Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX HANG 723
Copyright (C) HIX
2000-03-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Membership Offer Forhang@hix.com (mind)  57 sor     (cikkei)
2 elado ez+az (mind)  5 sor     (cikkei)
3 Tuske a korom alatt (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Tangoharmonika (mind)  13 sor     (cikkei)
5 A szerzo uzenete (?) (mind)  65 sor     (cikkei)
6 "Coplandizmus" (mind)  94 sor     (cikkei)
7 Kinai zene (mind)  3 sor     (cikkei)
8 szintek (mind)  24 sor     (cikkei)
9 bipolaris elko (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Membership Offer Forhang@hix.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*********************************************
    **  TAKE ADVANTAGE OF THIS GREAT OFFER  **
    *********************************************

Hi
My name is Kara.
 
This week we have the offer of a lifetime.

http://203.44.57.201

We  have  been  given  the  task  of promoting some fabulous
exciting adults only services.  

There's no catches, no tricks,  simply an invitation for you
to  come  and  visit  a truly amazing collection of erotica.
We have something for everyone, guys,  gals,  even  those in
between if you know what  I mean,  lots of  free stuff, lots
and lots of most excellent xxx porn.
 
We  Purchased  Every  Streaming  Video Feed We Could Get Our
Hands  On,  And Created The Largest Adult Site Ever Offered.
Most  Sites  Have  10-20K Pictures And A Couple Video Feeds.
Not Us, We Have Over 140,000 Pictures And Over 18,000 Videos
and Live Feeds, 25000 Stories plus tons more.
 

- Exclusive high resolution pictorials (140,000+ pix)
- 18,000 streaming videos
- 100's of live shows
- live fucking with sound
- live hidden toilet bowl cam
- live hidden tanning booth
- live hidden dressing rooms
- live secretary cam
- 25,000 stories
 
Where do I find all this stuff??

http://203.44.57.201


love Kara


> ============================================================
You are receiving this e-mail as a result of your request at
one  of  our  adult  sites. To  Remove Your Self At Any Time
Please click the link below
http://203.44.57.200/Remove/remove.asp?USERID=1431247
and your email address  will be removed. 

Unlike  other  mailing  lists  your email is never sold to a
third  party  and  once  removed you will never hear from us
again.

> ============================================================
+ - elado ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado 1par 200W-os Tannoy allohangfal 2X20cm mely+2.5cm dom magas, kivalo
hazimozihoz, illetve zenehez is. 1db Yamaha RXV595RDS Dolby Digital hazimozi
erosito teljesen uj allapotban 1 ev garival. 1db SONY STRD965 Pro Logic-os
hazimozi erosito olcson, illetve Jamo Surround 40 hatterhangszoropar.

+ - Tuske a korom alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vigyazat, szigoruan maganvelemeny kovetkezik!

Nem szeretem a diszkriminacio semmilyen fajtajat.
Nem szeretem a gunyos belyegeket.

Szeretem a vilag egyetemesseget es sokszinuseget.
Szeretem az zene egyetemesseget es sokszinuseget.
Szeretem az afrikai bantu negerek ritualis enekeit.
Szeretem Bartok zenejet.
Szeretem Tom Waits zenei oszinteseget
Szeretem a japan koto muzsikat
Szeretem a harmincas evek oromteli jazz zenejet
Szeretem Bach "gyengecske" ellenpont technikajat (foleg amikor a 3.
szintrol "nezem le")

Es szeretem a 19. szazadi komponistak "narcisztikus nyavalygasa"-t, mint
peldaul a
	nyavalygos Beethoven- utolso quartetteket,
	nyavalygos Mahler: Dal a Foldrol zarotetelet,
	nyavalygos Schubert impromptu-ket,
	nyavalygos Bruckner 9. szimfoniajat,
	nyavalygos Verdi Requiemjenek Lacrymosa tetelet,
	nyavalygos Chopin Nocturn-eit,
	nyavalygos Brahms Intermezzoit,
	nyavalygos Wagner Ring-jenek nyito akkordjait,
es meg sok mas hasonlo narcisztikus zenet.

(Osszes megallapitasom termeszetesen az en szemelyes velemenyem, nem
szeretnek rola vitatkozni, mivel izlesrol szol)

Tibor
+ - Tangoharmonika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Szeretnem eladni _ 40-es WELTMEISTER tangoharmonikamat_.

A hangszer nagyon jo allapotban van, kb. 10 eves es alig 
hasznalt. 
Ajanlatokat magan e-mail cimemre kuldjetek, mert nem 
olvasom a listatokat.

Irhattok SMS-t is vagy egy _rovid_ e-mailt a 
 cimre. A tel. szamom: 20/941-3345

Udv:  Madar
+ - A szerzo uzenete (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

To:ro:k Pe'ter idezte:
 
>  irta:
> 
> > Jol harmonizal Bob
> > Harley hiend konyvenek bevezetojevel: "High End Audio is the quest
> > to re-create in the listener's home the musical message of the
> > composer or performer with the maximum realism, emotion, and
> > intensity. Because music is important, re-creating it with the
> > highest possible fidelity is important... A music-reproduction
> > system isn't a home appliance such as a washing machine or 
> > toaster, it is a vehicle for expressing the vast emotional and
> > intellectual potential of the music encoded on our records
> > and CDs. The higher the quality of reproduction, the deeper our
> > connection with the music."

Azt mondja az elso mondat: a High End Audio arra szolgal, hogy a 
szerzo (es az eloado) uzenetet maximalis elethuseggel az otthonunkba 
varazsolja.

Hat ez az egyik legnagyobb marhasag, amit eletemben hallottam. Meg is 
mondom, miert; nezzunk eloszor egy peldat.

Biztosan sokan ismerik kozuletek Haydn No. 94-es, G-dur szimfoniajat, 
melynek magyar elnevezese "Ustdob-szimfonia", az eredeti angol 
titulusa azonban "Surprise", azaz "meglepetes". Ezt a nevet onnan 
kapta, hogy a masodik tetel elejen pianoban felhangzo egyszeru, bajos 
dallam pianissimo ismetlese utan teljesen varatlanul egy 
ustdobutessel megerositett fortissimo zenekari akkord ijeszti meg a 
mar-mar elandalodo hallgatot.

A szerzo, Haydn szandeka szerint "a holgyek felugranak majd 
ijedtukben", ahogyan o maga irja egy leveleben. Na mar most, vajon 
hova lesz a meglepetes, ha a muvet lemezen megvesszuk es 
meghallgatjuk otszor, tizszer, szazszor?

Marpedig az a helyzet, hogy minden valamirevalo (komolyzenei) muben 
vannak a hallgato szamara varatlan, elore nem lathato fordulatok: 
varatlan modulaciok, szolambelepesek, dallamfordulatok, zarlatok 
helyett alzarlatok, meglepo dinamikai kontrasztok, es igy tovabb. 
Hiszen eppen ezek adjak a muvek savat-borsat; az a teny, hogy az elso 
par utem utan is erheti a hallgatot meglepetes, olyasmi, amire nem 
szamit senki sem.

Marmint akkor, ha eloszor halljuk a muvet.

Igy hat a hanghordozokon valo megjelenes es a tetszes szerinti szamu 
lejatszas lehetosege eleve nem allt (es ma sem all, kiveve a 
slagerzenet) a komponistak szandekaban; a tobbszori hallgatas a 
megleponek szant effektusok hatasat kioltja, a szerzoi szandek 
teljesuleset vegso soron lehetetlenne teszi.

Szoval nekem ne szovegeljen Bob Harley meg a tobbi hiend konyvek 
iroi a szerzo uzeneterol. A High End Audio helyett inkabb talaljanak 
ki egy olyan szerkentyut, ami a lejatszoba helyezett zenemu emleket 
egy gombnyomasra kitorli az agyambol, hogy aztan az ujboli hallgatas 
soran meghokkenjek azon, amin a szerzo szandeka szerint meg 
kell hokkennem. Ezzel sokkal tobbet tennenek a szerzo uzenetenek 
kozvetitese erdekeben.

----
Varga Gyorgy

PS Peter, nagyon tetszett az irasod, azt hiszem, fejen talaltad a 
szoget.
+ - "Coplandizmus" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves HANG-osok!


Kedves Szilagyi Andras!

A kovetkezo Copland idezet, melyet SziA leveleben olvashattunk,
nagyon tomoren osszefoglalja a "Coplandizmus" kiindulopontjanak
melyseges korlatoltsagat:

>Bizonyos ertelemben az idealis zenehallgato ugyanabban a pillanatban
>egyszerre van a zenen belul es a zenen kivul, megitelve es ertekelve azt,
>nemelykor azt kivanva, hogy emerre haladjon, majd tapasztalva, hogy amarra
>halad -- majdnem ugy, mint a zeneszerzo a zeneszerzes pillanataban. Mert a
>zene megirasahoz a zeneszerzonek is egyszerre kell a zenen belul es kivul
>lennie: hagynia, hogy a zene magaval ragadja, s ugyanakkor huvosen
>kritikusnak lennie iranta. Mind a zene megalkotasahoz, mind hallgatasahoz a
>szubjektiv es objektiv attitud kombinaciojara van szukseg.

Ez a korlatoltsag az europai (es foleg amerikai) ember 
merev, termeszettudomanyhoz ragadtsagabol fakad, es kiinulopontja,
hogy mindent "objektiven" kivulrol kell nezni, izekre szet
kell szedni, felboncolni, analizalni, ertekelni kell.

Nem ertem, hogy ha az ember egyszer objektiven ertekeli, 
zeneelmeleti szempontbol tudomanyosan
elemzi, kritizalja >>hallgatas kozben<< a hallottakat, akkor 
hogyan tud egyszerre a zenen belul is lenni? Lehet persze,
hogy nem jol ertem ezt a kifejezest, az en ertelmezesem szerint
ez azt jelenti, hogy a zene magaval ragadja az embert, egy
masfajta, a mindennapitol eltero, eberebb tudatallapotba
hozza es katarzist idez elo. Ez egy folyamat, ami a zenemu
ideje alatt fokozatosan kovetkezik be, es ha ezt a folyamatot
barmikor is megszakitom azzal, hogy objektive ertekelem, analizalom
a zenet, akkor a varazslat megtorik, es nagyon nehez ujra
a zenen belulre kerulni. A zene ilyen modon akkor tud igazan hatni,
ha ez ember a zenehallgatas ideje alatt, amit hall, azt 
>>szubjektive<< tokeletesnek erzi, teljesen a zenen belulre
kerul.

Szerintem pl. egy jazz zenesz improvizacio kozben, vagy egy 
szufi dervis a zikr ceremonia kozben teljes mertekben a zenen 
belul van. Ami nem jelenti azt, hogy ekozben nincs egy nagyon 
magas szintu mentalis kontroll, de ez olymposi magassagban van 
a Copland-fele harmadik szintu szaraz zenekritikusi fanyalgas
folott.

Tobben emlitettek, hogy a "Coplandizmus" propagalasaval Andras
nyitott kapukat donget ezen a forumon. Ehhez szeretnem hozzatenni
egy "elmenyemet". Zoldfulu leven elkovettem azt a hibat, hogy
elmentem a Hollywood bowl-ba egy koncertre, ahol tobbek kozott
Bartok 3. zongoraversenye volt musoron az LA Philharmonic 
eloadasaban. Maga az eloadas eleg felejtheto volt, Bartokhoz
nem illo "konnyed" stilusu interpretacio. Amit azonban 
soha nem felejtek el, az a kozonseg viselkedese. Az eloadas
kozben vegig lehetett hallani, ahogy szovegeltek, uvegek csorogtek,
szalveta es zacskocsorges, stb. Szoval igazi piknik
hangulat volt a Bartok zongoraversenyhez. El tudom kepzelni,
hogy Copland a konyvet ilyen amerikai 
"zenehallgato" kozonsegnek szanta, es ebben a 
mufajban lehet, hogy meg jo is. Azonban nem hinnem,
hogy a HANG-on sokan lennenek, akik ilyen feluletesen 
hallgatnak zenet. Az pedig, hogy a Copland-fele zenehez valo 
viszonyt mint egyeduli lehetseges utat fogadjuk el a zene
megkozelitesehez, nagyon elhamarkodott kovetkeztetesnek tartom.

Vegul egy pelda arra, hogy a zeneszek sem mind osztjak
Copland velemenyet: Szvjatoszlav Richter mondta, hogy semmikeppen
sem szeretett volna karmester lenni, mert nagyon nem szereti
analizalni a zenet, egy karmester szamara pedig ez 
kikerulhetetlen.



Kedves Torok Peter!

>Mondjuk a rockzeneben a labdobnak, vagy egy otezer wattal megszolalo
>basszusgitar also E hangjanak tenyleg vannak olyan fiziologiai hatasai, amit
>az ember belso hallasa nemigen tud reprodukalni. De ennek a reprodukalasa
>valoszinuleg otthon a hazi rendszeren is nehezsegekbe fog utkozni :-)

Nem hinnem, hogy a fiziologiai hatas abban merulne ki, hogy
az ember rock koncerten agyrazkodast kap a dob hangjatol.
Annak is lehet fiziologiai hatasa, ahogy a vono erinti 
a hegeduhurt. A kulonbseg csak az, hogy ha valakit kalapaccsal
fejbevernek, az illetot ez nem fogja hidegen hagyni, mig
sok olyan ember lehet, akit a hegeduhur rezdulese teljesen
hidegen hagy. Ez azonban meg nem ok arra, hogy tagadjuk,
hogy a zene fizikai megjelenesenek, a hangnak, kozvetlen
hatasa lehet egyes emberekre. Olyan hatasa, amit semmi mas
nem tud kivaltani, beleertve a kotta olvasasat is vagy egy
zene fejben valo felidezeset is.

Udv,
     Kovacs Tamas
+ - Kinai zene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aki multkor ajanlotta, hogy hoz kinai zenet jelezzen vissza, mert nem jo az
emilje.
Papamaci
+ - szintek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Hangosok!

> Felado : Korpas Zoltan
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: RE: Idezetek a Copland-konyvbol ( 97 sor )
> Idopont: Mon Mar 13 06:04:19 EST 2000 HANG #722

Kedves Zoli!

>Mellesleg konnyuzenenel meg kevesbe van  ertelme eljutni a
> 3. szintre. Sot IMHO _semmi erteleme_ sincs.

A zenei mufajok nem hatarozhatjak meg milyen szintig jutsz el a
zenehallgatasban. Mert a zene  esztetikai erteke nem feltetlenul mufajfuggo.
Sot nem is reverzibilisek a mufajfuggo uzenetek, tehat egymashoz hasonlitani
sem erdemes.  Az egy teljesen mas kerdes statisztikusan hogyan oszlik meg az
ertek az egyes mufajok kozott.
Egy latszolag nem ide illo pelda. A tibeti hangszereken jatszott zenet nehez
lenne barhova is sorolni. Raadasul kozuluk sokat gyogyitasra is hasznalnak.
Vagy hova sorolnad a tatar enekeseket? Vagy az indiai raga-kat?

Udvozlettel Bese Attila

http://www.tele-data.hu/aliscaorange
+ - bipolaris elko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Hangosok!

Bipolaris elkot keresek: 3u3 min. 40V
Kozvetlenul nekem kuldjetek valaszt.

Udvozlettel Bese Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS