Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1732
Copyright (C) HIX
2003-02-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 def (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Japan (mind)  7 sor     (cikkei)
3 va: kerekcsavar zsirozas (mind)  6 sor     (cikkei)
4 va: tores+parkolas (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re: Japan autok (mind)  19 sor     (cikkei)
6 re:Hajtas! Elol v. hatul? (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Re: Re: teligumi (mind)  39 sor     (cikkei)
8 Re: parkolas (mind)  20 sor     (cikkei)
9 ablakemelo gond (manualis) (mind)  14 sor     (cikkei)
10 kerekcsavar zsirzas (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Re: kiegyenlito tengelyek (mind)  59 sor     (cikkei)
12 RE: *** parkolas *** #1731 (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Te'l (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - def (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Annak dacara, hogy egy hatarozottan orrnehez terepjaro hajtott
>>hatso kerekekkel es egy bazi eros TD-vel nem a legkezesebb allat.. de
ettol
>> szep az elet!
>
>Nem akarlak elkeseriteni, de a Defender allando osszkerekes... :)
>
>Udv:
>--
>Gabor

Aye, aye Sir! Nekem 110-es Defender volt jo darabig a seggem alatt, es az
biz osszkerekes. A ket kar kozul amit rangathatsz az egyik a felezo, a masik
egy nyamvadt diffizar. Azert nyamvadt, mert az elso es a hatso hajtast
zarja, gyakorlatilag nem er semmit, ha az egyik oldali kerekek kiporognek
(tapasztalat). En valaszthattam akkor egy operett-terepjaro (Mitsubishi)
vagy a Land Rover kozott, es mivel telen nyaron uttalan utakon jartunk nana
hogy a Rovert valasztottam. Annak ellenere hogy fapados, meg 2-300km-es
utakon sem ereztem kenyelmetlennek. Algeriaban, Sziriaban, Egyiptomban
4.2-es Toyotakat nyuztunk, nehez lenne megmondani melyik a jobb, de a totoja
az mindenkeppen olcsobb. Ha valasztani lehet, akkor egy Villis Jeep lenne a
befuto, aztan egy SII-es Land Rover :-))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Japan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>japán autók a legjobbak.. és ez tény.. aki nem fogadja el az az o dolga...
>jah.. az olaszok teljesen ok ...
>nekem japán vagy alfa... de soha opelt vagy fordot...
Az elso fele rendben, de nehogy megijedj az itteni olasz maffiatol:
Az olaszok szarok :-).
+ - va: kerekcsavar zsirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mit  tudtok:  be kell / be szabad / tilos bekenni zsírral/vagy
> valamilyen ilyen szmotyivel a kerekcsavarokat?
Szabad,  nem  szabad,  a szerelom - miutan tudja, hogy o szedi le
legkozelebb is - bekeni. (acelfelni)
--
Meszaros Geza
+ - va: tores+parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A jardan parkolasert - ha kulon tabla nem engedelyezi - azonnali
>es  merlegeles  nelkuli  bilincseles  jar.  Ennek  nincs  koze  a
>fizetes-nem fizeteshez.

Epeomles kerulgetett egy regebbi szombaton.
Hungaria krt. Lehel ut es a Honved korhaz kozott feluton.
Egy  szem  auto  all a jardan ket fa kozott, mellette meg 2 meter
szabad hely, majd a  bekeritett,  parlagon  allo  epitesi terulet.
Gyalogos evente harom.
Ket  kozterulet felugyelo - mint a mergezett eger - jegyzeteltek,
fenykepeztek, surogtek forogtak.
Van  persze  a  paragrafus, meg a birsagolasi kvota, de felotlott
bennem,  hogy  miert  nem  b....  inkabb  a nagymutterjukat.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Japan autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Annyi  fele  auto  van.  Letezik olyan, aminek semmi baja 5 evig,
majd  10 eves korara szethullik. Van olyan is ami kapasbol "szar"
es igy eleldegel 30 evet.
Az egyik ember 3 evente uj autoba ul, mig a masik 10 evesen veszi
meg es hasznalja par evig, majd megint csak egy oreg autora fut a
penzebol.
Direkt sarkitottam szelso helyzetekre, de kozotte minden variacio
elofordul.  Az  itt olvasott vitakban vannak vitathatatlanul igaz
allitasok,  de  hulyere rohogom magamat, amikor olyanok gyozkodik
egymast,   akik   az   egyik  szelso  helyzetben  vannak  es  nem
tapasztaltak meg a masikat.
-  Ez a tipus  tok  jo  -  mondja az egyik, mikozben kigurul vele
a szalonbol.
-  Ez  a  tipus  teljesen  szar  -  mondja ugyanarra a masik mert
szenved egy 15 eves peldannyal.
Tessek  neha  eszrevenni,  hogy  nem jo mindig az az alap ahonnan
vitazni indultok.
--
Meszaros Geza
+ - re:Hajtas! Elol v. hatul? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia JozsI!

> ui. Arpinak: latyak ugyanugy visszafogja a kocsit, mint a
>homok!  Ezert ne
> csodalkozz, hogy latyakos uton tobbet eszik a Suzy!!!
> Probalj friss hoban v latyakban kerekparozni! Ugye
>mennyivel mas erzes,
> mint tiszta betonon!?

Persze, egyszeru ennek az oka, csak par hete kerdezte valaki, hogy
teli-nyari fogyi kozott lehet -e otven szazalek kulonbseg. Akkor voltam egy
frissen leesett januari latyakozas utan es ennek a alapjan irtam, hogy
lehet.
Aztan jottek a szaraz idok, es a fogyi visszament nagyjabol a nyari ertekre.
Az utobbi cikkel probaltam az elozoben figyelembe nem vett korulmenyeket
korrigalni.
De azert koszi :-)

Udv: Arpi
+ - Re: Re: teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>gondolkoztam mar rajta, hogy visszarakom a
>nyarikat (fel ora alatt megvan) es megyek vele egy >kort, hogy lassam a
>kulonbseget csak soha nem tudom ravenni magam. Ha >esetleg masnak is vannak
>tapasztalatai, orommel vennem, ha megosztana velunk.

Mert ilyen szepen kerted elmondom a tapasztalataim,
hogy megsporoljak neked fel orat :-)
Ket reszre lehet bontani
Ho nelkul: menni meg csak lehet de betartva a sebesseghatarokat es veszfekezese
ket el kell felejteni jo elore le kell venni a labad a gazrol es motorfekkel me
gallni a masik mogott mert ha erosebben nyomod a feket ugyis belecsuszol
Hoba: meg 1-2 cm elmegy mint az elozo esetben csak erosebb gazadaskor kiporog a
 kerek tehat a lampanal nem tudsz ugy indulni mint a F1 ben. Ilyen hoban most a
mi leesett az indulas csak hosszas lapatolas a kerekek velheto nyomvonalaban(10
-20 perc indulas elott) ha sikerul, gazadas lehetetlen mert az elso porgesnel a
'sa magat a kocsi es erosen a jarda fele megy akarmerre is kormanyzol , ekkor m
egunod felig kinyitod az ajtot es egyik labbal a gazon a masikkal hintaztatod a
 kocsit ha szerencsed van epp a te oldaladon porog ki a kerek es telever finom 
erosen szenyezett latyakkal.Vegre elindulsz a masok altal kitaposott nyomvonalo
n hurra gurulsz (mert a 20 as tempot nem neveznem szaguldasnak) ekkor az egy ny
omvonalon feltunik egy masik autos nem fertek el lehuzodsz a szuz hoba és kezdo
dik minden az elindulas faradsagos munkajaval elorol.Az elso utkeresztezodest l
enduletbol es a masok nyomvonalat erosen furkeszve tuleled es kijutsz egy tiszt
a foutra nevetsz az egeszen es orulsz hog!
y idaig eljutottal.Odaersz ahova szerettel volna parkolohely persze nincs csak 
a szuz hoban mar sejted hogy indulsz el ujra.A fekezesek elfelejtve mert keresz
tbe allsz igy marad a motorfek es a nyugdijas vezetesi stilus :-).Gondolkozol h
ogy nem lesz ez igy jo de nincs egy vasad se teligumara pedig biztos jo lehet (
a hix auton is lapitasz es irigykedsz) ha masok 100 al szaguldanak el meletted 
fejedhezkapsz es veszel egy holancot
ez egy kulon fejezett ha keritek leirom azt is leközelebb most becsukom a szeme
m es varom a sortuzet
felkeszulni puskat vallhoz celozz tuzz :-)

Üdv
Fiat 127
ui: de jovore ugyis veszek

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-21-64.adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A jardan parkolasert - ha kulon tabla nem engedelyezi - azonnali es
> merlegeles nelkuli bilincseles jar. Ennek nincs koze a fizetes-nem
> fizeteshez.

Es logika mennyi van benne? Mert ha a jardan zavarja a gyalogosokat, 
akkor igy esetleg 10 perc helyett 2 orat (vagy szarok bele, es 
hazamegyek gyalog, es akkor 2 napot) all ott az auto.
Ha meg nem zavarja, akkor mi a jo anyjuknak kell mindenhol buntetni?

Engem leginkabb mondjuk az olyan dolgok bosszantanak, amikor minden 
ok nelkul a vilag vege is fizetos. (XIII., Ujpesti rakpart, asszem 
mar a mol kuttol zona, de jol le is szukitettek, hogy biztonsagosabb 
legyen)
Erdekes, regen a margit hid alatt tilos volt parkolni. Most p+r. Hogy 
is van ez?

bye
TLantos
+ - ablakemelo gond (manualis) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Lenne egy megdoglott ablakemelo, aminek a potlasa maceras lenne, 
ezert meg kene javitani. A szerkezet rendben van, csak a bowden 
szakadt el.
Tudtok olyan szait, aki ki tudja cserelni?
Vagy lehet kapni bowdent meterre, es csinald magad mozgalom?
Jo lenne, ha 4 jegyu ara lenne.

Otleteket irjatok privatba is, hogy hamarabb tudjak intezkedni.

thx
bye
TLantos
+ - kerekcsavar zsirzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mit tudtok: be kell / be szabad / tilos bekenni zsírral/vagy valamilyen
>ilyen szmotyivel a kerekcsavarokat? En eddig ugy tudtam, hogy nem szabad. A
>Michelin.hu-n az van irva, hogy vekonyan be kell zsirozni.

Tudomasom szerint tilos zsirozni, v. barmilyen mas kenoanyaggal osszerakni
Fogash
+ - Re: kiegyenlito tengelyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Osszessegeben nem irigyellek...

> Suly: ez a ketto egyutt kb 10 kilo, es fotengely *2 fordulaton jar.

A kiegyenlito tengely, ezt ugyan nem irtam, de altalaban a fotengellyel
azonos fordulaton forog, es a vezermutengelyek forognak felenannyit, mint a
fotengely. A tomegerok igy egyenlitik ki egymast, ez mechanika. Hiszen a
fotengelycsap+ a ra szerelt hajtokar sulyaval kell valamit szembe mozgatni.
Ha 2x annyit forog, akkor egy "termeszetes" rantassal szemben ket kisebbet
allit a kiegyenlitotengely, es pont amikor legnagyobb a tomegero, akkor
segit meg +ban ra a kiegyenlito tengely. Igy nem sok ertelme van. :(

> A siklocsapagyak nem megkoptak, hanem porra valtak.
> Erdekes hiba okozta: hidegen volt olajnyomas, aztan egy ora mulva elmult.
> Az oljapumpa tengelye nem ricnis, csak siman sajtolt, es melegen
> megforgott rajta a kerek.

Jo megoldas... Az oroszok is tudtak, hogy olajpumpat ricnisre kell csinalni.
A Chevrolet nem, a Jakab-Fenesi paros ezert esett ki az idei Dakarrol: a
verseny(!)-olajpumpajuk megallt, de ok nem. :(

> Innen jon a horror:
> F*sz gepmuhely az egyik balansztengely kozepso csapagyat minimum meret ala
> koszorulte (tehat a 'sonka' resze vastagabb, mint a csapagy, ergo ha
> bedugom, a csapagycseszenel lesz kb 2mm res).

Cik, de egy felhegesztes megmentheti az ugyet.

> A hatso csapagy kapja az olajozast, es a tengely belsejeben megy vegig a
> masik ket csapagyhoz. F*sz szerelo a kozepsore nemes egyszeruseggel nem
> tett cseszet - szet is olvadt megint az osszes, olaj hijjan.

Ez igy gratula a szerelonek.

> Gepmuhelyek nem vallaljak a csapagyazast. Cso formaju a csesze, nem ket
> felbol van osszecsavarozva. Bele kell nyomni a blokkba, es majd a
> hotagulas tartja a helyen. Blokk&tengely anyagminoseg adatok nelkul
> nehezkes.

Miert lenne az? Belenyomod a tulmeretes (vagyis a szuksegesnel kisebb
furatu) csapagycseszet, majd a helyen dorzsarazod meretre. Az osszes
fuggocsapszeg, generator, onindito stb siklocsapagyazasat igy csinaljak, es
mukodik. Nem a hotagulas tartja a helyen, hanem az illesztese. Alapban a
csapagy kulselye icipicit nagyobb atmeroju, mint a furat, ahova
belemegy.(par szazadmm, un. szoros illesztes). A csapagyfem lagyabb, NAGYOBB
hotagulasu, mint az ontottvas (ritkabban aluminium) motorblokke, vagyis
melegen meg szorosabban ul a helyen es a hezaga is kisebb.

> A hatso csapagynal egy csavarral be lehet tomni az olajzo lyukat, tengely
> meg nem is kell bele. Meglatjuk :>
> (Kihagyott tengelyeket szoros illesztessel elhelyezem a szerelo
> hatsojaban.)

Ezek utan ez kotelesseged! :)

Udv
Fogash
+ - RE: *** parkolas *** #1731 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

# A jardan parkolasert - ha kulon tabla nem engedelyezi
# - azonnali es
# merlegeles nelkuli bilincseles jar. Ennek nincs koze a
# fizetes-nem fizeteshez.

azzal tisztaban vagyok, hogy nem szabad, csak ha a tabla
engedi...
az is teny, hogy erre valo hivatkozassal fel Budapestet meg
lehetne buntetni :-))
az viszont tenyleg uj, hogy  - amint irod - a bilincseles JAR...
lehet, hogy valahol igy definitiv le van irva, de akkor elkerulte
a figyelmemet
a jardan parkolas akadalyozhatja a forgalmat, jelenthet
balesetveszelyt, stb (lehet meg magyarazni), de akkor meg az a
megoldas, hogy eltavolitjak a kocsit (magyaran eldemszkyzik)
ezt nagy lendulettel alkalmazzak sok helyen tilos parkolas, vagy
akar megallas eseteben (pl. Ujlipot ebbol a szempontbol
eletveszelyes), de az, hogy helyhez kotom a gondot, kisse abszurd
ettol meg persze lehet
tudsz valami jogszabalyt, vagy csak a bilincselok/rendorok
kinyilatkoztatasa az alap?
elore is koszi :-)
udvozlettel
kuttelke
+ - Te'l (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha rajtam mulna, en is kotelezove tetetnem a teligumit, mert
> nepgazdasagi szempontbol esetleg megiscsak olcsobb, mint a
> balesetek karrendezese. A bibi ott van, hogy a nepgazdasag az

Ebben egyaltalan nem vagyok biztos... Ha igy lenne, akkor a
biztositoknak elemi erdeke lenne a teli gumi elterjesztese,
viszont meg olyat sem hallottam, hogy akar 10% kedvezmenyre
jogosito utalvanyt adtak volna teli gumi vasarlasahoz...

> Eredmeny: 2-3 napig nem volt hokotro + busz a hegyen, mert ennyi
> ideig tartott, amig az Istenhegyi utrol eltakaritottak az
> onjelolt Kati Witteket, ugyhogy napokig holanccal jartam a

Ez regen volt, ezen a telen egy onjelolt 90-es busz allt keresztbe
az elso havas napon, de masnapra elvittek.

> Ez Parizsban is igy van, itt ha leesik 5 cm ho, lebenul a varos.
> Az autosok itt is benak havazasban, raadasul senkinek sincs teligumija,

Ebbol csak az latszik, hogy ott is olyan kocsogok laknak, mint
Pesten, es Demszky ott sem takarit :))

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS