Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX HANG 1426
Copyright (C) HIX
2002-04-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 erdemi hozzaszolasok II (mind)  53 sor     (cikkei)
2 Olcsó hang, olcsó DVD-hez (mind)  20 sor     (cikkei)
3 erdemi hozzaszolasok (mind)  88 sor     (cikkei)
4 Hazimozi osszetevok + egyeb kerdesek (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Auto "hifi" (mind)  9 sor     (cikkei)
6 EL 500. (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Re: Auto 'hifi' (mind)  69 sor     (cikkei)

+ - erdemi hozzaszolasok II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Második ránézésre sincs értelme.
>A hi-fi magas hanghuséget jelent. Autóban is.
>Vagyis az autóHIFI-nek lehet 2 irányzata, de ebbol egyik sem az, amirol
írtál!

Sok szonak alakult at a jelentese a koznyelvben olyanna, ami nem teljesen
fedi a valosagot. Ilyen az "autohifi" (o'to'hifi) is, amibe belevesznek
mindent, ami az autoban zajkeltesre alkalmas... Akkor most mirol is irtam
en? Egyebkent a hi-fi szabvanyokban szerepelnek olyan parameterek, amik
felett mar regen elszallt az ido, es manapsag mar low-fi-nek szamitanak.

>>de ilyen alapon a Forma1-nek sincs ertelme, mert ugysem
>>lehetne egy ilyen autoval vegigmenni a foutcan...

>Ha életedben egyetlen egyszer láttál volna F-1-es versenyt Monte
Carlo-ban, ezt
> a madárságot sem írtad volna le!

Sajna nem voltam meg Forma1-es versenyen, mindig a TV-ben szoktam megnezni,
fotelbol. Kenylemes ember vagyok, es ezek szerint igenytelen is, az erre
szant penzt pedig inkabb villaval forgatom a padlason, nehogy
bedohosodjon... :)
Ez egy pelda volt, hogy auto es auto, valamint hifi es "hifi" mennyire
lehet eltero, es vegul is azon kivul, hogy specialisan csak egy valamire
jo, masra nem, attol meg lehet ertelme... sajnalom, hogy megbantottalak
ezzel...de tenyleg...?! Lehet, hogy szerencsesebb lett volna, ha
gyorsulasi, vagy traktor versenyt irok peldakent...

>>Nagy nevek itt a Focal, MB Quart, Audison, DLS, Nakamichi,
>>"mikro"dimension, Boston Acoustics, Rainbow, Phoenix Gold, Helix, Bose,
>>Phase Linear...stb."

>Vagyis pont azok, akik minoségi dolgokat igyekeznek gyártanak és nem.

Bocsi, ezt nem erteni, pedig en lenni magyar...

>>"Az erositok felepiteseben egyeduralkodo volt az AB, B osztalyu, most mar
>>nem ritka a tiszta A osztaly, vagy hangnyomasnal a D osztalyu digitalis
sub
>>erosito.
>>Egyeb high end trukkok is bekerultek a palettaba:"

>TRÜKKökrol szó sincs. Muszaki megoldások vannak.

Ejnye-ejnye, hat szabad azt a szort hosszaban hasogatni? :)

Szerintem nem volt serto a levelem, probaltam ravilagitani dolgokra, amik
szerintem maskepp vannak, ha ez valakit sert meg az itt megszolaltakon
kivul, nyugodtan jelezze. Batorito leveleket ugyanigy elviselek. :)

Udv
Inhouse
+ - Olcsó hang, olcsó DVD-hez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvözletem az Uraknak!

Tudom, hogy sokan meg fogtok szólni az igénytelenségemért, de én olcsó hangrend
szert szeretnék.

Májusban be fogok ruházni egy 35e Ft-os MBO tipusú (Media Marktos) DVD lejátszó
ba, amiben van Dolby Digital dekóder. Ehhez szeretnék valamilyen olcsó (max 80e
 Ft-os) hangrendszert venni. A Creative-nek és az Altec Lansing-nek vannak elég
 jó 5.1-es szettjei. Ezeken gondolkodom. Ti milyen szettet javasoltok. (Segítsé
g kéne az összekötéshez is, mert hangtechnikában nagyon láma vagyok). Szóval ke
llene info ahhoz is, hogy az általatok ajánlott aktív hangfal szettet hogyan le
het összekötni a DVD lejátszóval, amin a következő kimenetek vannak (digit
ális koaxiális kimenet, optikai csatlakozó, analóg RCA csatlakozós kimenetek a 
hat hangfalhoz külön-külön)

Előre is köszönöm a segítséget!

Andrew

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.88.45.81)
+ - erdemi hozzaszolasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kezdjem azzal, hogy nem csalodtam a lista mostanaban kialakult
hangulataban..?! :(

 irta:
>Erdeklödessel olvastam  Hazban alnevü listatag reszletes tajekoztatasat az
>auto"hifi" rejtelmeiröl,melyhez  batorkodnek nehany kiegeszitö megjegyzest
>füzni.Megtudhattuk belöle peldaul ,hogy a legkorszerübb auto"hifi"-ben mar
>transzverterek gondoskodnak a nagyobb tapfeszültsegröl.Egy ujszülöttnek
>persze minden vicc uj.En meg hallottam-sajnos- olyan csöves autoradiot

Nem ereztem ugy, hogy banto lett volna az amit irtam, ehhez kepest banto az
amit On ir rolam, nick-nev ide vagy oda. Nem irtam legkorszerubb
autohifirol, hanem: "Az igazi autohifiben nem jelent mar gondot a
tapfeszultseg, transzverteres tapok vannak az erositokben, amik az
asszimetrikus 12V helyett, szimmetrikus 25-50V egyen feszultsegrol jaratjak
az erolkodoket."
Batorkodom megjegyezni, hogy kotekedni es gunyolodni tetszik a bacsinak, es
ez csunya dolog, valamint tessek megtanulni olvasni. Ujabb sarkitas az,
hogy nicknev=alnev. Reszemrol a szemelyeskedesnek nem szeretnek tovabbi
lehetoseget adni.

>elszörnyülködök azokon a hotsilany bovli autohangszorokon,melyeket horror
>aron kinalnak egyes üzletekben.De hat mint a közmondas is tartja:amig
>loszar van,vereb is van.

Ez is eleg sarkos, de sok igazsag van benne. Ervenyes a szobaira is.

>Munkahelyemböl adodoan volt szerencsem Mercedes S osztalyba gyarilag
>beepitett Bose Sound Systemet hallani.Tenyleg jobban szol,mint egy 100
>DM-es autoradio.Sokkal jobban.Pont ugy ,ahogy  12 db hangszoro szolhat egy
>2 köbmeteres vaslemezzel es üveggel burkolt üregben.

A gyari "autohifi" olyan amilyen, orok aron adjak es a hallgathatosag aljat
surolja, a Bose beepiteset nem szoktak lehuzni, de agyon dicserni sem.

>Az auto ara ugy 35 millio körül van,melyböl
>kb. fel millio esik a hangositasra.Nyilvan van ennel dragabb autohangosito
>rendszer is,az lehet,hogy egy kicsit jobban szol.

Van. De valoszinu, hogy nincs aranyban a minoseg az araval.

>Az autonak azon kivül,hogy lemezböl van,van meg egy
sajatossaga:nevezetesen
>gurul.Ez a gurulas termeszetesen nem megy zaj nelkül,ezert az utasterben a
>sebessegtöl függö zajszint uralkodik.Maradjunk az S osztalynal:egy
>legrugozasu auto (amely csendesebb a mechanikus rugozasunal) utasteri
>zajszintje az alabbi:
>80 km/o   57 dBA

A fenebe, erre nem is gondoltam... :)) Igen, az auto lemezbol van es gurul.
Eppen ezert sulyos ezreket koltenek a zajcsillapitasra, bar soha nem lesz
olyan mint egy lakoszoba, de mindent elkovetnek a leheto legkisebb kulso
zajert.

>Az emlitett auto"hifi" versenyekröl csak annyit:ha a hangminösegi
etekelest
>allo helyzetben csinaljak,annak nincs sok ertelme,mivel az autoban menet
>kozben szoktak zenet hallgatni a hozza tartozo alapzajjal együtt.Egyszer

A versenysek valoban allo helyzetben (most autohifirol beszelek, nem
hangnyomasrol), allo motorral zajlanak, tehat ezek az emberek tok idiotak,
mert mit is er igy az egesz...? ;)

>lattam a TV-ben egy hangnyomas versenyt egy Boeing 737-es es egy
fülbevalos
>auto"hifis"között.Az utobbi nyert.Azt hiszem,ehhez csak gratulalni
lehet.Ez
>aztan a hifi! Bar a Boeing hangja mintha termeszethübb lett volna.

Ez extremitas, nem autohifi, hangnyomasra epult az auto, nem hangminosegre.

>A nagyon draga autohangosito berendezeseket (nevezzük inkabb igy) a
>sznoboknak talaltak ki,akik azert veszik meg,hogy neha bemutathassak az
>egy-ket milkos cucc hangjat olyanoknak,akik jo hangzast meg eletükben nem
>hallottak es ettöl elajulnak..Az olcsobbak meg inkabb csak
parasztvakitasra
>valok:szep kek membranu hangszorok piros szegellyel es digital turbo
>felirattal valahonnet Kinabol.Ezeknek mertekegysege a watt es zenenek
>nevezett dum-dum emelgeti a csomagtarto fedelet nemi lemezrezonancia
>kisereteben.Gyerekkoromban en is hallottam ilyet a közeli
vagongyarbol,csak
>azt gözkalapacsnak hivtak.

Ugy latomn, hogy ez most nem a HANG lista, hanem elvakult "hi-end"
latasmodu es kotekedo emberek szocsove. Hol vagy Bese Attila?

Udv
Inhouse
+ - Hazimozi osszetevok + egyeb kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello *.*!

Most szandekozom megvenni a kovetkezo dolgokat
a hazimozimhoz.

Yamaha RXV-620 erosito
Pioneer DV545 vagy DV444 DVD lejatszo

A kovetkezo kesdeseim lennenek:

1. Mi a velemenyetek a valasztasomrol?
2. A DV545 DVD lejatszo mennyivel tud tobbet mint a
   DV444 -es? (Erdemes e azt a +20-25e HUF -ot kiadni erte?)
3. Egyelore meg csak a ket front es a subwoofer hangfalam van
   meg. Meglepodve tapasztaltam, hogy ezek az erositok az LFE
   csatornat nem erositik. Emiatt kellene vennem egy masik
   erositot? Vagy letezik e valamilyen egyeb megoldas?
   (Lehet hogy lamer kerdes, de meg kezdo vagyok ebben a temaban:))
4. A fent emlitett hangfalakat sajat magam csinaltam! A kerdesem
   evvel kapcsolatban az lenne, hogy milyen hangszorot valasszak
   a center dobozba? (Nem konkret tipus erdekel, hanem az, hogy
   pl. 2 db kozepsogarzot tegyek bele, vagy kell e bele magas
   sugarzo is?)
5. Esetleg tudtok e olyan helyet Szombathelyen, es kornyeken,
   ahol ezeket be lehet szerezni. (Es milyen arban?)
   

Valaszaitokat elore is koszonom!

Byte!
Martin

+-----------------------------+
| mailto:  |
+-----------------------------+
+ - Auto "hifi" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs hogy beleszólok az autohifi témába, még nem nagyon írtam a listára.
Csak érdekességképpen szeretném mondani hogy láttam egy Lexus tipusu
amerikai kocsiban Gyári Mark Levinson berendezést. Sajnos nem tudtam
meghallgatni, pedig nagyon kíváncsi lettem volna. De ha a M Levinson adja
hozzá a nevét, akkor az biztos nem olyan rossz, még ha csak autohifi is
legyen az.

Üdvözlettel,
Horányi Ákos
+ - EL 500. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!

Kernek  egy kis segitseget. Keresek EL500-as csovet megvetelre. Ha valaki
rendelkezik ilyennel irjon!
Elore is koszonom!

Horváth Tibor
36 30 400 43 82

+ - Re: Auto 'hifi' (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista, kedves Gyorgy,

azt hiszem, nagy hibat kovetsz el, ha ugy nyilatkozol valamirol, hogy nem ismer
ed. Azt irod, egy ismeros S-Mercijeben hallgattad a felmillios Bose rendszert. 
Itt a Listan nyilvan nem ujdonsag, hogy az ar onmagaban nem garancia a hangmino
segre, es kulonosen nem az a Bose eseteben, amit a szobai hifiben sem szokas ep
penseggel a legtermeszetesebben hangzo rendszerek koze sorolni.

Az autohifi "hangminoseg" csoportjaban valoban a szobai high-end megkozelites a
 jellemzo. Termeszetesen nincs nyolc hangszoro, csak a kotelezo bal-jobb (ezek 
-- mint otthon -- altalaban ketutas rendszerek, kiegeszitve egy mono melysugarz
oval, ami 50-70 Hz alatt dolgozik csak). 

Az akusztikai kornyezet altalad is ismertetett gyengei ellen is sok orvossagot 
alkalmaznak. A teljesen rezgescsillapitott es nagymertekben zajszigetelt kaross
zeria viszonylag keves penzbol is megvalosithato, a hangszorok igen gondos elhe
lyezesevel pedig a letezo akusztikai hianyossagok ellenere is hiheto, "szinpads
zeru" terhatast lehet elerni. Vannak, akik digitalis hangzas-processzorokat is 
bevetnek -- nos, ezek az autok altalaban nem is szerepelnek jol a hangminoseg v
ersenyeken :-)

Apropo, hangminoseg-versenyek. Ezeken a legnagyobb pontszamot magara a hangzasr
a lehet kapni (a beepites esztetikai szinvonala, biztonsagossaga, illetve a mer
esi eredmenyek -- horribile dictu: a frekvenciamenet linearitasa!!! -- a tovabb
i tenyezok). 

A hivatalos tesztlemezen tobbnyire klasszikus es jazz felvetelek szerepelnek, e
gy-ket kivetellel kizarolag akusztikus hangszerek tolmacsolasaban. Sok a termes
zetes enekhang, a korus. Az igazi versenykepes rendszerek a szobai high-endben 
megszokott zenei elmenyt kepesek nyujtani. Ezt nem akarom szavakkal bizonygatni
, de a tavaszi versenyunkre elvarunk, hogy megmutathassuk az idei bajnok autoja
t: meg leszel lepve.

Mellesleg az, hogy az autohifi keszulekek kepesek a szobai keszulekek minoseget
 nyujtani, azt a Lista a tavalyi High-End Show-n is tapasztalhatta, ahol -- a l
atogatok velemenye alapjan -- a kiallitott autohifi-berendezes (a hangszorok eg
y hazi epitesu dobozba szerelve) siman felvette a versenyt a tobbi kiallitott r
endszerrel. Tegyuk hozza: tized (!) aron.

A jo rendszerek altalaban mashol is kovetik a szobai high-end gyakorlatot. Nemz
etkozi szinten jol szereplo installaciokban elo-elofordulnak az Audio Alchemy c
sucs DAC-jai, vagy eppen az Audio Note meregdraga interkonnektjei. (Tenyleg, az
t tudtatok, hogy Kondo is tervezett es gyart autohifi-rendszert, nem is akarmil
yet?)

Az igazi nehezseget a menetzaj jelenti, es valoban, ez az autohifi egyetlen kiv
edhetetlen kompromisszuma. Menet kozben nem lehet olyan darabokat elvezni, amel
yeknek a dinamikai tartomanya tul szeles. Szerencsere a komolyzenen belul is le
het talalni olyan muveket, amelyek autoban is elvezhetoek. A barokk zene ideali
s, peldaul :-) A jazz pedig kifejezetten autoba valo :-)

A hangnyomas-versenyek altalaban a nagy nepi rendezvenyek latvanyossagai. A For
ma-1 hasonlat kivalo: ezek nem zenehallgatasra epitett rendszerek, mint ahogy S
chumi versenyautojaval sem tudna a csalad az M7-en lemenni Zamardiba. Viszont a
z a nagyfoku elektronikai es akusztikai kreativitas, amit a mufaj legjobbjai be
mutatnak, valoban csodalatra meltoak, es ezeknek a specialis rendszereknek egye
s elemei -- csakugy mint az F1-ben -- elobb-utobb megjelennek a sima utcai auto
hifiben is.

Osszefoglalva: elobb hallgass meg egy igazan jo autohifi rendszert, es csak uta
na nyilatkozz. Ehhez tolem minden segitseget megkaphatsz :-))

Udv,
Stevie-Bulgaria
Mellesleg az EMMA (European Mobile Media Association) nemzetkozi minositesu aut
ohifi hangminoseg biroja
www.emmanet.com

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-221-240.dial.matav.net)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS