Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1094
Copyright (C) HIX
2001-05-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kerekcsere meg egyszer (mind)  53 sor     (cikkei)
2 re:potkerek (mind)  31 sor     (cikkei)
3 Fabia (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Re: Az autozas elvezete (mind)  26 sor     (cikkei)
5 tehertaxi lista, adrenalinozas (mind)  23 sor     (cikkei)
6 RE: *** HIX AUTO *** #1080 (mind)  8 sor     (cikkei)
7 adrenalin (mind)  43 sor     (cikkei)
8 re potkerek helye (mind)  14 sor     (cikkei)
9 AUDI TALALKOZO (mind)  18 sor     (cikkei)
10 legkondi (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Regi auto bemutato a varosligetben (mind)  41 sor     (cikkei)

+ - Kerekcsere meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hát akkor had álljon itt okulásul még egy kerékcserés történet:

Az autó egy Ford Scorpio, teljesértéku, felpumpált pótkerékkel.
A helyszín Izola (Szlovénia).

Mivel tavaly nyáron az utolsó pillanatban döntöttünk a barátnommel, hogy
mégis megyünk nyaralni, mégpedig Szlovéniába, csak Koperban sikerült
apartmant találnunk. Mivel azonban a szomszádos Izolában sokkal szebb
strandok vannak, oda jártunk át kocsival. Kb. 7-8 km.
Egyik este valamivel elobb battyogtunk fel a strandról, mert estére át
akartunk ruccanni Olaszországba, Triesztbe.
Odaérve örömmel vettem tudomásul, hogy a ball hátsó kerék öléggé lapos.
Gyakorlott szereloként kerékkulcs, emelo és pótkerék kiugrott a
csomagtartóból. Kerékanyák fellazultak, kocsi felemelkedett. A
csavarokat szépen kiszedtem és ekkor történt a meglepetés. A kerék egy
Istennek sem akart lejönni. Ütöttem minden rendelkezésre álló eszközzel
és közben nem egy szép gondolattal gazdagítottam a világot. A kocsi alá
nem mertem befeküdni és úgy ütni, mert féltem, hogy rámesik a kocsi az
emelorol.
Nem volt más megoldás, fel kellett hívni az ottani autóklubot. Igen ám,
de a barátnom hosszas rábeszélésére nem vittem magammal a telefont,
merhogy minek az a strandon. (Nem kérek kommentárt :)) )
500 méterrel találtam egy kocsmát. Onnan felhívtam a Szlovén Autóklubot.
A pasi monta, hogy szeggyem ki a csavarokat, mer akkó könnyebben legyün
a kerék. Montam neki, hogy nem nézzen hülyének... Megigérték, hogy
jönnek.
Megjött egy trailer 20 perc múlva és hatalmas mellénnyel kiszállt a
manus belole. Miután 15 perc alatt neki sem sikerült meggyozni a kereket
arról, hogy jobb lenne neki lenn lenni, mondta, hogy nincs más megoldás,
be kell vinni a kocsit a muszaki állomásra.
Kocsi fel a trailerre, mi úgyszintén. A szervízben a kocsit felemelték
és egy kb másfél méteres vascsodarabbal egy jólirányzott ütést mértek a
kerékre, aki ezt már eléggé meggyozo érvnek tekintette. Ezek után persze
nem a pótkereket tetettem fel fel, hanem a lyukasat ragasztattam be.
Mindez került volna 130DEM-be (azaz mai árfolyamon kb. 18.000,-
forintba) ha niem lett volna Exclusive Touring Assistance-om a Magyar
Autóklubnál. Így viszont ingyenes volt.
A dologra azótam sem találtam magyarázatot, ugyanis a kereket pár
hónappal elotte a szervízben fékbetétcserekor gond nélkül levették.
Láttam.

Most egy 7 hónapos autóm van (AR 145) szükségpótkerékkel. Szerintem vele
a fenti esemény - a gépjámu koránál fogva - némileg egyszerubben zajlott
volna le......

Üdvözlettel,
Gábor

P.S.:
A fent eseményt tovább bonyolított volna ha véletlenül nem beszélek
szlovénül, illetve horvátul.
+ - re:potkerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Hadd jegyezzem meg, hogy a 120-as skoda potkerekelhelyezesi
>> technikaja nekem tetszett (talan mert nem hagyott cserben soha?) 
>> de legalabbis szimpatikusabb, mint a "vegyunk ki 3 borondot es 5 
>> taskat hogy hozzaferjunk".
> 
> Mennyi a valoszinusege, hogy 3 borond + 5 taskaval rohangalok?
> Ez itt a HIX AUTO nem a tehertaxi lista :)))
> Mindenki extremista?
Haaat, amikor megvettem az uj V70-est, elotte nehany este a garazsban
elvezkedtem. Hallgattam a CD-ket, probalgattam az elektronikus
kutyuket. A bordcomputer neha kiirta, hogy alacsony az akksi toltese,
de nem foglalkoztam vele. Aztan szepen becsomagoltam az autoba a
masnapi magyarorszagi turnehoz (5 borond, villanytuzhely, tele lett
plafonig) Reggel  kialltam a garazsbol es vartam,hogy a felesegem
elkeszuljon. Aztan amikor indulni akartunk se kep, se hang :-(
Kerestem a lemerult akksit es amikor elol nem leltem, mar felsejlett
bennem a szomoru valosag,hogy hatul kell lennie a csomagtarto alatt.
Reggel 3-kor ujra kipakolni az autot, a mercivel kiallni a garazsbol,
megbikaztatni a volvot, mindent pengen visszapakolni es indulas.
A legszebb az egeszben az, hogy kesobb a konyvet nezegetve ra kellett
jonnom, hogy azert ilyenre gondoltak a tervezok is, ezert elol a
motorterben van egy + es egy - kivezetes. Amiota ezt tudom, nem volt
szukseg hasonlo akciora :-)
Defektet meg nem kaptam, de ha majd kapok, es  a villanytuzhelyet megint ki
kell szednem, biztos sajnalni fogom, hogy nem skodat vettem :o)))

csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Slovak Republic]
>Temakor: Fabia ( 18 sor )
>Idopont: Mon Apr 30 08:03:10 CEST 2001 AUTO #1093
>A kollegaim es az ismeroseim nagyon szidjak, de ezek mind
>elso szerias kocsik, gondolom mostanra az osszes
>gyerekbetegseget orvosoltak. A hibak:
>- a benzintank ajtajanal bowdenszakadas
>- vizpumpa halal 14000 km utan
>- vizhomerseklet jelado halal 18000 km utan
>- kopogo hangok a bal kerek felol 19000 utan (meg nincs diagnozis)
>- valtocsere 8000 km utan

En csak a sajat velemenyem tudom elmondani! A Fabiamban 17500 km van oktober
14. ota. 15000-nél vittem az elso szervizre, az ellenorzesen kivul csak
olajat es szurot kellett cserelni. Vasarnap jottem haza Nemetorszagbol
(Hagen), ami nem itt van a hatar mellett, a kovetkezot produkalta a sajat
computere szerint

atlagsebesseg:(Mo-i utak+varosok, Soltrol indultam)105 km/ora
fogyasztas:   7 liter/100km
megtett tav:  2x1270 km

Würtzburg utan vegig zuhogott az eso, de az utat minden zokszo nélkul nagyon
jol birta, nem keves alkalommal a 150-160 km/ora sebesseget is. Nem jottek
elo a gyerekbetegsegek es a kulonbozo hibak. A Fabiarol csak jot tudok
mondani, amit a magyar vezetesi stilusrol nem merek allitani.

Üdv: Lajos
+ - Re: Az autozas elvezete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>megserult. Nem akarom kommentalni, hogy hogyan mentem
>a varosban, eleg annyi, hogy a 140-el repeszto mentoautot
>jatszva megeloztem es elsonek ertem a helyszinre.

Gratulalok. Sokszor az ilyen sulthulyek miatt nem ernek oda
a mentok/tuzoltok idoben. 
Kepzeld el: Tomegkarambol, 50 serult. Erre mindenkinek a baratja
bevagodik az autoba, es 150-nel rohan a helyszinre. Ugyhogy mire
odaer a mento a helyszinre, akkor egy 50 autos kocsisor all elotte.

>Veszvillogot bekapcsoltam es olyan idovel ertunk a korhazba,
>amirol a mentoauto csak almodhat. 

A mentoorvos altalaban helyi elsosegelyben reszesiti az aldozatot, 
ezert nem kell teljesen allat modon menniuk a korhazba. 

>Korhazbol haza veszvillogoval,
>harmadik savot kialakitva az ut kozepen 180-190 km/h kozuton.
>12 perc mulva mar az a'gya'ban fekudt.

A korhazig valo szaguldast meg csak megertem, de hogy utana miert
kellett ilyen allat modon menni, az mar tenyleg nem vilagos szamomra. 
Nem hiszem, hogy a korhazbol olyan allapotban bocsatottak el a 
baratnodet, hogy ne birt volna ki mondjuk akar 20 percet is hazaig. 

Gigi
+ - tehertaxi lista, adrenalinozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dobar den,

Gonci Csaba ismet magabol indul ki :-)
"Mennyi a valoszinusege, hogy 3 borond + 5 taskaval rohangalok?
Ez itt a HIX AUTO nem a tehertaxi lista :)))"

Nalam ennek igen nagy a valoszinusege es sok mas listatagrol is tudom. Es akkor
 meg a melyladarol nem is beszeltunk :-)))

Ami meg a kozuti adrenalinozast illeti: en csak hummogok. Pillanatnyilag Macedo
niaban vagyok es itt mindenki egy szuletett VD. Iszonyu szerpentinek vannak min
denutt (az ut minosege egyebeknet tobbnyire kifogastalan) es a helyiek borzaszt
oan nyomjak. Kar, hogy 10 kilometerenkent egyszer az en eletemet is veszelyezte
tik...

Mondjuk itt egy alaposabb korulnezes utan siman elindulnak a piros lampa ellene
re is. Ha te "gyava" vagy, akkor a jardan (!) kikerulnek.

Ehhez kepest elso szkopjei utamon megbuntettek, mert nem volt nalam porralolto.
..

Stevie
ez alkalommal a festoi Macedoniabol :-)
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1080 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bence,


Merrefele parkolsz?
Ferencvarosban laksz Te is?


A.
+ - adrenalin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba irta:
: Kinek bizonygattam ezzel? 

Kizarolag magadnak, esetleg a melletted ulonek. 1-2 honapos elmeny:
orszaguton 60-as tabla + lampas keresztezodes + enyhe eso, kb. 5 fok,
balra akarok kanyarodni. Lampa elottem 150 meterrel elsargul, fekezek +
belenezek a tukorbe. A mogottem levo egyre kozelebb jon, es nem fekez. Mar
regen allok, amikor berakom 1-esbe, es akkor indulok elore at a piroson,
amikor mogottem gumicsikorgast hallok. Kb. 2 metert gurultam elore, az
eleg volt, hogy ne amortizalja a hulyeje a kocsimat. Utana kiszalltam,
mert mogottem a lengyel srac baromira gesztikulalt a baratnojenek. A lany
falfeher, a srac meg megkerdezi tolem, hogy miert alltam meg ilyen
hirtelen? Elmagyarazom neki a kozlekedesi lampa mivoltat, mire az a
valasz, hogy vizes az ut, csuszik, lassan kell menni. Ezzel otthagyom.
Keresztezodes utan 2x2 savos ut, 70-es tabla, alatta kiegeszito tabla,
hogy vizes utnal 50. A lengyel csavo vagy 100-zal elhuz mellettem. Ez a
srac kinek bizonyitott? Nalam leszerepelt, es szemmel lathatolag a lany
sem volt tulsagosan elragadtatva... Az ilyeneknek nem az utakon a helye,
hanem a Lipoton! [nem budapestieknek: elmegyogyintezet]

: Kit leptem at?

Ugye nem kell elmagyaraznom Neked, hogy Szlovakiaban hol mennyi a
megengedett sebesseg? Odaig jussunk mar el egyszer [ez nemcsak Neked
szol], hogy nem azzal ke'rkedunk, hogy kinek mennyivel sikerult atlepnie a
sebesseghatart...

: Miert rossz ez neked?

Ugyan nem nekem szolt, de valaszolok: Probald meg elkepzelni! Amig
magadtol nem jossz ra, addig ugyis felesleges taglalni a dolgot...

: Hogy vilagosabb legyen a fentiek artatlansaga, leirom az
: ellenkezojet. Itt is dolt az adrenalin, fulon, orron, szajon...

Pont errol szolt az eredeti adrenalinos cikk, hogy lejon a lila ko:d es az
ember teljesen irracionalisan viselkedik. Egyet arulj el legy szives: a
korhazbol _hazafele_ miert kell 190-nel autozni?!

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - re potkerek helye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Ugyan nem rohangaolk allandoan 3 boronddel, de mindig van annyi 
kacat a csomagtartoban, hogy semmi kedvem a potkereket 
kivakargatni :) Lustasag rulez, a kalaptarto jol takarja a rumlit :)

Udv
TLantos


Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - AUDI TALALKOZO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ezuton szeretnelek benneteket tajekoztatni, hogy immaron hivatalosan is
megalakult az

Elso Magyar AUDI Klub.

A klub elso hivatalos talalkozoja

2001. majus 5-en szombaton 11:00-tol lesz a Bp-i Felvonulasi teren.

Valtozatos programokkal, meglepetesekkel varunk minden kedves erdeklodot.

A klub hivatalos honlapja: http://www.audiklub.hu

Udv:
Molnar Csaba
70/311-AUDI
+ - legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szeretnek egy legkondit teteni a kocsimba. Semmi digitklima, csak gombnyomas
es hideg.
A kocsim egy Laguna. Van valakinek ez ugyben tapasztalata? Probaljak meg
bontoban felhajtani?
Esetleg valami univerzális minden tipusba beepithetot? A gyari ujat
kihagynam, mert ugysem tudom kifizetni.

Koszi. Vadgesztenye
+ - Regi auto bemutato a varosligetben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, Skoda lista, Traburg lista :-)

Ma megrendezesre kerult a kozlekedesi muzeun elott a szocialista veteran
autok talalkozoja :-)
Fenseges es kiraly volt a tali. Sok ismerossel osszefutottam a HiX autorol,
Skoda listarol, Traburg listarol es a Lada listarol :-)) Igaz en nem a sajat
autommal, hanem Lutyo es Eszter vitt ki a Trabantjukkal :-) Klassz volt. Bar
Lutyobacsi oly gyorsan vezet es nyomja a feket, hogy mire a ligetbe ertunk
fustolt egy kicsit a fekpofa :-)) Rengeteg latnivalovolt.
Espedig:
Platos Barkas a 60 - as evekbol, Ikarus 55 ( olyannal en is utaztam az volt
a tavolsagi busz ). Moszkvics 403 , 406. Es az elso Moszkvics aminek kulso
kilincse es a motorhaz oldalrol nyithato allapotban volt. Varszava, Pobeda,
Csajka abban meg a V8 - as motor figyelt benne es az tukros levegoszuro
 olajos ). Meglepoen sok Zaporozsec, Opel Kapiten, Wartburg 1000 - res,
Trabant 500 - 600 - 601 - es gyonyoru allapotban. Sok szep Lada. Rengeteg
Skoda is volt. Legszeb darab szvsz a Skoda Tudor volt, bar voltak Feliciak ,
Octaviak, MB 1000 - sek kulombozo koruak. Legregebbi a kulsokopoltyus 66- os
volt. Sok S 100 as es 105 - 120 - as tipus volt lathato es mind kituno
allapotban. Meg volt VW Bogar, sot egy VW kisbusz ami 1961 - ben keszult es
gyonyoru allapotban. Tulajaval beszelgetven harom eveig keszult a busz.
Lelegzetem a gyonyortol elakadt a busz lattan :-)) Elismeresem azon
autostarsaimnak akik markatol fuggetlenul ilyen nagy becsben tartjak
szeretett autojukat tipustol fuggetleneul. Sikerult sok uj autost
szemelyesen is megismerni es az ismert emberekkel egyutt osszejonni :-)))
Megerte !!!

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS