Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 855
Copyright (C) HIX
2000-09-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 beletorott a gyertya a hengerfejbe (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Daewoo Lanos (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Amerikai autoellenesseg Europaban (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Automata contra lefulladas (mind)  28 sor     (cikkei)
5 re:Skoda (mind)  45 sor     (cikkei)
6 Subaru (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Re: HUN.LISTS.HIX.* (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Re: onatkerekpumpaloknak (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Re: Yaris Tuning (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Re: (USA) szervizek (mind)  25 sor     (cikkei)
11 Re: Hutoviz melegites (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - beletorott a gyertya a hengerfejbe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Every,

Kerdesem lenne, hatha tud valaki segiteni. Van egy kis SEAT Marbella
autom, de ez a kerdes szempontjabol lenyegtelen. Ma utnak indultam
vele es utkozben elkezdett eleg furcsa hangot adni. Olyan mint mikor
valami okbol kifuj egy henger. Belelestem a motor terbe, de nem tudtam
eldonteni, honnan jon a hang. Igy fogtam magam es visszafordultam az
egyre hangosabb autoval. Kb egy km utan elkezdett allat hangja lenni,
is met megalltam es meglestem. Nem kicsit dobbentem meg, mikor lattam,
hogy a negyedik hengerbol kijott a gyertya kozepe. A kovetkezo sokk
akkor ert, mikor radobbentem, hogy egyszeruen eltorott a gyertya a
menet folott. Tehat az a hatlapu resze amire a kulcsot kell dugni,
rajta fityegett a gyujtokabel vegen. A menetes resz a tomito alatetnel
leszkadt a hengerfejbolbol semmi nam all ki. Nem kis kaland lesz
kibuveszkedni belole.
A gyertya Magneti Marelli. Valoszinuleg kifogtam a szazmilliobol az
egyetlent, ani igy jart. A kerdes van valami esely a Marellin valami
karteritest behajtani? Egyaltalan hova kellene fordulni, hogy kell
elinditani valami igenyt. A marelli-nak nem talaltam magyar
web-lapjat.
Soha tobbe olasz cuccot. Nem veletlen lesz bajnok a McLaren.

Kicsit hosszu voltam, bocs.
 elore is koszi a hozzaszolast.

-- 
Best regards,
 szaki                          mailto:
+ - Daewoo Lanos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenkinek!

Azért ragadtam "tollat", mert a napokban egy Daewoo Lanost vásároltam, és
arra gondoltam, hogy hátha van tapasztalata ezzel a típussal valakinek, s
talán ezt meg is osztja velem.
Konkrétan, mire érdemes odafigyelni, hol van "normális" szerviz ( Bp + Pest
m.) hol található elfogadható áron alkatrész ehhez a típushoz, kb. mit
fogyaszt (1,5 lit. Motor), érdemes-e átállítani gázra, s ha még nem unjátok,
van-e olyan gázautó szerelő akit jónak tartotok?

Előre is köszi! HK
+ - Amerikai autoellenesseg Europaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szo volt mar korabban az EU normanak "meg nem felelo"
amerikai fenyszorokrol, iranyjelzokrol.
Itt vannak peldanak okaert a rendszamtablak. Az USA tablak
merete 6" x 12". 152 x 305 mm. Ez ugye nem egyezik a magyar
A-B-C-D tipusu rendszamtablak egyikevel sem.
Az "A" tipus, a hagyomanyos szgk rendszam.
A "B" tipus, az elol hosszu, hatul negyszogletes.
A "C" tipus, a motorkerekpar.
A "D" tipus pedig az elso helyere matrica-tabla.

Ugye a magyar hatosagoknak (mint a svajcit es a nemetet kiveve
az europaiak altalaban) eszuk agaban sem volt, hogy az USA
meretu tablakat is gyartsak, "szabvany europai" feliratozassal.
Igy kozrohej, mikor a tablat hely hianyaban behajtogatjak az
eredeti helyre. Rosszabb, mikor be sem fer, es a lokharitokra
csavarozzak, kulon megvilagitassal. (potkocsi rendszamvilagitas).
Kulonosen jol mutat, mikor az atberhelesre kotelezett tulajdonos,
egy formatervezett homlokfalba kisPolski elso lampakat kenytelen
valami mekkmesterrel berakatni, az iranyjelzoket pedig jobb hijjan
a Bakony Muvek design-ja altal formatervezettel kell kihelyettesitse.
Meg rajon a rendszamtabla, es egy szep amerikai kocsi kellemes
latvanya atcsap a kicsinyes AF-es eloirasok altali elcsufitasba.
Sok esetben hazilag sutottuk bele az "E" betut a buraba, es onnantol
kezdve a szabvanyon kivuli bura szabvanyos lett. NO COMMENT.

Peter.
+ - Automata contra lefulladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>At 08:31 PM 8/31/2000 -0500, you wrote:
>>En si szeretek valtani, de nem akkor, amikor az asszonynak es a
>>harom gyereknek be nem all a szaja, savot kellene valtani, es meg
>>arra is figyelni, hogy ne fulladjon le... hiszen nem minden autonak
>>hallatszik a motorhangja alapjaraton.

>A savvaltas es a lefulladas hogy jon ossze ??
>mindkettonek rutinfeladatnak kell lennie, egyszeruen barmit hall vagy
>nemhall az ember meg kell tudnia csinalni...
>Ha begyakorolni nem sikerul akkro tenyleg kell az automata valtos auto,
>vagy eppen a buszberlet!

>Ant

Kedves Ant!

Volt mar neked harom gyerek a hatso ulesen?
Es egy allandoan szovegelo feleseg az anyosulesen?
Es egy olyan autod, aminek a hangjat nem hallod alapjaraton?
Esetleg amiben automata valto van?

Megsugom, hogy az utobbi idoben sokat autoztam Budapesten.
Allo helyzetbol ertettem a "savvaltast", felvenni azt a stilust, amit
muszaj. Bekapcsolt legkondicionaloval igencsak megtrefalja az
embert az elindulas. Na, ez automata valtos kocsinal nem fordult
meg elo :-)))

Peter.
+ - re:Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszokat skoda-suzuki ugyben.
Kulon koszonet Vizvari Tamasnak, Zozinak,
es Lantos Tibornak.
Most, ha lehet, meg nagyobb a tanacstalansagom :-)).
Ugy tunik az orrmotoros skodak se mentesek teljesen
a farosok orokos hengerfej problemajatol. Igazan mas 
bajom nem is igen volt vele, de ez szinte mindennapos.
Nyaron a futest nem lehet elzarni, mert felforr, persze 
nem a huto koszos, hanem egyszeruen nem cirkulal a viz, 
vagy mi. Volt alkalmam hajtani gyarilag osszerakott, hazai 
szerelok altal meg nem bontott skodat, mondhatom eg es 
fold a kulonbseg. Olyan ordongosseg egy motort felujitani?
Persze a tomegek kiegyensulyozasarol szo sincs, a fotengely
nem az enyem amit felujitaskor visszakapok, a muhelyekben 
meg sosem lattam, hogy a fotengelyt es a lendkereket dinamikusan
kiegyensulyoztak volna. Ilyenkor, a meg szoros motor ugy ahogy 
csendes, de 10 000 km utan elojonnek kulonfele rezonanciak
amik _szerintem_ a kiegyensulyozatlan motornak koszonhetok.
Eleinte kerestem a "hirtelen" meglazult lemezeket, de nem talaltam.
Meg az orokos olaj csopogesek. Van erre valami gyogymod, vagy
torodjek bele?
Olvastam egy velemenyt a hazai Skoda szerelokrol, eleg lesujto volt, 
de maximalisan egyetertek vele. Egyszeruen keptelenek jol 
megcsinalni egy autot. Mikor kihozom, mintha nem is az en autom 
lenne. Ennyire kulonleges lenne a Skoda?
Ha megtalalod a megfelelo Skoda szerelot, legyszives tudasd velem is :-)))

Zozi ajanlotta a Fiatot. Nem tul korrozivak ezek? Sajnos ujat nem tudok
venni belole, a hasznalttol meg pont emiatt felek. Meg olvastam par
elrettento tortenetet vezermuszijakrol, horribilis javitasi szamlakrol. 

A Suzukiban meg mintha nem lenne anyag, es meg raadasul nem is fogyaszt
tul keveset. A hires spor spuri eredmenyeit nem tudom honnan szedtek.
Egy baratom a zsiguli kombijat cserelte Suzukira, 6-7 litert megeszik, a 
zsiga evett 8-at, szoval nincs nagy kulonbseg, es abba meg pakolni
is lehetett. 
Nezegettem a Feliciakat, de ha abban is a regi motor ujabb valtozata
dohog, akkor varhatoak a szokasos skoda problemak.
Lehet, hogy a mostanit megcsinaltatom, meg elmegy par evet, addig
meg csak alakul a helyzet.
Bocs, ha tul hosszura sikeredett.

Udv: Arpi
+ - Subaru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez nem letiltasbol adodik, hanem az attetelezesbol. Emiatt 204 a tenyleges
>vegsebesege. Ezert gyorsul ugy mint az allat, otthagyja a Porschet, de csak
>204-ig...:-)))) Utana a Porsche szepen elhuz mellette.

Fura megkozelites, mert a vegsebesseg szvsz 2 okbol lehet.. az egyik a 
letiltas, a masik az hogy az auto nem kepes tobbre, mert nincs ereje..
nehez elhinni, hogy egy autonak 195-nel meg felelmetes gyorsito ereje van, 
de 204-nel mar csak a hatszel tudja gyorsitani..
Igy en inkabb a letiltasra szavaznek..


>Egy olyan auto ami 10sec alatt van 200-on, a vegattetele 204 km/h-t ad ki,
>sok100 loero, az normal varosi kozlekedesben, de sztradan sem hasznalhato
>normalis autozasra. Nem tudod autokent hasznalni. Sportkocsinak igen, de a
>kozlekedesben nem.

Mire alapozod az allitasodat ?

Ant
+ - Re: HUN.LISTS.HIX.* (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hun.list.hix csoportok eleg sok helyen elerhetok, en pl. a
lutra.sztaki.hu-n keresztul nyuzolok.
De az eredeti kerdes valahogy ugy hangzott, hogy "emberek egyenkent olvassak
es nem napi digestben". Nos, a newsgroupban sem jelenik meg hamarabb a
level, mint ahogy a digest kijon.
A gyors valasz kulcsa: cc.

Udv:
pJ, aki munkahelyen digest, otthon news, uzemzavar eseten meg web.

----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Saturday, September 02, 2000 3:00 AM
Subject: RE: HUN.LISTS.HIX.*


> > A magyar hun.lists.hix.* csoportokban cikkenkent is olvashatod
> > az egyes ujsagokat. Ez elsosorban Magyarorszagon belul mukodik
> > jol, ahol a hun.* csoportokhoz konnyu hozzaferni. Ha a sajat
> > szolgaltatod nem hordozza, akkor hasznald a kovetkezo news gepet:
> > news.iif.hu"
> A hun.hix.* csoportok meg elerhetok a news.datanet.hu -n es a
> news.matavnet.hu -n is, bar az utobbi bizonytalanabb, mint
> a kobor kutya vacsoraja....
> --Udv: szm
+ - Re: onatkerekpumpaloknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv ujra a fedelzeten!

>Csaladdal, sracokkal, jo idoben kituno program, 
>bar nem tul olcso, de aki szereti a szep, regi 
>kozlekedesi technikat, annak megeri. Erdemes 
>par orat eltolteni ott.

Megkerdezhetnem, mennyi az a "nem tul olcso"?

pJ
+ - Re: Yaris Tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

:
>120 loval egesz szepen lephet, az igaz..  de azert a "barmilyen
>auto melle" kicsit tulzas... Nem?
>Egy Yaris+tuningkit araert (2,7+1.8 = 4.5 milla) lenyegesen
>"emberesebb" autot is kapni.  Igaz, nem ujat, na bumm!!   :-))))

A barmilyent akkor vegyuk ugy, hogy 1.8 agyonspoilerezett, foliazott
GTi tulajok arcara lehet a mosolyt odafagyasztani.
A 4.5 millioval igazad van (ha meg a felet hozzaadjuk, akkor akar
Subaru Impreza 2.0 GT )

:
>bar az 1,76M-be bele kell ferjen vmi frenky rugo-gatlo csapat.
>Ha 40Le-nyi tobbletet nezem - ami itt 50% korul van - inkabb
>egy turbora szavaznek, az kijon 1M-bol a masik 760 meg mehet
>a futomure es akkor nem lesz ellenfel a CRX, meg lesz nyomatek is.
>Csakhat meddig birja azt a turbot egy 1,3-as mondjuk a turbo Uno-bol
>kiindulva?
>VTI

Bocsika, kifelejtettem, hogy teljesen atdolgozott futomuvet kapott a kocsi
+ megerositett fekeket
A turborol annyit, hogy szerintem egy nem tulmeretezett, nem arthat annyira,
lasd: Daihatsu Charade
YA! Es ne feledjuk a FIAT Uno - Toyota Yaris kozti minosegi kulonbseget

Udv:Peter
+ - Re: (USA) szervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > "Autojanak javitasa orankent 20$. Ha jelen kivan lenni, akkor
> > 30$. Ha bele is kivan szolni, ugy 40$. Ha O:n kivanja a munkat 
> > iranyitani, akkor 50$."
> Ez nem fair.  Mar az oraber sem tetszik, ha nem vagyok ott, 
> honnam tudjam, mennyit dolgozott vele tenylegesen...
> Ilyen helyre nem kell vinni a verdat. Kapja be...!  

  Mar miert ne lenne fair, hogy ki van irva, hogy mennyi a rezsi oraber?
Mondjuk eltekintve attol, hogy KOTELES kiirni (sok allamban). A $20
eleg regi szam lehet, azota tobb ($50 a tipikus). En is lattam ilyen
jellegu tablat, azon az is ott volt, hogy 'ha elkezdted javitani, akkor
$60'.
  A nem vagyok ott problema roppant egyszeruen kezelheto: elkered a konyvet,
kikeresed a tipust, modellt, evjaratot es munkat, es benne van a normaido,
ami alatt meg kell csinalni. Ennel tobbet nem szamolhat fel (szivott is
a szerelom, hogy 30 perc alatt kicserelje a szarra egett kerekcsapagyamat
(kb. 120 km/h-nal egett le es azt hittem defekt, tehat lassan alltam le).
  A $50 sem sok. Ott. Abszolut minimalber $6 korul van, gyakorlatban
$10-15 alatt nem keres barmi szakkepesitessel rendelkezo, autoszerelo
inkabb $20, erre jon ra a muhely koltsege (szinten nem olcso), adok, stb.
  Az is fair, hogy tobb, ha ott vagy, elvegre hatraltatod a munkat, viszont
ezt a javitasi idobe nem szamolhatja el, mert az szabalyozva van. A szerviz
nem jotekonysagi intezmeny. Nekik is meg kell elniuk valamibol.

Gyula
+ - Re: Hutoviz melegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudom. Itt arrol van szo, hogy egyszeru parasztesszel olyan
>szerkezetet allitsak elo, ami tudja mindazt, amit a 24 ezer
>koronas (majd 150e Ft) taviranyitos benzinnel mukodo
>csodakazan. Valahogy mar kinottem abbol, hogy sok ezres
>marhasagokat vasaroljak a kocsiba...

Ha barkacsolni akarsz, probalkozhatsz autobontoban is: Pl. az en sved kocsimban
van egy 12V-os szivattyu a hutovizkorben, ami kepes kikapcsolt allapotban siman
atengedni magan az uzem kozben keringo vizet, bekapcsolt allapotban pedig egy
adott iranyban keringetni. Azert raktak bele, hogy extrem magas homersekleti
korulmenyek kozott a leallitott motornak egyenletesebb legyen a hulese, ne
repedjen meg a blokk, masreszt hogy a tajgan a benzinhiany miatt leallo kocsi
motorjabol egy kis plusz meleget tudjon nyomni az utasterbe. Szoval ez inkabb
"huti", mint "futi" a blokkot. Nezz korul bontokban, az az elonye, hogy
kifejezetten hutoviz keringetesre fejlesztettek ki. A baj az, hogy szerintem az
akkumulatorbol nem nagyon tudsz kivenni annyi energiat, amennyivel jelentosen
meg tudod emelni a hutoviz homersekletet, ezert mindenkeppen fix halozatos (vag
y
benzinfutesu) megoldast kellene keresned.

Hali
Kares

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS