=1>Nehany nev a vevok kozul:Mercedesz,Audi, VW., 
Renault,Volvo, Saab,Citroen.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=1>A termeken pedig csak  a ceg neve szerepel, a
z 
sem mindig.  :-))</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=1>Wallace</FONT> </DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_t880ao+7/m22GMHAg89hJw)--
+ - va: itthon gyartott alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zarhuzo - biciklikullobol.
Hogy rohadna le a keze az iparosnak.
Jut eszembe, ez nem is alkatresz, hanem szerszam.
Ilyet talaltam tegnap reggel a kocsi mellet eldobva.
Meg nemi kaparaszast az uvegen es a peremgumin.
Valaki megzavarhatta a rohadekot.

Milyen jo az utolag belebarkacsolt terelolemez ! :-)))
Csak turkal-turkal, de mindig elmegy a zar mechanikaja
mellett.
--
Meszaros Geza
+ - va: akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A terheletlen tolton 9.9V egyenfeszultseget merve annyit
jelent, hogy 9.9*1.41=13.9 V magas szinuszos felhullamod
van. Ennek a szinusznak csak a "sapkaja" (az akku feszultseg 
feletti resze) vesz reszt a toltesben. Masodpercenkent 100 darab
nagybb (?) aramlokes eri az akksit. Ezt atlagolja ki az arammerod 
160 mA-nek. Ez lofing. 14-15V korul kellene lennie a toltod
szinuszanak.
Konnyen dumalok, mert nekem egy tapegyseg szolgal toltonek,
amin 0 es 40V kozott tudom allitani az egyenfeszultseget es
0-10 Amper kozott az aramkorlatozast. Ez valoban egyenfeszultseg.
10 Amperrel terhelve is sima, mint egy marvanylap.
Latom, hogy honnan indul, hova tart, mekkora feszultsegen
mennyi aramot vesz fel es mennyi ido alatt. Ezen a tolton a
toltesi folyamat soran minden akksi bevallja az igazat. 

A Te esetedben az akkudrol a valaszt csak egy akku szerelo
tudja megadni. Persze, ha nem az az elsodleges celja, hogy
radsozzon egy ujat.
A terheletlen feszultseg merese nem vezet messze.
A kapacitasaban megfittyedt akkunak is rendben van a kapocs-
feszultsege. Mint ahogy masok is irtak - megneznem a sarukat.
Akku, onindito stb. Megneznem, hogy nem fogyaszt-e valami
alattomosan a kocsiban. Mindent kikapcsolnek es aramot
mernek - allo motor mellett. Egy oreg, szar kabelezesu kocsiban
sem folyhat tobb parszor tiz mikroampernel.
Alapjaraton, illetve emelt gazon megneznem az akksi feszultseget.
13.9-14.2 korul kellene lennie. Bekapcsolnek minden fogyasztot.
13.5 felett illene maradnia a villanynak. Ekkor jo a toltesed.
Ezek tapasztalati ertekek, de par tized Volt elteressel igazak
mindenutt.
A vegen lehajtanak 100 km-t a leheto legkevesebb fogyaszto
bekapcsolasa mellett. Ha nem indit poccre ott es masnap,
akkor marad a csere.
Ez a mostani tel a minuszaival alattomos joszag.
Minden gyengelkedo dolgot a masvilagra kuld.
Most doglott meg a 6 eves zart akksim. Egy het alatt.
Kapocsfeszultsege rendben, toltoaramot felveszi, de a toltes
soran tul hamar erte el a 14V-ot es ott mar nem kert csak
par szaz mA-t.  A reflektorokkal egy ora alatt kimult.
Vissza a toltore es egy ora mulva megint azt mutatta, mint ha
fel lenne toltve. 
Beke cellaira...
--
Meszaros Geza
+ - gyertya + levego korrektura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listanak !
Megerositest kerek ! (vagy eppen lecseszest)
Johet a listara, vagy akar maganba is - ahogy tetszik.
A kocsi egy benzines 1,4-es karburatoros, kezi szivatos
Escort.
A szerelo alltal kifogastalannak itelt, (30Ekm - Motorkraft) 
gyertyakat kicsereltem onkezuleg Championra.
A cserere egy 100 kilometeres ut utan kerult sor.
A regiek szemre szepek, ozbarnak. Bar lattam mar oket
a pesti utak utan is kormosan, koszosan.
Az eredmeny majdnem 1liter benya megtakaritas 100-on.
Akar Pesten, akar orszaguton.
Utana jott a kisordog. Hideg motorral inditva es par perc
melegedes utan, amikor mar felig visszatoltam a szivatot
belematattam a CO-t allito csavarba.
Sovanyitottam a kevereket. Majd masfel fordulatot tudtam
visszacsavarni, mire rangatni kezdett. Utana fel fordulatot
mentem vissza abba az iranyba, ahonnan indultam.
Most, ott szepen jar a motor. A vegeredmeny egy teljes
fordulat. (Akkor bizony messze lehetett az igazsagtol.)
Az eredmeny tobb tankolas utan (ugyanaz a kut, ugyanaz
a kutfej) tobb mint 1 liter megtakaritas. 
Most 8 korul fogyaszt varosban.
Megjegyzem, hogy meleg motornal meg jobban tudnam 
sovanyitani a kevereket, de akkor hidegen, szivatoval nem indul.
Azt hiszem, hogy jot, jo helyen es a motornak jo uzemallapotaban
csinaltam. Eddig csak a zoldkartyanal nyult szakember a 
csavarhoz, de hogy ezutan en a fentieket megteszem, az tuti.

A "mit szamit egy liter benzin" tipusu valaszokat nem kerem.
Az ket csokis croason szazon. Na nehogy mar...
--
Meszaros Geza
+ - =?UNKNOWN?Q?T=F6r=F6tt?= MATIZ!!!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !!!

Abban kérném a segítségeteket, hogy mit lehet kezdeni egy 2,5 éves 68.000 km
futott Daewoo
Matizal , amelyet egy balesetet követöen a biztosító Totalkárossá
nyilvánított , mivel számára nem
gazdaságos a javítás.A szakszervíz javíthatónak itélte a kocsit (kb
550.000).
Mivel a kocsit egyébként is el akartam adni , az lenne a kérdésem, hogy
ismertek-e normális korrekt
roncsautó kereskedőt. Megtilthatja-e a biztosító, hogy amit ő totálkárossá
nyilvánított javítás után újra
forgalomba kerüljön.

Várom válaszotokat akár magánba akár a fórumba.

Üdv: Zsolt
+ - aranygyurus szerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Most mar csak az ABS lampa vilagit neha. Ujra a menjek az olozo nissan
szervizbe? Vegul is nem art ha kicsereljuk a benzintankot es a csomagtarto
tetot is.....

Feri"

Ez jooo...   :-)))

Dodo
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1345 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Toltott allapotban egy nap allas utan:   12,7 V
>>Ha megprobalom tolteni nem megy      13,5 V fole  (tolteskozben), kb. 160
>mA ar
>>ammal "tolt".
>>A pezsgest nem eri el 4-5 ora toltes utan sem.
>>Ha a toltest megszakitom 1-2 ora alatt ismet 12,7 V - ra sulyed vissza.

>Ezek eddig nagyon is normalis ertekek, ezeket nezve meg jo is lehet az
aksi.
>Azt kene leginkabb kiprobalni, hogy feltoltes utan rakapcsolod a lampakat
>(es bekapcsolt lampak melett mersz). Nem illene nekei bezuhanni 11volt ala
>(csak a normal tompitott fenyre gondoltam nem kell kodlampa meg tufenyszoro
>stb). Ha bezuhan akkor mar nem az igazi, ha viszont nem akkor az onindito
>kornyeken kene kicsit korulnezni, lehet hogy csak egy kis atmeneti
>ellenallas. Inditaskor akkora aramok folynak, hogy par ohm is szep
>feszultsegeket kepes pottyantani.

Mi az hogy ezek normalis ertekek? Talan ha 5A toltoaramnal nem megy 13.5V
fole akkor van baj az akkuval, de az adatok alapjan dobd el a toltodet es
vegyel, csinalj egy jo akkutoltot. Vagy merd meg az autoban mit produkal a
generatorod. Ha ott is 13,5V van ket-haromezres fordulatszamnal akkor pedig
lehet ellenorizni a feszultsegszabalyzo mukodeset. Ha regebbi mechanikus
feszszabalyzo van benne, nem biztos hogy a 4eFt-os digit muszer jo erteket
mutat a millio kis feszultsegtuske miatt. Ha tenyleg az akku feszultseget
akarod merni akkor az olom kivezetesen merd. Ez foleg a terheleses meresnel
nem csap be. Lehet utana ellenorizni az oninditonal is a feszultseget es igy
lehet megkeresni az atmeneti ellenallas helyet is, legtobbszor valami
csatlakozonal.

Feri
+ - Gondozasmentes akku. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Szabolcs irta a # 1343 - ban.

>Perion
>gondozasmentes aksit raktak, amiben a gondozasmentesseg nem azt
>jelentette,
>hogy ranezek a zold jelzore, hanem, hogy levakarom a tetejerol a >matricat,
>es akkor hozzaferek a dugokhoz, amin keresztul tudok utanna tolteni
>desztvizet...

Akkor az Exide aksinal is van ilyen ? Hogy levakarom a matricat es alatta
vannak a dugok :-o ?
Kosz az infot, ha igaz tavasszal a szerelmi zsongasom helyett nem az
asszonyt vakargatom majd, hanem a gondozasmebtes akkumlatoromat :-) Mindig
tanul az ember, kosz az infot ! En ugy tudtam, hogy teljesen zart ez a fajta
akkumlator es nem lehet utantolteni desz vizzel.

Udv: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Re. Nem jott ossze, Jaguar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>Tegnap vegig gyalogoltam az Uri utcat Frigyes Skodajat keresve oda->vissza,
>de csak egy Jaguart talaltam a 24-es haz kornyeken. Az se rossz...

Dodo !
Jaj de kar, hogy nem talalkoztunk :-( Eppen anyagbeszerzo koruton voltunk.
Egesz nap mentunk, hogy cernat - szalagot vegyunk.

>Frigyes mester, valtottal ?

>  :-)

Attilam gondolod azt, hogy lecserelem a jo kis Skodamat egy elsokerekes
szarra :-)))) ? Egyeblent a szomszedom a szemben levo hazban lakik es nemreg
cserelte le erre az ujabb tipusra. Az elozo szinten Jaguar Severgin tipusu
auto volt. Na az egy erdekes jelenseget produkalt zorgott, csattogott
zakatolt :-)) Mindig mondtam a szomszed tulajnak, hogy ugy megy ez a Jaguar,
mint egy Trabant. Viszont gyorsult mint allat :-))

Frigyes

        Skoda 120 L

+ - Re. Akkumlator problema. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Jozsef.

Exide es Fiamm akkumlatorokat tudok neked ajanlani. Arajanlat eseten maganba
irjal ! Ha kell !

Frigyes

        Skoda 120 L


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS