Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1337
Copyright (C) HIX
2002-01-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Frasz !!!! (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Re: BMW M5 (mind)  6 sor     (cikkei)
3 autotlan (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Re: nem kapom a HA-t (mind)  3 sor     (cikkei)
5 Ford szerviz (mind)  23 sor     (cikkei)
6 oracsalas (mind)  101 sor     (cikkei)
7 BMW M5 (mind)  28 sor     (cikkei)
8 re swift szeriahiba (mind)  21 sor     (cikkei)
9 kerekparral 200-zal (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Dacia (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Hixauto-honlap (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Frasz !!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

BUEK utan a fraszt hozta ram a HIX.
Mivel iden meg egyetlen HIX ujsagom sem jott meg E-Mail-ben,
ezert kenytelen voltam OnLine olvasgatni oket. Nezegetem az
AUTO-t idorendi sorrendben visszafele haladva:
2002.01.02
....
2002.01.01
....
Amint haladok lefele egyszercsak datumugras es egy cikk:

> ====================================================
dizel<>benzin II:   [Hungary]) 
2000-01-02 14:22:25+01 

Hali HIX-autosok! Udv Teeby!
....
....
....
Udv:
Levente
Kepet kuldjel Teeby! (pl. BCC)
Javaslat MCLL fele: ha a vita heveben kene kepeket latni/mutatni, hova
lehet e-mailban tenni???
> ====================================================

Egy eve meg itt volt...


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: BMW M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van olyan parametere az M5-nek, amiben rosszabb, mint >egy masik hasonlo
>gepjarmu?

Az ara es a koltsegei...

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: firewall.ratrade.hu)
+ - autotlan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azert gondolom,hogy jobb mint a regi, 
>de egy Scorpiot nem potol!!! ;o)

Hat pedig... nagyon gondolkozom, hogy ha jobb lesz az ido, akkor is
megtartom a villamost. Igaz, 15 perc helyett 40 alatt erek haza, de teljesen
mas emberkent. Amikor kocsival jartam, akkor a munkahelyi idegre rarakodott
az idegbeteg kozlekedes is, hazaerkezes utan meg egy csomo ideig jobb volt,
ha nem szoltak hozzam. Most viszont napi negy kilometert setalok, ebbol
harom kellemes kornyezetben a Wekerlen... mire hazaerek, mar azt is
elfelejtem, hogy hol dolgozok, kisimul a borom es egybol tudok normalisan
foglalkozni a gyerekekkel.

Udv:
pJ
+ - Re: nem kapom a HA-t (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nem vagy egyedul sajnos...

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-207-147.dial.matav.net)
+ - Ford szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Koli szervizkoltseges levele sarkallott irasra.
A velemenyeteket szeretnem hallani a kovetkezokrol:

Ford Escort 1,3 (1994.12) a gepem.
A garancia mar lejart, jelenleg 140e km van benne.
En becsuletesen hordom a 10e km-es szervizre, soha gond nem volt az autoval.
A szamlan a szokasos dolgok vannak (olaj, olajszuro, levegoszuro, 1-2
tomites, izzok stb), de Kolihoz kepest (15 eFt) az en szamlam rendre 30-35
eFt szokott lenni.

Eddig nem foglalkoztam vele, gondolvan ha ennyi, akkor ennyi.
Normalis dolog ez a koltseg???

Maganba kernem a valaszokat!
Elore is koszi.

Udv,

Tamas

Escort 1,3i
+ - oracsalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Zoli,

>Ereztem mar, sot erzem is, es megis mondok ilyet. (Porsche 
>944 Turbo futomuve meguti a mercet? Szerintem igen.)
Szerintem is.

>Lehet, hogy sportos hasznalatra alkalmatlan, mivel ez 
>komfortra, mindennapi hasznalatra hangolt. E ket faktor 
>kozott pedig olyan kedvezo kompromisszumot teremt, amilyet 
>talan egyetlen mas auto sem ebben a kategoriaban. 
>Kimondottan kenyelmes, es _ehhez kepest_ meglepoen jol 
>fogja az utat. Nyilvan nem ugy, mint az M5, de azt 
>gondolom Te is elismered, hogy annak a rugozasa nem elso 
>osztalyu, mint ahogy egyetlen sportkocsie sem az. 
Ezert van az M5-ben 1 kis kapcsolo, amivel szepen 
atkapcsolom puhabbra a teleszkopok csillapitasat, es maris 
komfortosabb az utazas. Mondjuk csak az M7-esen, meg Pesten 
szoktam atallitani, ott sem magam miatt, hanem a kocsit, 
meg a felnit feltem, en nagyon jol birom a pattogos 
rugozast. Amugy nekem a kemeny is nagyon komfortosnak tunik 
az agyonkemenyitett Golfomhoz kepest, es a legelejen 
csodalkoztam nagyon, hogy hogy is lehetseges ez, hogy az M5-
nek van rugozasa es "100-szor" jobban fogja az utat, mint a 
Golf, az meg pattogott ossze-vissza rosszabb uton. De sokan 
meg igy is azzal jonnek, hogy ennek nincs rugozasa. Na ja, 
attol fogg mibol ul bele az ember.

>Egy szo mint szaz, ha a Golf III futomuve szar, akkor a 
>tobbire szavakat sem talalnal, mert azok meg meg 
>szarabbak. Vagy az egesz also-kozepkategoria menjen a 
>kukaba? :)
En csak azt mondom, hogy szamomra nem tunik megoldasnak 
ilyen kocsi vetele, mert mar rajottem, hogy hosszutavon nem 
tudnek veluk biztonsagosan autozni. Biztos van olyan, 
akinek ez megfelel, de sajnos es nem birok folyamatosan 50-
nel illetve 80-90-nel menni, mert e-folott szerintem nem 
tul biztonsagos az un. also-kozepkategorias autokkal. 

>Ebben egyetertunk, nem is ejtettem egy szot sem a 
>felepiteserol. A legegyszerubb felfuggesztest is lehet 
>jol, a legbonyolultabbat is lehet rosszul alkalmazni.
>A 120-asokon meg nem volt MacPherson, de amugy az a kettos
>trapezlengokaros, torzios stabilizatoros megoldas sem volt 
>sik szar a maga koraban. No mindegy.
Ja a bogaron is az van, mar a regieken (1302-ig), ami nekem 
volt, azon is a torzios volt, sot a T4-es VW Transporteren 
is ilyen van a mai napig, ami szerintem kivaloan autoz6o, 
csak nem tudom, hogy egy bogarral miert lehet kozlekedni, 
egy Skodaval meg miert nem (lattam idaig meg senkit 
normalisan??). Tehat tenyleg el lehet baszni egy jo 
konstrukioju felfuggesztest is. Kulonben azt hittem, hogy a 
legutolso farmotoros Skodakon mar a MacPherson-t 
alkalmaztak, ugyanugy, mint a 1302, 1303-as bogarakon. Ha 
nem hat bocs.

>Pedig nem viccnek szantam, viszont azt sem mondtam, hogy
>hibaztak volna. Szinte az osszes autonak optimista (azaz 
>felfele csal) a kilometeroraja. Atlagosan olyan 8%-ot. 
>Valahol egyszer az M5-rol olvastam, hogy ez a _szandekos_ 
>csalas 272-t jelent ora szerint. Ez - most kiszamoltam - 
>8.8%, ami teljesen atlagos, tehat hiheto. Kulonben nincs 
>nagy jelentosege, mivel hiaba megy a Te autod 
>ilyenkor "csak" :))) 250-nel, ha a 195-tel tepo Astra is
>csak 180-nal, valojaban. A 250 lovas 944 Turbo is 280-285-
>ot mutat padlogazon, ami a gyari specifikacio szerint
>"csak" 260. Mindenki a km-ora altal mutatott erteket veszi 
>alapul, tehat ami a Te autodban 272, az egy Ferrariban is 
>ugyanannyi.

Biztos, hogy ki van veve. Amikor nincs, akkor ora szerint 
250-nel leszabalyoz. Ezt a gyari specifikaciot (a 
Porschenal) nem ertem, mi az, hogy 260, amikor 280-at 
mutat? Csk nem azt, hogy gyari adat a vegsebesegre 260, de 
a km orad 280-285-ot mutat? Mert az M5-nek 250 a gyari 
megadott vegsebessege, es 250-et is mutat (kb.). Az a 
lenyeg, hogy hagytam mar le olyan autokat, amik szerintem 
250-nel szabalyoztak (ora szerint) mert egy ideig jottek 
(illetve csak lassan maradtak el), aztan nekem 250-korul 
(ora szerint) egyszer csak rohamosan eltuntek a 
visszapillantoban. Persze lehet hogy csak 160-volt, de az a 
lenyeg, hogy azert a legrosszabb esetben is 5-tel tobbet 
megy a kocsim masokenal akike 250-nel (ora szerint) 
leszabalyoz. Igy majdnem mindenkit le tudok hagyni, akinek 
a kocsija egyaltalan elmegy 250-ig (de csak ora szerint).
Amugy meg akkor lehet, hogy az oram szerinti 160 is csak 90-
100, es en hulye meg me'g csodalkoztam, hogy az M5  bevesz 
minden kanyart 160-nal (ora szerint), pedig csak a km ora 
szar:-))). 
Csak akkor a tobbiek miert allnak az uton amikor en "90-
nel" elszaguldok mellettuk?

Amugy a multkor olvastam egy cikket, amiben (mar pontosan 
nem emlekszem hol) BMW-k is voltak es Ferrarik is. A vegen 
az jott ki, hogy a Ferrarik egyike sem kozeliti meg a 
gyarilag megadott LE es vegseb erteket, a BMW-k pedig a 3%-
os elfogad6o hibahataron belul mozognak. Nemhiaba: olasz 
ocskavas. 


Udv,
Vaddiszno
+ - BMW M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Balage!

Hogyne lenne. Sokszor irtam mar, hogy nem a legjobb auto, 
csak nagyon jo. Es ahhoz kepest, hogy az enyem mar lassan 9 
eves lesz, az E34-es M5-os szeriat meg ha jol tudom 88-89-
ben kezdtek, meg ma is megallja a helyet barmilyen 
osszehasonlitasban. Ugyhogy reszemrol le a kalappal 
elottuk. Amugy az E36 es E46-os M3-asok jobban gyorsulnak, 
bar vegre (ora szerint) az E36-os nem megy olyan gyorsan. A 
tobbi ujitast meg el sem tudom kepzelni, marmint az E46-os 
M3-asban, mert meg nem ultem benne sajnos, de ha 10 eve 
ilyen autot tudtak epiteni, akkor az uj M3-as fantasztikus 
lehet. Mindenesetre az F50-es Ferrari, Lambo gyorsabb, es 
meg van egypar. (Persze kizarolag ora szerint).

Hallottatok mar az uj Bugattirol (16.4?? - VW fejlesztes) 
1001 LE, kb. 3 mp alatt 100, 12 mp alatt 300!!! (tehat 3 es 
nem 2) es a gyorsulasnak 400 korul van csak vege (persze 
csak ora szerint, lehet hogy valojaban annyit sem megy, 
mint az M5, mert lehet hogy a VW ora jobban csal, mint a 
BMW - persze ez csak feltetelezes). 4 kerek hajtas. Na egy 
ilyenre barmikor elcserelnek mindent, megy amennyit megy 
(marmint nem ora szerint). Aztan szarnek ra, hogy mennyit 
eszik:-))). De megis! Raknek bele gazt:-)))!


Udv,
Vaddiszno
+ - re swift szeriahiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Elsore csak az otlott fel bennem (de lehet, hogy az en agyam baja), 
hogy miert van benne karburator, ha egyszer kozponti injektor van 
benne. Vagy ez egy oregebb darab? 

Nekem 1.0-as van, gyartasilag 99-es a motor, 2000 marciusa ota 
hasznalom. Az alapjarat igy hidegen indulas utan 1500 (de egyszer 
valahogy 2000 is volt), utana lassan visszamaszik. Viszont jellemzoen 
lampanal valo megallas utan csak olyan 900-1000 koze esik vissza, 
majd par masodperc elteltevel kezd csokkenni tovabb, van hogy majdnem 
600-700-ig. Ilyenkor regen irtora razta a valtot, ma mar nem 
(bekopott?) Egy gazfroccsel magahoz lehet teriteni, de mar nem zavar. 
Augy 800-900 kozott lenne normalis az alapjarat erzesem szerint.

udv
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - kerekparral 200-zal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megint a nemet allapotok (bocs, ha unja valaki): ha a yard lezerrel meri a
sebesseget, akkor a kerekparosok is buknak. Ugyan kerekparon nem kotelezo
a kilometerora, de a vezetonek tudnia kell, hogyha versenybicajjal teljes
erobol teker egy 30-as zonaban, akkor o ennel lenyegesen nagyobb
sebesseggel hajt, tehat tudatosan megszegi a korlatozast.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Valamelyik nap felvetett az egyik Baratom, hogy milyen gyorsan eltuntek 
a Daciak. Tegnap lattam egyet, es tenyleg ritkasag.
Igaz az automarka hidegen hagy, de tudja valaki, hogy miert tuntek
el az utakról. Mindet kivittek volna vissza a romanokhoz?

:-)

Udv.:
Zsolti  BA3 2101
+ - Hixauto-honlap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Sajnos a Nexus szervere az unnepek alatt nem volt elerheto, igy csak most
tudtam feltenni az eddig elkeszult anyagot. Tehat a cim megegyszer :
http://www.nexus.hu/hixauto
Tobbekkel megszavaztuk, melyek legyenek azok az adatok, amelyek
felkeruljenek az oldalra Rolatok es autoitokrol.Tehat ha van olyan adat,
amellyel kiegeszitenetek az eddigieket, akkor most mar az oldal "hivatalos"
cimere irjatok ! Az pedig a kovetkezo : 
Van meg nalam sok level, adat, ahogy az idom engedi, ugy dolgozom fel oket.
Informatikai biralatot, epito otletet elfogadok, ha nem tul maceras
megvalositani ...
A nyitooldalon meg el lehetne szerintem helyezni olyan infokat, hogy hol
lenne hixauto-talalkozo, meg egyeb linkeket. Tehat ami otlet, keretik mind
a fenti cimre kozolni !

Utolag pedig B.U.E.K. mindenkinek !

Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS