1. |
beletorott a gyertya a hengerfejbe (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
2. |
Daewoo Lanos (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
Amerikai autoellenesseg Europaban (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
4. |
Automata contra lefulladas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
re:Skoda (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
6. |
Subaru (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: HUN.LISTS.HIX.* (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: onatkerekpumpaloknak (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Yaris Tuning (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: (USA) szervizek (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Hutoviz melegites (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
|
+ - | beletorott a gyertya a hengerfejbe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Every,
Kerdesem lenne, hatha tud valaki segiteni. Van egy kis SEAT Marbella
autom, de ez a kerdes szempontjabol lenyegtelen. Ma utnak indultam
vele es utkozben elkezdett eleg furcsa hangot adni. Olyan mint mikor
valami okbol kifuj egy henger. Belelestem a motor terbe, de nem tudtam
eldonteni, honnan jon a hang. Igy fogtam magam es visszafordultam az
egyre hangosabb autoval. Kb egy km utan elkezdett allat hangja lenni,
is met megalltam es meglestem. Nem kicsit dobbentem meg, mikor lattam,
hogy a negyedik hengerbol kijott a gyertya kozepe. A kovetkezo sokk
akkor ert, mikor radobbentem, hogy egyszeruen eltorott a gyertya a
menet folott. Tehat az a hatlapu resze amire a kulcsot kell dugni,
rajta fityegett a gyujtokabel vegen. A menetes resz a tomito alatetnel
leszkadt a hengerfejbolbol semmi nam all ki. Nem kis kaland lesz
kibuveszkedni belole.
A gyertya Magneti Marelli. Valoszinuleg kifogtam a szazmilliobol az
egyetlent, ani igy jart. A kerdes van valami esely a Marellin valami
karteritest behajtani? Egyaltalan hova kellene fordulni, hogy kell
elinditani valami igenyt. A marelli-nak nem talaltam magyar
web-lapjat.
Soha tobbe olasz cuccot. Nem veletlen lesz bajnok a McLaren.
Kicsit hosszu voltam, bocs.
elore is koszi a hozzaszolast.
--
Best regards,
szaki mailto:
|
+ - | Daewoo Lanos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv mindenkinek!
Azért ragadtam "tollat", mert a napokban egy Daewoo Lanost vásároltam, és
arra gondoltam, hogy hátha van tapasztalata ezzel a típussal valakinek, s
talán ezt meg is osztja velem.
Konkrétan, mire érdemes odafigyelni, hol van "normális" szerviz ( Bp + Pest
m.) hol található elfogadható áron alkatrész ehhez a típushoz, kb. mit
fogyaszt (1,5 lit. Motor), érdemes-e átállítani gázra, s ha még nem unjátok,
van-e olyan gázautó szerelő akit jónak tartotok?
Előre is köszi! HK
|
+ - | Amerikai autoellenesseg Europaban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szo volt mar korabban az EU normanak "meg nem felelo"
amerikai fenyszorokrol, iranyjelzokrol.
Itt vannak peldanak okaert a rendszamtablak. Az USA tablak
merete 6" x 12". 152 x 305 mm. Ez ugye nem egyezik a magyar
A-B-C-D tipusu rendszamtablak egyikevel sem.
Az "A" tipus, a hagyomanyos szgk rendszam.
A "B" tipus, az elol hosszu, hatul negyszogletes.
A "C" tipus, a motorkerekpar.
A "D" tipus pedig az elso helyere matrica-tabla.
Ugye a magyar hatosagoknak (mint a svajcit es a nemetet kiveve
az europaiak altalaban) eszuk agaban sem volt, hogy az USA
meretu tablakat is gyartsak, "szabvany europai" feliratozassal.
Igy kozrohej, mikor a tablat hely hianyaban behajtogatjak az
eredeti helyre. Rosszabb, mikor be sem fer, es a lokharitokra
csavarozzak, kulon megvilagitassal. (potkocsi rendszamvilagitas).
Kulonosen jol mutat, mikor az atberhelesre kotelezett tulajdonos,
egy formatervezett homlokfalba kisPolski elso lampakat kenytelen
valami mekkmesterrel berakatni, az iranyjelzoket pedig jobb hijjan
a Bakony Muvek design-ja altal formatervezettel kell kihelyettesitse.
Meg rajon a rendszamtabla, es egy szep amerikai kocsi kellemes
latvanya atcsap a kicsinyes AF-es eloirasok altali elcsufitasba.
Sok esetben hazilag sutottuk bele az "E" betut a buraba, es onnantol
kezdve a szabvanyon kivuli bura szabvanyos lett. NO COMMENT.
Peter.
|
+ - | Automata contra lefulladas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>At 08:31 PM 8/31/2000 -0500, you wrote:
>>En si szeretek valtani, de nem akkor, amikor az asszonynak es a
>>harom gyereknek be nem all a szaja, savot kellene valtani, es meg
>>arra is figyelni, hogy ne fulladjon le... hiszen nem minden autonak
>>hallatszik a motorhangja alapjaraton.
>A savvaltas es a lefulladas hogy jon ossze ??
>mindkettonek rutinfeladatnak kell lennie, egyszeruen barmit hall vagy
>nemhall az ember meg kell tudnia csinalni...
>Ha begyakorolni nem sikerul akkro tenyleg kell az automata valtos auto,
>vagy eppen a buszberlet!
>Ant
Kedves Ant!
Volt mar neked harom gyerek a hatso ulesen?
Es egy allandoan szovegelo feleseg az anyosulesen?
Es egy olyan autod, aminek a hangjat nem hallod alapjaraton?
Esetleg amiben automata valto van?
Megsugom, hogy az utobbi idoben sokat autoztam Budapesten.
Allo helyzetbol ertettem a "savvaltast", felvenni azt a stilust, amit
muszaj. Bekapcsolt legkondicionaloval igencsak megtrefalja az
embert az elindulas. Na, ez automata valtos kocsinal nem fordult
meg elo :-)))
Peter.
|
+ - | re:Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Koszonom a valaszokat skoda-suzuki ugyben.
Kulon koszonet Vizvari Tamasnak, Zozinak,
es Lantos Tibornak.
Most, ha lehet, meg nagyobb a tanacstalansagom :-)).
Ugy tunik az orrmotoros skodak se mentesek teljesen
a farosok orokos hengerfej problemajatol. Igazan mas
bajom nem is igen volt vele, de ez szinte mindennapos.
Nyaron a futest nem lehet elzarni, mert felforr, persze
nem a huto koszos, hanem egyszeruen nem cirkulal a viz,
vagy mi. Volt alkalmam hajtani gyarilag osszerakott, hazai
szerelok altal meg nem bontott skodat, mondhatom eg es
fold a kulonbseg. Olyan ordongosseg egy motort felujitani?
Persze a tomegek kiegyensulyozasarol szo sincs, a fotengely
nem az enyem amit felujitaskor visszakapok, a muhelyekben
meg sosem lattam, hogy a fotengelyt es a lendkereket dinamikusan
kiegyensulyoztak volna. Ilyenkor, a meg szoros motor ugy ahogy
csendes, de 10 000 km utan elojonnek kulonfele rezonanciak
amik _szerintem_ a kiegyensulyozatlan motornak koszonhetok.
Eleinte kerestem a "hirtelen" meglazult lemezeket, de nem talaltam.
Meg az orokos olaj csopogesek. Van erre valami gyogymod, vagy
torodjek bele?
Olvastam egy velemenyt a hazai Skoda szerelokrol, eleg lesujto volt,
de maximalisan egyetertek vele. Egyszeruen keptelenek jol
megcsinalni egy autot. Mikor kihozom, mintha nem is az en autom
lenne. Ennyire kulonleges lenne a Skoda?
Ha megtalalod a megfelelo Skoda szerelot, legyszives tudasd velem is :-)))
Zozi ajanlotta a Fiatot. Nem tul korrozivak ezek? Sajnos ujat nem tudok
venni belole, a hasznalttol meg pont emiatt felek. Meg olvastam par
elrettento tortenetet vezermuszijakrol, horribilis javitasi szamlakrol.
A Suzukiban meg mintha nem lenne anyag, es meg raadasul nem is fogyaszt
tul keveset. A hires spor spuri eredmenyeit nem tudom honnan szedtek.
Egy baratom a zsiguli kombijat cserelte Suzukira, 6-7 litert megeszik, a
zsiga evett 8-at, szoval nincs nagy kulonbseg, es abba meg pakolni
is lehetett.
Nezegettem a Feliciakat, de ha abban is a regi motor ujabb valtozata
dohog, akkor varhatoak a szokasos skoda problemak.
Lehet, hogy a mostanit megcsinaltatom, meg elmegy par evet, addig
meg csak alakul a helyzet.
Bocs, ha tul hosszura sikeredett.
Udv: Arpi
|
+ - | Subaru (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ez nem letiltasbol adodik, hanem az attetelezesbol. Emiatt 204 a tenyleges
>vegsebesege. Ezert gyorsul ugy mint az allat, otthagyja a Porschet, de csak
>204-ig...:-)))) Utana a Porsche szepen elhuz mellette.
Fura megkozelites, mert a vegsebesseg szvsz 2 okbol lehet.. az egyik a
letiltas, a masik az hogy az auto nem kepes tobbre, mert nincs ereje..
nehez elhinni, hogy egy autonak 195-nel meg felelmetes gyorsito ereje van,
de 204-nel mar csak a hatszel tudja gyorsitani..
Igy en inkabb a letiltasra szavaznek..
>Egy olyan auto ami 10sec alatt van 200-on, a vegattetele 204 km/h-t ad ki,
>sok100 loero, az normal varosi kozlekedesben, de sztradan sem hasznalhato
>normalis autozasra. Nem tudod autokent hasznalni. Sportkocsinak igen, de a
>kozlekedesben nem.
Mire alapozod az allitasodat ?
Ant
|
+ - | Re: HUN.LISTS.HIX.* (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A hun.list.hix csoportok eleg sok helyen elerhetok, en pl. a
lutra.sztaki.hu-n keresztul nyuzolok.
De az eredeti kerdes valahogy ugy hangzott, hogy "emberek egyenkent olvassak
es nem napi digestben". Nos, a newsgroupban sem jelenik meg hamarabb a
level, mint ahogy a digest kijon.
A gyors valasz kulcsa: cc.
Udv:
pJ, aki munkahelyen digest, otthon news, uzemzavar eseten meg web.
----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Saturday, September 02, 2000 3:00 AM
Subject: RE: HUN.LISTS.HIX.*
> > A magyar hun.lists.hix.* csoportokban cikkenkent is olvashatod
> > az egyes ujsagokat. Ez elsosorban Magyarorszagon belul mukodik
> > jol, ahol a hun.* csoportokhoz konnyu hozzaferni. Ha a sajat
> > szolgaltatod nem hordozza, akkor hasznald a kovetkezo news gepet:
> > news.iif.hu"
> A hun.hix.* csoportok meg elerhetok a news.datanet.hu -n es a
> news.matavnet.hu -n is, bar az utobbi bizonytalanabb, mint
> a kobor kutya vacsoraja....
> --Udv: szm
|
+ - | Re: onatkerekpumpaloknak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv ujra a fedelzeten!
>Csaladdal, sracokkal, jo idoben kituno program,
>bar nem tul olcso, de aki szereti a szep, regi
>kozlekedesi technikat, annak megeri. Erdemes
>par orat eltolteni ott.
Megkerdezhetnem, mennyi az a "nem tul olcso"?
pJ
|
+ - | Re: Yaris Tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!
:
>120 loval egesz szepen lephet, az igaz.. de azert a "barmilyen
>auto melle" kicsit tulzas... Nem?
>Egy Yaris+tuningkit araert (2,7+1.8 = 4.5 milla) lenyegesen
>"emberesebb" autot is kapni. Igaz, nem ujat, na bumm!! :-))))
A barmilyent akkor vegyuk ugy, hogy 1.8 agyonspoilerezett, foliazott
GTi tulajok arcara lehet a mosolyt odafagyasztani.
A 4.5 millioval igazad van (ha meg a felet hozzaadjuk, akkor akar
Subaru Impreza 2.0 GT )
:
>bar az 1,76M-be bele kell ferjen vmi frenky rugo-gatlo csapat.
>Ha 40Le-nyi tobbletet nezem - ami itt 50% korul van - inkabb
>egy turbora szavaznek, az kijon 1M-bol a masik 760 meg mehet
>a futomure es akkor nem lesz ellenfel a CRX, meg lesz nyomatek is.
>Csakhat meddig birja azt a turbot egy 1,3-as mondjuk a turbo Uno-bol
>kiindulva?
>VTI
Bocsika, kifelejtettem, hogy teljesen atdolgozott futomuvet kapott a kocsi
+ megerositett fekeket
A turborol annyit, hogy szerintem egy nem tulmeretezett, nem arthat annyira,
lasd: Daihatsu Charade
YA! Es ne feledjuk a FIAT Uno - Toyota Yaris kozti minosegi kulonbseget
Udv:Peter
|
+ - | Re: (USA) szervizek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > "Autojanak javitasa orankent 20$. Ha jelen kivan lenni, akkor
> > 30$. Ha bele is kivan szolni, ugy 40$. Ha O:n kivanja a munkat
> > iranyitani, akkor 50$."
> Ez nem fair. Mar az oraber sem tetszik, ha nem vagyok ott,
> honnam tudjam, mennyit dolgozott vele tenylegesen...
> Ilyen helyre nem kell vinni a verdat. Kapja be...!
Mar miert ne lenne fair, hogy ki van irva, hogy mennyi a rezsi oraber?
Mondjuk eltekintve attol, hogy KOTELES kiirni (sok allamban). A $20
eleg regi szam lehet, azota tobb ($50 a tipikus). En is lattam ilyen
jellegu tablat, azon az is ott volt, hogy 'ha elkezdted javitani, akkor
$60'.
A nem vagyok ott problema roppant egyszeruen kezelheto: elkered a konyvet,
kikeresed a tipust, modellt, evjaratot es munkat, es benne van a normaido,
ami alatt meg kell csinalni. Ennel tobbet nem szamolhat fel (szivott is
a szerelom, hogy 30 perc alatt kicserelje a szarra egett kerekcsapagyamat
(kb. 120 km/h-nal egett le es azt hittem defekt, tehat lassan alltam le).
A $50 sem sok. Ott. Abszolut minimalber $6 korul van, gyakorlatban
$10-15 alatt nem keres barmi szakkepesitessel rendelkezo, autoszerelo
inkabb $20, erre jon ra a muhely koltsege (szinten nem olcso), adok, stb.
Az is fair, hogy tobb, ha ott vagy, elvegre hatraltatod a munkat, viszont
ezt a javitasi idobe nem szamolhatja el, mert az szabalyozva van. A szerviz
nem jotekonysagi intezmeny. Nekik is meg kell elniuk valamibol.
Gyula
|
+ - | Re: Hutoviz melegites (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tudom. Itt arrol van szo, hogy egyszeru parasztesszel olyan
>szerkezetet allitsak elo, ami tudja mindazt, amit a 24 ezer
>koronas (majd 150e Ft) taviranyitos benzinnel mukodo
>csodakazan. Valahogy mar kinottem abbol, hogy sok ezres
>marhasagokat vasaroljak a kocsiba...
Ha barkacsolni akarsz, probalkozhatsz autobontoban is: Pl. az en sved kocsimban
van egy 12V-os szivattyu a hutovizkorben, ami kepes kikapcsolt allapotban siman
atengedni magan az uzem kozben keringo vizet, bekapcsolt allapotban pedig egy
adott iranyban keringetni. Azert raktak bele, hogy extrem magas homersekleti
korulmenyek kozott a leallitott motornak egyenletesebb legyen a hulese, ne
repedjen meg a blokk, masreszt hogy a tajgan a benzinhiany miatt leallo kocsi
motorjabol egy kis plusz meleget tudjon nyomni az utasterbe. Szoval ez inkabb
"huti", mint "futi" a blokkot. Nezz korul bontokban, az az elonye, hogy
kifejezetten hutoviz keringetesre fejlesztettek ki. A baj az, hogy szerintem az
akkumulatorbol nem nagyon tudsz kivenni annyi energiat, amennyivel jelentosen
meg tudod emelni a hutoviz homersekletet, ezert mindenkeppen fix halozatos (vag
y
benzinfutesu) megoldast kellene keresned.
Hali
Kares
|
|