>II. fejezet bent a bárban, minden ég körülöttem nem tudok
>semerre menni, a fal mellett meg órákig állhatok. Elore is köszi
>a segítséget.
Hello!
Pontosan nem emlekszek, de azhiszem, hogy be kell menni az ajton, és mindig
azon az uton kell tovabb futni ahol nincs tuz, a lenyeg, hogy ne allj le,
rohanj ahogy birsz, valahol ugralni is kell, hogy tovabbjuss.
Matyi
|
Ugyan nem olyan hosszu,es nem tobbjatekos,de a Dungeon Siege nekem magyon bejot
t!Pergo,szep grafika,gyujtogetos,stb.Konnyu fokozaton szorakoztato,de normal fo
kozaton mar nagyon a spiccen kell lenni...
Ami nekem kb 3 eve a Jatek,az a Heroes III.Igaz,hogy korokre osztott,es fantasy
,de dendkivul valtozatos,es sok benne a strategiazas,meg a tapolas
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: morgo.nabi.hu)
|
> =======================================================
> Felado : [Germany]
> Temakor: simcity 4000 nyito jatek ( 47 sor )
> Idopont: Tue Jan 28 10:03:51 CET 2003 JATEK #2432
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
Hi!
> Hello,
> csak akkor
> hoborogn
> >ek, ha az adott intezmenyek nincsenek meg, viszont, ha megvagod a
> koltsegvetesu
> >ket, akkor optimalis szinten mukodnek, hiszen kisvarosnal altalaban a
> kapacitas
>
> Nos. Az emberek nem hoborognek, hanem csak a tanacsadok. Ha
> egy korhazat epitesz es minimumra veszed a tamogatast, akkor
> az emberek helyeslese (nem a
> tanacsado!!!) az egeszsegugy tekinteteben negativba megy at.
> Meglatasom szerint korhaz, rendorseg, iskola epitese a
> kezdeti szakaszban felesleges, mivel sok penzt visz. Erdemes
> viszont konyvtarat epiteni, melynek havi koltsege 5$-ra
> allithato es hatekonyan muxik! Viztol viszont gyorsabban
> epulnek a dolgok. Ami letszukseglet, az az ut es aram. Ha
> nincs is viz, egy ido utan paran bekoltoznek. A viz azonban
> nagyon megemeli a telekre bekoltozni szandekozok szamat.
A tanacsadok es az emberek horgese osszefugg :) Amikor mar sok embernek kivan
a t*ke, akkor a tanacsado is rakezd, elkezdi masszirozni, hajlitgatni a
fejet. Na akkor kell
Nem arra gondoltam, hogy minimumra kell venni a koltsegvetest, inkabb arra,
hogy ki kell alakitani az optimalis szolgaltatas/ar viszonyt. Ha nagyon
lecsokkented penzt, akkor meg sztrajkolni is fognak, ami kellemetlenebb,
mintha fel sem epitetted volna. Amit erdemes csinalni (szerintem).
Lecsokkenteni a nem eletbevago szolgaltatasok raforditasat kabe 80%-ra. Ami
meg szukseges, ott a local funding kell szorakozni. Pl.: van egy tuzoltosagod
a varos szelen. Megsaccolod, hogy a beepitett terulet hany szazaleka a
lefedettnek, es lecsokkented kabe ennyire a koltsegvetest, de 65% ala soha.
Ha ez hosszu tavon mukodik, akkor csak fejlodesnel kell valtoztatni. Viszont
ha a tanacsado szol, akkor azonnal novelni kell a raforditast, mert hat ugye
igy a fejlodes karara menne. Ezzel a taktikaval ki lehet iktatni kabe egy 10%
szazalekos deficitet, amig a bevetel emelkedni nem kezd. A konyvtaras tippet
kosz, kiprobalom bejon-e. A vizet persze mindenkeppen ki kell epiteni nem
csak a fejlodes miatt, hanem azert is mert csokkenti a tuz eselyet.
> En csupan utat, szeleromuvet, viztornyot es konyvtarat epitek
> az elejen. Erre mar nagyon sokan bekoltoznek + rendes
> bevetelem is van. Iskolat csak par ezer lakosnal epitek, de
> ekkor mar 1000 koruli a havi bevetel.
Nekem kabe 6000 kiadasig sikerult nyereseges varost tartanom, ugy hogy
bevetel mindig volt, 6000-nel kabe mar ezerotszaz, es megepitettem minden
szuksegest (amint a bevetelbol fakadoan volt ra keret). Szerintem ez nem
bonyolult, csak nem figyeltem es 8000 bevetelnel mar volt kb 9000 kiadasom,
es innen mar lancreakcioszeruen nem tudtam javitani.
> A farmokkal a gond csupan az, hogy cakumpakk 2 embert
> foglalkoztatnak, akarmekkora teruleten is helyezkednek el.
> Foglalkoztatottsagi szempontbol jobb a minimum ipar, mert
> ugyan kornyezetszennyezo, de joval hatekonyabb, mint a farmos
> megoldas. Persze a farmra van igeny, de lenyegtelen, mert
> szazezres varosnal is van farmra igeny :)))
A farmot csak esztetikai szempontok miatt raktam a terkepre (az autopalya
melle). A keves munkalehetosegnel sokkal nagyobb hatrany nagymerteku
vizszennyes, egyszoval tok felesleges, de jol nez ki. Szerintem az ipart sem
kell nagyon eroltetni, csak az elejen. A munkahelyeket inkabb a megfelelo
fejlettsegu commercial zonakkal kell biztositani, ami persze kisse nehezebb
feladat, de megeri inkabb ezzel a resszel foglalkozni, mert kesobb sokkal
nehezebb lesz leepiteni a fejlett ipart, mint kuzdeni a commercial zonakkal
az elejen. Persze az lenne a legidealisabb, ha nem lenne ipar a terkepen
egyaltalan, de nem tudom, hogy ezt meg lehet-e csinalni.
> Szerintem tuzoltosagot raer pl. csak elso tuzesetnel epiteni.
> Korhaz meg ilyesmik csak akkor jonnek, ha a megitelesunk
> tartosan negativ.
> Udv,
>
> awender
>
Szerintem nyissunk egy mi-nem-tetszik forumot is. Nekem peldaul nem tetszik,
hogy nem lehet a katasztrofak kezeleset automatizalni, minek kell minden
egyes esetben hatszor rakkatintanom az epuletre, ha kiut a tuz, rohadtul
unalmas, raadasul ha epitekezes kozben kap el nagyon bosszanto tud lenni.
Azonkivul miert nincs foldut minimalis karbantartasi koltsegekkel es
teherbirassal a farmokhoz, nagyon benan neznek ki az utcak a farmok kozott.
Miert nincs nem-emelt autopalya a varosok osszekotesehez kisebb karbantartasi
koltseggel, es miert nem lehetett tervezni egy autopalya-autout atmenetet,
igy olyan ocsmanyul nez ki az autopalya. Alagutak? Nem lett volna bonyolult
megcsinalni (mar a haromezerbol is kimaradt, pedig nagyon praktikus volt)
Udv Pusi
UI.: Meg mindig varom plug-in fejlesztessel kapcsolatos otleteiteket, hatha
ezeket meg lehet csinalni.
|