Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2224
Copyright (C) HIX
2004-06-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: megint japan :) (mind)  18 sor     (cikkei)
2 re: hatso ablaktorlo (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Ekszij, kirandulas (mind)  63 sor     (cikkei)
4 Ekszij 2 (mind)  18 sor     (cikkei)
5 re: Torvenyesseg, egyenloseg, igazsag (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Golf csiholas (mind)  49 sor     (cikkei)
7 Ablaktorolo (mind)  9 sor     (cikkei)
8 ablaktorlo (mind)  119 sor     (cikkei)

+ - Re: megint japan :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> A Mazdae ebben is egy a'lom. Kettos gumiszigeteles, az ajto
> kifejezetten merevnek es neheznek tunik ahogy mozgatod, a csukodas
> preciz es halk. A multkor felb**tam az agyam, mert az egyik autos
> ujsagban volt egy oszehasonlito teszt (Mazda3, GolfV, uj Astra). A
> szovegben mindenhol elismertek, hogy a Mazda a legjobb, illetve
> nemigen tudtak semmi rosszat irni rola, de a pontozasnal semmisegeken
> lehuztak (pl. 2 pontot levettek a csomagtarto merete miatt, ugyanakkor

Az en mazdam egy 15 eves 626os, a mai napig nem zorog benne semmilyen
kemeny vagy nem kemeny elem. Vegigmegyek a thokolyon, ott sem.

A tobbi japan autot nem ismerem, de hogy a japan autok nem szarak az
tutter. Eleg egy adac statisztikat megnezni.

A VW, Opel meg ugyanabban a felszereltsegben dragabb es kevesebb cucc
van benne. A VW designen pedig csak rohogni tudok.
+ - re: hatso ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tehat indulasnal 1 torles, aztan mar soha tobbet nem kell torolni,
>meg 60 alatt sem...
>
>Cs.

Hehe, ezt nem hiszem el. Persze attol meg igaz lehet :))))
Szoktam figyelni a hatso szelvedot esoben, elsosorban azert hogy a mogottem
jovo is elore lasson. Indulas utan letorlom, de 30 kornyeken meg megjelenik
par esocsepp (szakado esorol beszelunk), aztan kb 60 folott mar semmi.
-------------------
>>CX-eken (kivulrol nezve) homoru a hatso uveg. Hogy
>>az micelbol?
>Kozepen folyjon le a hole', ne ketoldalt... :-)
Hudegeci :))))))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Ekszij, kirandulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ido kozben Pozsonyt 35 kilometerrel eszakabbra vonszoltak... :-)))

Odafele Velenceig faluztam (+1 ora, -25 km, -10,2 EUR). Egyebkent 
elegge dragallom az olasz autopalyat, eleg regen nem sztradaztam 
arrafele, es ugye osztrak matrica 10 napra 7,6 EUR, aztan Tarvisio-
Velence 10,2 EUR, Velence-Valmontone 27,2 EUR, vagyis egy utert 
fizettem 45 EUR-t, mikozben alig 80-at a gazolajra. Sporolos tempoban 
60 EUR ala tudtam volna szoritani a gazolajat (konstans 85-90 km/h), 
tehat mar kozelit az 1:1-hez... 

> Mast is csinaltal az autoban ulesen kivul? :-)

Meglepo modon a mostani 6116 km farasztott el annyira, mint a tavalyi 
4102 km Korzikara. Ennek oka egyreszt a klima, minden esetben kepes 
voltam megfelelo homersekletet biztositani, a faluzas is sokat kivesz az 
emberbol, es hat oriasi kulonbseg, ha az auto motorja 3500-at porog 
160-nal, vagy 5500-at. Soha nem hittem volna, hogy ekkora komfortbeli 
kulonbseg van hosszu uton az uvolto, porgo motor es a nyugisan 
kattogo dizel kozott. Mondom en, hogy oregszem... 

> Itt ez rendszeres, marmint hogy a kocsit uresben, gurithatora kell 
> hagynod, es kicsit mashol talalod meg

Igen, csak picit kulonbseg, hogy:
1. kulfoldon, kiszolgaltatva
2. az auto tele a holmijaiddal, pl. kamera, telefon, felszereles, ... amit 
nem fogok fel varoson at cipelni 35 fokban
3. egy fecni elleneben, amin az szerepel,  hogy nem vallaljak a 
felelosseget az autoban elhelyezett ertektargyakert
4. Napolyban, kikotoi kornyezetben
5. feketere sult 40-es "ciganyuriembernek" adni a kulcsot
6. fekete pincelyukban

Hidd el, nagyon rossz erzes volt, bar meglepoen jol viseltem.

> Vontatni???? ékszíj miatt? Miert? Ha a szij elszakad, ( itt meg errol 
> sincs szo) akkor is lehet vele menni minimum 50-60km-t, mire lemerül 
> az akku.Nem lesz töltes, kormanyszervo, klima, de menni ettol meg 
> lehet vele. A vizpumpat  a JTD-nel a vezermuszij hajtja, tehat hutes 
> van.

1. nem tudtam, mi minden van rakotve, ami latszik, az a klima. Ezen 
kivul tippeltem a szervot, generatort, vizpumpat.
2. hallottam olyan esetet, hogy a levalo resz (persze nem szakadt 
korbe es nem tudtam ugy leallitani a motort, hogy a szakadt reszt le 
tudjam tepni, ezen kivul a legdragabb oltonyomben voltam) a 
vezermuszijhoz kerul, az bekapja es kesz a botrany. Ilyen dolgokban 
nem merek kockaztatni...

> Mind az egyet? legalabbis ha "ekszijrol" van szo. :-P (A 
> vezermuszijjat 120000/5evente kell cserelni)

Minden szijat. Az ekszij se ekszij ujabban, csak a neve maradt az. Arra 
gondoltam, hogy a vezermuszijat (1 j) is csereltetem (1999-es az auto, 
2000/07-es forgalomba helyezes, tahat megvan az 5 ev), aztan 
megsem csereltettem, majd a kovetkezo olajcserenel, az ekszijat 
ugyanis a markaszerviz a gorgovel es feszitogorgovel egyutt csereli 
csak, ami 37 ezresbe kerult... Es hogy meg tovabb feszitsem, a klimara 
van meg egy kulon szij (ekszij).

Cs.
+ - Ekszij 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha az ekszij volt, akkor miert kellett vontatni? 

Mert a lista uldozesi maniaja ram is atragadt :) 

> Hogy vetted eszre

A legszelso sav szakadt ki, de nem esett le, hanem  logott darabokban 
es pufolt mindent, ami korulotte volt. 3x ujra inditottam, de mindig ugy 
allt le, hogy alul volt a logo resz, igy nem tudtam letepni es ilyen 
hangokkal a motorterben nem vagyok hajlando autozni, ill. az 
asszonypajtas is gyorsan odaert. A tobbi okot az elozo 
hozzaszolasban leirtam.

> hany km volt a szijban?

Szinte percre pontosan 2 ev es 20000 km.

Cs.
+ - re: Torvenyesseg, egyenloseg, igazsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kulon felhivnam a figyelmet az itelet idozitesere, valahogy pont
> egy honappal a felfuggesztett lejarta utan.
Mire akarsz ezzel kilyukadni?
Volt  egy  felfuggesztett foghaz  harom  ev probaidore.
Ezt  akkor  kellett  volna leulnie, ha a probaido alatt elkovetett
buncselekmeny miatt (es meg a probaido alatt) itelik vegrehajtando
szabadsagvesztesre.  A  most  targyalt  cselekmenyt  viszont nem a
probaido alatt kovette el.
--
Meszaros Geza
+ - Golf csiholas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Peti kérdi:

>Egy '99-es Golf 1.9 TDI ben kicsereltuk a verermuszijat es ennek
>'mellektermeke', hogy mikozben minden szep es jo, melegen a motort
>csak 5-8 mp 'csiholas' utan sikerult beinditani. Amint kihul a motor,
>poccre indul.. Akku, inditomotor elviekben rendben. Van valami otletetek?

Biztos vagy benne, hogy a vezermuszijcsere ota csinalja?
Ugyanis az en 99-es TDI Octaviam is ugyanigy viselkedik, ezért elég
sokat keresgéltem az Interneten, hatha talalok ra magyarazatot.
A kovetkezoket talaltam:
Tobben is beszamoltak rola és tipushibanak tartjak. A magyarazat az
inditomotor gyengeségében talalhato. Az inditomotor tul lassan forgatja meg
a motort, kulonosen, ha az akkumulator mar gyengul (par éves).
A jelenség az ido multaval azért is erosodik, mert az inditomotor
is farad az évek soran. Paradox modon azért melegen okoz ez inditasi
problémat és nem hidegen, mert amikor meleg a motor, akkor csak kis
mennyiségu uzemanyagot fecskendez be a rendszer inditaskor. Hidegen
viszont joval tobbet.
Ellenorzes:
1. Kiprobalni a kocsit egy vadonatuj akksival. Meg kell szunnie a
problémanak.
2. Meleginditaskor lehuzni a vizhomérsékletméro jeladojat. Ezzel
becsapjuk a szamitogépet, amely hidegnek hiszi a gépet, ezért tobb
uzemanyagot fecskendez be. A kérdéses jelado a motor jobb oldalan,
a vakumpumpa alatt talalhato.

Az altalan olvasott informaciok szerint a VW 2000-tol orvosolta a problémat
és nagyobb teljesitményu inditomotort szerel a kocsikba. Ez az uj
alkatrész kompatibilis a régivel, tehat a régebbi valtozatokba is be lehet
szerelni.

forras (angolul): http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-8.html


Egy masik otlet is felmerult bennem, ha tényleg a vezérmuszijcsere ota
van a probléma:
A régebbi (90 és 110 LE-s)  TDI motorokon (nem a PDTDI-ken) vezérmucsere
utan ellenorizni kell és be kell allitani az elotoltés mértékét (ignition
timing).
Ezt csak diagnosztikai szamitogép segitségével lehet megtenni (szervizben,
vagy hazilagosan pl. VAG-COM nevü diagnosztikai szoftver segitségével).
Ez be lett allitva?

Udv,

Zsolt
+ - Ablaktorolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>	trutyit, de pl. varosban dugoban allva ha _rae-
>	sik_ az eso, borzalmasan zavaro, hogy nem lehet
>	letorolni...

Szakado esoben vagy hoban tolatni?

teeby
+ - ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdes: miert nem tesznek a 2-4 ajtos kocsikra
>hatulra ablaktorlot? Valoban nem kavarja ra a menetszel a
>trutyit, de pl. varosban dugoban allva ha _rae-
>sik_ az eso, borzalmasan zavaro,
A Fiat Temprahoz lehetett rendelni, bar eleg ritka, amelyiken van, de mar latta
m eloben ilyent...

>Tehat a (Tungsram -nal legalabbis) "Halogen jarmulampaink 
>valamennyi tipusa kulonleges kvarcuveg buraval keszul, amely 
>kiszuri a feny UV komponenset, 
Errol beszeltem... 

>Egyebkent amit en vettem, (...) (H4) es Osram tipusu.
En szombaton vettem 3db izzot itt Bangkokban. 230V/40W, nem ez a lenyeg. Osram 
markaju, a doboz felirata szerint Made in Argentina, az izzon magan meg ugyanak
kora betukkel, mint az Osram 40W rajta vigyorog, hogy Made in HUNGARY... :-)

>A kerdes: Hogyan lehet egy ilyen kaliberu szivargas helyet
>megkeresni?

En az Alfat otthagytam egy napra a klimasnal, aki felnyomta nitrogennel, rajta 
volt 24 orat, mert nyomascsokkenest es csak utana toltotte fel rendes gazzal. A
 szivargas helyenek megkeresese babramunka, mint a kontakthiba-kereses. Szivarg
asvizsgalo spray-vel korbe-korbe a rendszeren. De legvaloszinubb, hogy a kompre
sszor mozgo alkatreszeinel szaradtak ossze a tomitesek, ott szokik a gaz. A tob
bi helyen mind fix csokotesek vannak, ott nem tortenik semmi ugyanugy, mint a h
azad gazvezetekeinel.

>Idezet az indexrol, bocs a hosszusagert. (Kulon felhivnam a figyelmet az itele
t
> idozitesere, valahogy pont egy honappal a felfuggesztett lejarta utan.)
Jol ertem? Azert huztak a masodik ugyet iden juniusig, mert ha itt elmaszaltak 
volna, akkor le kell ulnie a balesetert jaro fegyhazat is? Dorka! Mit szol ehhe
z a te istened? Infarktust fog kapni a biro?

>Pontiac Le Mans neven Daewoo gyartmanyt,
A Pontiac LeMans az Opel E-Kadett, ami az USA-ban mar a Kadettel egyidejuleg le
tezett. Az F-Astra megjelenese utan A Kadettet Daewoo Racer neven eltettek tova
bb, innet johet a felreertes. A tobbihez nem nagyon tudok hozzaszolni, csak ann
yit, hogy itt a Chevy Optra (=Daewoo Nubira?)eleg kelendo, akar csak a Chevy Za
fira (lehet talalgatni, ez mi lehet...). Ja, es az usaban van/volt Cadillac emb
lemas Opel B-Omega is. 

>a GM allitja, hogy olcsobb nekik Kinaban gyartani es ideszallitani
Igazibol nem a munkaero koltsege a perdonto, bar ez sem elhanyagolhato. Egy aut
o teljes koltsegeben a berkoltseg 5-8% kozott mozog. Ha feleannyiert dolgozo me
losokat talalsz, akkor 4%kal csokkent a koltseged, de ezzel szemben all egy mag
asabb logisztikai koltseg, magasabb biztonsagi koltsegek, adminisztracio-vampro
cedura, az uton levo keszletekben megtestesulo nagyobb lekotott toke, szoval a 
ber nagyon keveset befolyasol. Sokkal nagyobb haszon van azonban az uj gyarak m
egnyitasakor megkapott tobbeves adokedvezmenyen, amit okosan hasznalva az egesz
 cegcsoport eredmenyet az adomentes uj gyarban lehet _kimutatni_, illetve a koz
el-tavol-keleten ugye nincsen szaxervezet, a munkajog "kicsit" lazabb, naponta 
lehet felvenni/kirugni embereket igeny szerint, a munkahet nem 35, hanem 40-80 
ora kozott mozog, a gyar mehet H-V 0-24 oraig, stb. Ha igy nezed, ugyanakkora b
eruhazassal letelepitett ket tokugyanolyan gepsor Kinaban helybol 4-5szor akkor
a kapacitast jelent, mint mondjuk Nemeto-ban.  
Ne keverjuk ossze az autogyartast az elektronikai osszeszerelo iparral, ahol nu
lla erteku alkatreszek allnak keszleten, nulla koltsegu gyartosor mellett ulo 3
000 atkepzett fejono ("betanitott munkas") gyart nulla koltsegu (cost-price) kv
arcorakat, amiket aztan jol felaraznak (sales price).

>Neha az az erzesem, direkt azert veszel ilyen autokat, hogy utana
>beigazolodjon, nem erdemes japant venni. Vegyel Mazdat, nem
Mint tobb esetben is irtam vala, CEGES autokrol van szo, a company policy miatt
 csak Hondaban lehet gondolkozni, ebben az arsavban (800.000B) meg egyedul a Ci
vic letezik. Az Accord 1.3m-tol indul, akar csak a Shuttle (Civic alapu egyteru
).

>feltetlenul RX8-ra gondoltam, eleg egy 2.0-s Mazda 3 is. IMHO az 1.6
>-os is jobban megy, mint a jelenlegi Hondad. Akkor fogod megerteni, mi
>hajtott bele engem japan auto megvasarlasaba. Ha mindenkeppen Honda,
>akkor uj Accordot, az baba.
Az Accord 62%-kal dragabb, mint a Civic, ugyhogy akkor se lenne palya, ha sajat
 penzbol kellene venni. Az uj Accordban meg nem ultem, de az elozo generacios 2
.3-as egy kutyakaki a hasonlo meretu europai autokhoz kepest. 

Az egyetlen japan auto, amivel (celszerusegi szempontokat is figyelembe veve, v
agyis 4ajtos limuzin) szoba allnek, az a 91es Nissan Cefiro, 2.0V6-24V, orrmoto
r, hatsokerekhajtas, de csak kezi valtoval. 

>Vagy: igy kezdik az Astranal,
>hogyaszongya ez a leghosszabb auto a harom kozul... a tablazatbol meg
>latszik, hogy a Mazda 17 cm-el hosszabb :-))) 
A nemet eredetu cikkekben sose fog olasz, japan, francia nyerni egy GOLFfal sze
mben. :-( De 17 CM egy arasz, nem csak 17mm a kulonbseg? Sokat ugyan egyiket se
 lattam, de egy arasznyi kulonbseg talan remlene...

>Volna egy problémánk. Olyan autóra lenne szükség, 
>amiben három tolókocsis embert lehet egyszerre szállítani
>,(...)A kérdés: milyen típusokat keressünk? 
Nem egy irigylesre melto helyzet. Szerintem amik szoba johetnek, az az osszes t
eljesen varialhato belteru buszlimuzin, vagy MPV (Multi-Purpose-Vehicle, ahogy 
hivjak oket). A teljesen varialhato alatt azt ertem, hogy a 2 elso ules kivetel
evel az osszeset egyenkent ki lehet venni, vagy a padloban kialakitott helyeken
 lehet rogziteni. Ilyenek a teljesseg igenye nelkul (es lehet, hoyg nem is mind
 enynire varialhato, meg kell nezni). Zarojelben az alapot ado szemelyauto: kic
sik: Renault Scenic (Megane), Citroen Picasso (Xsara) , Opel Zafira (Astra), VW
 Touran (Golf IV), Fiat Multipla, Honda Stream, Toyota Corolla Verso, Nagyobbak
: Renault Espace, R. Grand Espace, Chrysler Voyager, Fiat Ulysse/Peugeot 806/Ci
troen Evasion/Lancia ..., Honda Odyssey, Toyota Avensis Verso, Mercedes Vito. K
icsit teherautosabb komforttal, de leteznek szemelyszallito (9 szemelyes kivite
lben): Toyota Hiace, VW Transporter / Caravelle, Mazda B2200. Ez mind-mind veze
theto B jogsival, arak, fenntartasi koltseg nagyon nagy szorassal van. A dizel 
dragabb, de ezekhez a kasznikhoz jobban illik es olcsobb is fenntartani.

>Bereltunk egy uj Mitsu Lancert egy honapig, automata
>valtoval. Szerintem minden idok egyik leg
>elcseszettebb ilyen szerkezetet epitettek bele.
Abban CVT (continuous variable transmission), vagyis fokozatmentes valto van. E
nnek a lenyege, hogy a motor szamara legkedvezobb fordulaton jar es allandoan v
altoztatja az attetelt, ahogy gyorsul az auto. Ha odataposol, akkor elobb felen
gedi a motort nagyobb fordulatra (tobb nyomatek) es utana kezd gyorsitani. 

>Eros a gyanum, hogy amerikai piacra igazitott japan
>autorol volt szo 
Hat, ez eppen Thaifoldon van, de eleg amerika-majmolok, ugyhogy kitelik toluk, 
hogy az ottani izlesnek megfelelo stilusra hangoljak az autokat...
Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS