Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1051
Copyright (C) HIX
2001-03-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Meg mindig ABS (mind)  45 sor     (cikkei)
2 asb (mind)  7 sor     (cikkei)
3 ABS (mind)  58 sor     (cikkei)
4 fekbetet (mind)  2 sor     (cikkei)
5 Re: 91-es Opel Calibra (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Re: Talalkozo (mind)  52 sor     (cikkei)
7 kerdesek (mind)  55 sor     (cikkei)
8 Olaj Renault-ba (mind)  13 sor     (cikkei)
9 szabalysertes (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re. Mea Culpa (mind)  39 sor     (cikkei)
11 Re. Tukor toresteszt (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Meg mindig ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

Tudom hogy elegge elcsepelt  tema, de eleg regen
olvasom az HA-t , es gondoltam hogy a valaszolok
kozott egyszer valaki megmagyarazza az ABS
mukodesenek egy szamomra erthetetlen "reszletet".
Nevezetesen:
Honnan veszi az ABS-es  fekrendszer azt a +
energiat,
ami az (egy kereken)  ismetlodo fekero valtozashoz
szukseges?
Erthetobben megfogalmazva  (az en elgondolasom
szerint):

Ha fekezeskor egy adott kerek fordulatszama
olymertekben
csokken, (esetleg rovid idore megall) akkor az
ABS,
ennek a kereknek a fekhengereben levo nyomast
csokkenti, - majd ujra noveli - egesz addig amig a
kerek
f.szam ujra lecsokken a kritikus f.szamra, es ez a
folyamat
periodikusan ismetlodik a fekezes befejezodeseig.

Tehat, ami szamomra nem vilagos, az az hogy
hogyan tudja novelni a fekhengerben a nyomast,
(tobbszor is) mikozben a fekpedal csak "dobog",
de nem "sullyed".
Vagy sullyed,  -csak en nem vettem eszre?
Esetleg hidraulikus akkumlator van a
fekrenszerben?
Na ez az a kis aprosag ami nem igazan
*kristalytiszta*

Az az igazsag hogy az en kocsimban nincs ABS,
de vezettem mar ABS-es kocsit es kivancsisagbol
kiprobaltam milyen is egy satufekezes egy ilyen
fekkel.
Az elozo munkahelyemen anno: kb10eve vizsgaltam
is egy WABCO gyartmanyu ABS EP legfek szelepet,
(EP=elekro-pneumatikus)
de az mas teszta.

   Dago
+ - asb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sokan beszelnek az asb fekrol, de senki nem tanitja a fo lenyeget amit
jo tudni.Ha   lassulni akarsz vagy megalni (ne pumpald)ne jatsz apedalal
le meg fol.rakd ra a labod es addig nyomd mig a celodat   elered.
Elmeletileg az ok ehez az apedal le meg fel esmas utan Oszezavarja
computert.A fek jo marad,de nem teljesiti
100`% ig a kereknel a feladatat a szenszorok osszezavarasa miat.
tisztelettel      EB
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Fekete Zoli irta:
HIX AUTO 1048:
>A legujabb (masrol nem tudok) a MIR, ez egy modositott IR, abban all,
hogy
>az elso kerekeknel egy szenzor van ami a fordulatszam kulonbseget
figyeli
>a ket kerek kozott, a hatsoknal pedig mindket kereken kulon-kulon
szenzor.
>A fektav valamivel hosszabb mint az IR-e de rovidebb az SLR-nel,
biztonsag
>szempontjabol a legjobb.


HIX AUTO 1050:
>> Nem feltetlen. Ha jol tudom, szgk-ba leginkabb 3 csatornas 4
erzekelos
>> ABS-t szerelnek, ami annyit tesz, hogy mind a negy kereket
'figyeli',
>> az elso kettot kulon szabalyozza, mig a hatsokat egyutt, azaz a
hatso
>> kerekeken mindig a csuszasni akaro kerekhez szabalyozza mindketto
>> feknyomasat. Ha feloldalasan fog a feked hatul, vagy az uton
>Ez pont forditva van Attila. Elol van 1 hatul 2.

Anelkul, hogy megbantanalak, jo lenne, ha utananeznel.

Ma alapvetoen a kettengelyes szgk. tgk. es buszok ABS rendszere ket
csoportra valik az ellenorzott es szabalyzott kerekek szamat illetoen.

4S/4M (4 sensor / 4 modulator): mind a negy kereken erzekelo van, es
mind a negy kereken kulon szabalyozott a feknyomas.

4S/3M (4 sensor / 4 modulator): mind a negy kereken erzekelo van, es
az elso kerekek kulon szabalyozottak, a hatsok egyutt szabalyozottak,
azaz a hatso kerek feknyomasat mindig ugyanakkorara allitja be.

Tehat erzekelobol mindig negy van, mind a negy kereken, a kulonbseg
annyi, hogy kulon, vagy egyutt szabalyozottak a hatso kerekek. A
kormanyzott kerekeket sohasem szabalyozzak egyutt (legjobb tudomasom
szerint).

A vezerles logikaja is sokat valtozott az evek folyaman a kulonbozo
generacios ABS-eknel, es altalaban a valtozas azon alapult, hogy mit
vesz a rendszer beavatkozasi hatarnak (kerek megcsuszasnak). Az elsok,
ha jol tudom a tenyleges kerek megcsuszast, ezert volt a regi
ABS-eknek szaggatott nyoma, ma mar a jarmu negy kerekszenzoranak
jeleibol szamol referenciasebesseget, es ha valamelyik kereken a
sebesseg valtozasa tullep egy bizonyos erteket (ez speciel meg nekem
nem teljesen tiszta, hogy honnan szarmaztatja, de sejtesem szerint a
pillanatnyi sebesseg es valamilyen betaplalt referencia adat (vagy
adatbazis) osszefuggesekent adodik), akkor avatkozik be.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekbetet az orszagban a legolcsobban,nagy tetelben is!
y
+ - Re: 91-es Opel Calibra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Help ( 14 sor )
> Idopont: Sat Mar 17 14:33:05 CET 2001 AUTO #1050
> 2.Ha kocsikat nezegettek es meglattok 1 Opel
> calibra 2 ajtos 91-es Csak elso kerekes bombazot
> nezzetek mar meg az arat, ha nem lerittyent a gep.
> Esetleg Ausztriaban,Nemetorszagban, vagy Svajcban is erdekes lenne az ar.
> Masik Baratom remalma ez :-)) Elore is koszi mindenkinek aki tori magat ez

Az Interneten a www.autoscout24.de-n van egy kupac. 
Legyujtottam az 1990-1992 kozti Calibrakat, es 321 helyen van 
ilyen csak Nemetorszagban. Masik ket orszagot nem neztem.

Udv,

	awender
+ - Re: Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 1048-ban irta :
>>Aprilis 7-16-ig megyek Magyarorszagra. Nem lesz valahol egy
>talalkozo?
>>Jo lenne megismetelni a D. New York-i (Dunaujvaros)
>szalonnasutest.
>
>Az otlet kituno :-))) En is benne lennek a talalkozo
letrejotteben :-) De az
>elmult evben, Herr mit Soma , Allah novessze hosszura a
..............
>:->))))))))) Igerte, hogy egy Solti talit szervezne tavaszon
>ahol az adotoronyba bemenven megnezni az emberes katodcsovet,
>apukaja 1957 - ben keszult mukodokepes traktorat, majd le a
>Duna partjara egy kis marhulas celbol benne szalonnasutes
>kiseretevel :-))) Jo lenne vegre ismet osszejonnunk egy kis
>szemelyes dumcsira :-))))

Nos, Frigyes, ez igy ebben a formaban nem igaz. Ugyanis nyarra
igertem a talit, es nincs is elfelejtodve a dolog. A
programvalasztekra jol emlexel, azonban kihagytad szeretett
Wartburgomat, amit szinten megmozgatok akkor.
Es ha minden jol megy, meglepetes is varhato.


S ha mar talirol van szo.
A Dunaferr6 most sajnalatos okok miatt elmarad, de remelhetoleg
sikerul valamikor osszehozni.

S ha mar ennyire talirol van szo.
Szombaton Nagykaracsonyban Trabantos talalkozo volt. Eloszor
csak egy kis talinak indult a dolog, a Trabant-Wartburg lista
masodik osszejovetelekent, aztan helybeli listatarsunk es
kapcsolatainak profi szervezomunkaja nyoman egy ossznepi tali
lett a dologbol. Satrak, hangositas, vetelkedok, dijak,
felvonulas (rendori segitseggel), TV-radio-ujsagirok, satobbi.
A rendezveny fovednoke ki is lehetett mas, mint szemelyesen
maga a Mikulas, aki meg is jelent a talin, sot a felvonulason
(30 km, kb 1 ora) is reszt vett egy szafari-Trabi utasakent. A
felvonulason majdnem 50 auto es egy motor (Samson) vett reszt.

A nagy sikerre valo tekintettel komoly eselye van annak, hogy
ez nem egyszeri alkalom volt, hanem hagyomanyteremtes. Szoval
jovore (esetleg mar iden osszel) ujra megrendezesre kerulhet a
banzaj.


Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

lenne nehany kerdesem.

Tudtok-e es ha igen milyen anyagot, amellyel a karosszeria
illeszteseinek reseit lehet tomiteni? Ahol bejon a viz. Sziloplaszt
nem annyira valt be, nyilvan van valami speci is.

Mas. Nehany napig karpit nelkul kozlekedem a verdaval. Iszonyu hangos.
Azt gyanitom, hogy valamelyik (vagy mindket) feltengely csuklom
(feltengelycsuklom?) a veget jarja. Szindroma a kovetkezo: gyorsitas
uzemben a hajtomu/futomu egyuttes viszonylag csendes. Abban a
pillanatban azonban, hogy leveszem a labamat a gazrol, a hang
felerosodik es akkor hangos igazan, ha a szerkezet motorfek uzemre
valt at. Ez elofordulhat egyenes menetben, de akar kanyarodaskor is;
akkor talan egy kicsit jobban. Hogyan lehet eldonteni, hogy a valto,
vagy a feltengely(-ek) adja/adjak ki a hangot? Ha a feltengely ki van
szerelve, szemrevetelezessel, tekergetessel, hajtogatassal, barhogyan
meg lehet allapitani, hogy a feltengely rossz?

Megint mas. Ha azt mondom, a Verda egyenesfutasaval elegedetlen
vagyok, meg nem mondtam semmit se. 100 km/h koruli sebessegnel nagy
erofeszitesembe kerul, hogy uton tartsam Bekat. A verdaban a hatso
rugokat az eredetinel (amelyek az Audikban kozismerten alul vannak
meretezve) lenyegesen erosebbre csereltem. Az a kerdesem, hogy
onmagaban ez a teny okozhat-e rossz egyenesfutast es fokozott
erzekenyseget uthibakra? Ha onmagaban ez nem, akkor a hatso
lengescsillapitok hibaja okozhatja-e ugyanezt?

Kezzel meglengetos modszerrel azt tapasztalom, hogy a hatso
lengescsillapitok nem allnak a helyzet magaslatan, viszont ha mostohaapam
mogottem jon, azt mondja, a hatso kerekek nem pattognak. A nyomkodos
modszerrel az elso lengescsillapitok jok, viszont ezt probalom okolni
a rossz egyenesfutas es uttartas miatt. Tudom, megmeretni, de
lakohelyemen nincs lengescsillapito mero, mikor pedig Pesten vagyok,
rohanok.

Tehat: a hatso futomu (igy vagy ugy) okozhatja-e ezt a problemat?

Meg egy keres. Ha lehetseges, maganba (is) kuldjetek a valaszokat,
melyeket ezuton elore is koszonok. Tudniillik a helyzet a kovetkezo:
a listat egy jo ideje atmeneti jelleggel nem olvasom es egy-ket hetig
nem is fogom. Anyagi okokbol csak a magan emailjeimet tudom leszedni
mobiltelefonnal. Nem traktalom a reszletekkel tovabb a T. Listat, csak
gondoltam, ha ilyet kerek, illik ne'mi magyarazatot is hozzafuzni a
dologhoz.

s.cs.

L.L.A.T.
(Lista Legoregebb Audijanak Tulajdonosa)
Audi 80 '78.I.13. 1.6i 5s

PS: a SAHAL upgrade is keszulget, csak most ugye egy kicsit nehezebben
megy.
+ - Olaj Renault-ba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van nekem egy Twingom, amiben 30.000 km-kent kell olajat
cserelni. A gyar ACEA 98 szabvanynak megfelelo olajat ir elo,
benzinmotorhoz abbol is A1 v. A3-at. Van nekem Shell TMO syntetic
SAE 5W-40 olajam 12 liternyi, azt szeretnem felhasznalni. Tehetem
vagy sem? Az olajon az alabbiak vannak meg: CCMC G5, API SG, VW
500 00. Apam Porsche-jaba a gyar elfogadja, szerintetek jo a
Renault-nak is?
Ha tudtok, segitsetek! Koszi.

Udv, Bazsi.

+ - szabalysertes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista,

Penteken sikerult a rendoroknek egy videot kesziteni rolam, amint eppen
athajtok egy bepirosodo lampa alatt... Utanna megallitottak, s felvettek az
adataimat, es igertek,hogy ha minden jo (a videofelvetel es a lampa
pirossaga), akkor szabalysertesi eljarast kezdemenyznek ellenem. Mire
szamithatok? Ez lesz az elso ilyen vetsegem.

Udv Tamas
Tamas Farkas, PhD
senior lecturer
Department of Comparative Physiology
University of Szeged
Szeged, H-6701, Kozepfasor 52., PO Box 533
Hungary
Fax: 00-36-62-544-291
Phone: 00-36-62-544-381
+ - Re. Mea Culpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>Bemutatkozassal ados maradtam. Sajnos ugy tunik TAHO >vagyok ezret
>bocsanatotokat kerem, igerem nem fordul elo tobbet! :-)

Jobb kesobb mint soha :-))) Legy udvozolve itt a listan.

>Ujhelyi David vagyok  Csakvaron lakom. Egy Alfa Romeo 145->osom van 1.4 TS.

Csakvaron laksz :-))))))))  Februarban voltam Csakvaron a Skoda listaval a
volt repuloteren :-)))) Egy kor betonpalya es egy baromi nagy placc. Ott
igazan lehet talit szervezni. Gyorsulas, ugyessegi stb :-)))))))

>Azokkoze az autosok koze tartozom akik nem csak
>hasznaljak az autot de imadjak is. A felesegem mar total >feltekeny az
>autora. :-))

En is imadom az automat pedig csak Skodam van :-))) Ha egy jotanacsot
megfogadsz ? Autot es az asszonyt egyforman szereted akkor nem lesz
feltekeny :-))))) Nalam ez alapban bevalt. Sot ez meg fokozodik, hisz mar
itt vagy nalunk es ez parosul a HiX autos talalkozokkal a szemelyes barati
osszeroffenesekkel :-))) Az en asszonykam nem neheztel ram, pedig eleg sok
hat ra elmegyek, Audi, Lada, Trabant, Skoda, HiX auto, sot jon velem a
Dunaszerdahelyi talalkozora is Majusban :-)))

    Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Tukor toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zaqwe.

>Kerdesem
>az lenne hogy meg tudnatok-e mondani hogy kb mit kostalhat >egy golf IV
tukor be
>szerelve (addig nm tudok
>nyugodtan aludni).Tovabba amennyiben tul magasnak talalom >a javitasi
kolteget e
>s a biztositokra hagyom a dolgot,

Szvsz nem tul olcso az a tukor. Motoros belurol allithato, futoszalas
tukorrol van szo. Ezek a tukrok uszkve 45000 Ft - tol indulnak. Ez nem
pontos ar, hanem becsult.

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Az unnepek alatt egy kicsit meglodult a kezem, igy sokat irtam a
listara. Igerem ezutan megprobalom moderalni magamat , hogy ne irjak be
annyit :-)))))))))

Skoda 120 L
 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS