Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1044
Copyright (C) HIX
2001-03-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Autoklub (mind)  48 sor     (cikkei)
2 Re: '+morgas (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: Help! Autogumi vasarlas (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Militec-rol megegyszer (mind)  15 sor     (cikkei)
5 va: Suzuki autoszalon, Toyota Celica (mind)  21 sor     (cikkei)
6 va: Auto sex ( off ) (mind)  5 sor     (cikkei)
7 Suzuki kulcs (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Re: Re: rendorsegi kapcsolat + morgas (mind)  25 sor     (cikkei)
9 antenna (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Rajka-Pozsony (mind)  21 sor     (cikkei)
11 Re: SUZU cras&kerekek (mind)  50 sor     (cikkei)
12 Re: trabi futes (mind)  52 sor     (cikkei)
13 rangatas (mind)  23 sor     (cikkei)
14 autoradio (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Autoklub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Rajka-Pozsony ( 15 sor )
> Idopont: Sat Mar 10 20:13:10 CET 2001 AUTO #1043
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok!

-Multkor ajanlottatok az autoklub honlapjat
-kulfoldi benzin arak es autopalya dijak ugyben.
-Sajnos mivel nem vagyok tag, nem mindent  tudok megnezni
-igy par kerdest meg mindig nem sikerult tisztaznom.

-snitt

-(feltetelezem, hogy Ausztiaban es Nemetorszagban igen)

-Koszi
--
- llaci
-mailto:

Mar szerettem volna masokat is kerdezni errol a temarol. Az iden 4500 Ft.-ra
vittek fel az Autoklub tagsagi dijjat.
Szerintetek mi ertelme van ma klubtagnak lenni?
En Ettol az evtol nem fizettem mar be, es a kocsimrol is leszedtem a
matricajukat.
Az un. sarga angyalokat tizenot ev alatt egyszer sem kellett hivnom. Ha a
muszaki allomasra mentem csak a markukat tarto, szakmailag erosen
megkerdojelezheto morozus szereloket talaltam.
Az utobbi idoben egyre uresedo ujpesti muszaki allomason egyetlen kocsi sem
volt az ellenorzo soron. Ehhez kepest ket napon belul vallaltak a kocsi
biztonsagtechnikai felulvizsgalatat.
Ha vizsgakepes autoval beallok a vizsgasorra eloetes allapotfelmeresre, ugy
is ujra vegig kell csinaltatnom az egesz cirkuszt. Nincs annyi rugalmassag
bennuk, hogy az ott dolgozo tanusitvanyozo minden tovabbi ceco nelkul
bepecsetelje a forgalmiba a muszaki megfeleloseget igazolo csikot. Igy
legalabb 5 - 6 ezer forint folosleges tobbletkiadasom van ma mar egy
vizsgan. Inkabb megyek a Mozaikba ezek utan.
A turisztikai szolgaltatasuk legalabb 30 %-al van a piaci ar folott.
Az autoklub meg egyetlen erdekvedelmi sikert sem ert el. Kiveve Kovacs
Kazmer pernyertesseget, amikor a mi penzunkon evekig dolgozott az M1-es
palyadij visszaperelesen. Kemeny 600 ft-ot sikerult neki sajat maganak
atutaltatni. A konzorcium nem miatta ment tonkre.
En tizenot ev alatt tobbtizezer Ft tandij! befizetese utan kiszalltam.
Valaki gyozzon meg, hogy nincs igazam !


Udv: Refi J
+ - Re: '+morgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello....

    irta:

>A mai gyongyszem: a Vaci ut belso savjaban megall
>az auto kiteszi az indexet balra, es harom savo
keresztul balra kanyarodik,
>az nem zavarja, hogy mogotte dudalnak.

Hmm... ezt nem ertem,  -talan meg kellett volna
tanulni (neki) repulni!??


Dago
+ - Re: Help! Autogumi vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Autosok!

Koszonom a fenti temakorben kapott, valaszokat, tanacsokat.
Ismet nem csalodtam a listaban!

Attila (M)
+ - Militec-rol megegyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

Van ez  a Militec-1 nevu csodaszer, nos en ellatogatam a magyar honlapra,
megtudni mi is ez, hogyan tesz csodat az oreg autokkal...
No ott azt talaltam, hogy ez egy femkondicionalo szer, hosszu tavon
megakadalyozza a nagy merteku kopast esatobbi... hogyan jon akkor rovid
tavon a gyors javulas?
Frigyestol kerdezem: mibe kerul?
Ha valakinek van szemelyes tapasztalata, orulnek, ha megosztana velem,
esetleg diesel-motoros autoval kiprobalta valaki?
Ha ez nagyon leragott csont, kerem csak maganba a leveleket, nem gyozom
hangsulyozni, hogy csak feleve olvasom  a listat.

koszi
Attila (M)
+ - va: Suzuki autoszalon, Toyota Celica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

awender irja...
> Egy negyedorat maszkaltam a kocsik korul, de senki nem foglalkozott
> velem. Azt nem tudom, hogy ilyenkor engedely nelkul be lehet e ulni a
> kocsiba, ezert nem probaltam meg, hatha szolnak. 

Alapvetoen nem vagyok egy pofatlan alak, de en beleultem volna es
ha megis odajott volna valaki, akkor megkerdeztem volna, "hogy miben
segithetek ?"  :-)))
Rutinbol latjak, hogy ki vevo es ki csak szajtati. 
A baj, hogy sok helyen ugy is viselkednek.
Ha megteheted, akkor vegyel egy harom eves, serulesmentes kocsit.
Tul a garancialis szervizeken es meg a betegeskedo oregkor elott a
kocsi a legszebb eletkoraban van ilyenkor. 
--
Meszaros Geza
ui: 
> nem probaltam meg, hatha szolnak...
> nem mertem nagyon megnezegetni, mert hatha tolvajnak neznek...
Ne csinald ezt ! Kerleeeeeeek ... 
Huzd ki magad ! Mellet ki ! Basat be !
Minden reggel rugdoss meg egy villanyoszlopot es kuld el az anyjaba...
+ - va: Auto sex ( off ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kosz Frigyes ! 
De jo, hogy beidezted a site cimet, mert mar elfelejtettem :-)
Azt hiszed, hogy olvassa a listat ? Ugyan mar.
--
Meszaros Geza
+ - Suzuki kulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Ma talalkoztam egy meglehetosen megdobbento esettel. Ugy egy oraja esett be
egy ismerosom, es nevetve meselte, hogy ket napja torott kette a
kocsikulcsa. Mondtuk neki, hogy semmi gond, elvegre minden uj autohoz ket
kulcsot adnak normal esetben. Igen am, de mar az is eltorott, ugy egy fel
eve. Amugy a Suzuki 1 eves, tehat a kulcsok cirka fel evig birtak. Kerdesem:
szokvanyos eset -e ez, vagy csak az ismerosom darabolja jobban a kulcsokat
az atlagnal jobban?
Ja, amugy csinaltatott potkulcsot, ami 10 e FT-be kerult. Nem hazudok,
komoly!!!!! A potkulcs meg csak nem is tokeletes, mert az immobilizert nem
oldja, igy minden indittaskor a torott csonkot kell nyomogatni a zarhoz.
Azert egy kicsit durva, nem ?
Irjon, akivel hasonlo eset megtortent.

Csako minden Autosnak!!!

A kormanykerek legyen Veletek!!!!

Fecsuka
+ - Re: Re: rendorsegi kapcsolat + morgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1043-ban irta :

>Nem tudom ki, hogy van vele de az utobbi
>idokben Bp.-en igen alaszallt a kozlekedesi moral.
>(Meglepett, hogy tud meg romlani :)))
>12 eve minden nap munkaban hasznalom az autot,
>sokat kozlekedem, de kicsit sok volt ami az elmult
>ket napban tortent.

En azt hittem, hogy csak nekem tunik igy, de ugylatszik, hogy tenyleg van
valami valosagalapja :((
Teli pirosba lazan mentek bele a majmok, feltartva a keresztiranyu
kozlekedest es finomabb dudalasra csak mutogatassal felelnek
(Kerepesi -Fogarasi), a Fogarasi uton reggelente olyan jellege van neha a
kozlekedesnek, mint a Carmagedonban: a gyalogosok magasrol  le a
lampakat, a keresztutcakbol birka modra jonnek ki a jampecok nem torodve
semmivel es az uton akkora godrok, hogy nagyreszuk siman leamortizalna a
futomuvet...

Sz'al ilyen korulmenyek kozt nem kunszt betartani a sebessegkorlatozast :))


Udvozlettel: Attila (MrGrey)
................................
Mailto: 
+ - antenna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Hali!
>Miert kell mashol megfurni? A motoros helyere nem tudsz betenni egy ezer
>forintos sima kihuzhatot?

Na szoval ez egy regebbi Accord, en 5 evesen vettem '97-ben. Bal elol van
az antenna, a teton. Amikor vettem, olyan 15 centire kiallt a
karosszeriabol,kb. 20 fokos szögben.
Mivel egy darabig nem raktam bele radiot, nem is foglalkoztam vele. Azt
láttam, hogy kb. még 30 centit lehetett kitolni a motorral, de behuzni csak
15 centire
lehetett. Soha nem volt motoros antennam, nem is gondoltam, hogy ez baj.
Aztan egyszer valaki elment mellette es belekapaszkodott. Kepzelheted.
Voltam egy ilyen radio meg telefon beszerelonel es o azt mondta, hogy fur
egy antennat az elso sarvedore. Olyan antennaja aminek a furatai illettek
volna az
elektromos helyere nem volt. Ennek olyan talpa van mint egy oldalrol nyomott
trapez, negy sarkaban negy csavarhellyel.
Egyebkent Bp-tol 50 km-re lakom es unom mar a Kossuth Radiot:)

udv,

taylor
+ - Rajka-Pozsony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

llaci kerdezte:
: Az szeretnem megtudni, hogy Rajka es Pozsony kozott is
: kell-e matrica es ha igen akkor ki lehet-e kerulni ezt a szakaszt?

Azt nem tudom, hogy kell-e, de el lehet kerulni. Miutan atmentel a hataron
Szlovakiaba, a fout kb. 1 km-rel a hatar utan elkanyarodik balra es ravisz
az autopalyara. Ha egyenesen tovabbmesz a regi orszaguton, 2 falu utan az
is bevisz Pozsonyba. Egyebkent a hataratkelo utan 10 meterrel van egy
bode, amelyik szlovak autopalyamatricat arul, ha "emberi" idoben jarsz
arra. Ugyan ki van teve az ut szelere a parkolni tilos tabla, de ez ne
izgasson. En ennek kikerulese erdekeben egyszer beparkoltam a hataratkelo
parkolojaba, amitol a szlovak hataror magabol kikelve rohant elo a
bodejabol es elkezdett velem uvoltozni, hogy mit kepzelek, nem ismerem a
Kreszt, stb-stb., es ramutatott a teljesen lepattogzott festeku "behajtani
tilos" tablara, amit nem vettem eszre es kozolte velem, hogy leszek szives
a bodenal megallni. :-)

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: SUZU cras&kerekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Attila,

> Nemregiben nezegettem tan a crastest.com oldalt (nem biztos, hogy ez volt,
vmi
> USA torosoldal,
> es a SUZUKI-k bizony tisztessegesen a kozepmezonyben szerepeltek, annak
sem az
> aljan.
> Megneztem az ncap-on is, es ami miatt gyenge lett, az csak a kis suly, a
torese
> i
> ott is atlagosak.
> No most az en 1.6-os SUZU-m már par kg hijan 900. Szoval lehet, hogy ez
mar egy
> biztonsagos
> auto ?

Amikor Suzi-t akartam venni, en is nezegettem ezeket az oldalakat, most
megneztem megint. Az ott tesztelt Suzuki 730 kg-os es a teszt szerint,
es a merest ugy kell ertelmezni, hogy azonos tomegu autoval valo frontalis
utkozeskor igazak az eredmenyek. Igy ert el vezetoi oldalon 3 csillagot,
56 km/h -s utkozesi sebesseget feltetelezve (mindket auto ennyivel megy)
Ha az auto tomege megno 900 kg-ra, es ugyanezt a tesztet elvegezzuk rajta,
akkor ugyanaz a karosszeria utkozik, csak nagyobb mozgasi energiaval,
igy ebbol kevesebbet tud felemeszteni, tobb jut az utasoknak. Magyaran
a 3 csillag lecsokken pl. 2 csillagra. Ez persze nem azt jelenti, hogy a 900
kg-os auto nem biztonsagosabb valamivel, csak az elso esetben ket 730 kg-os,
a masodikban pedig ket 900 kg-os valami utkozik, nyilvan a karok (ami a
mozgasi eneriaval nonek), nagyobbak lesznek. Viszont no az eselyed, hogy
nalad kisebb
tomeguvel utkozz, vagy ha nagyobb tomeguvel csattansz, kisebb lesz a
kulonbseg. Egy 1.6-os Suzuki kb. ugyanannyi mint egy Clio Tech'Run,
menetteljesitmenye talan picit jobb (elhanyagolhato a kulonbseg). Ami
a biztonsagi kulonbseg van, az viszont elgondolkodtato:

A tomeguk kozotti  kulonbseg kb. 100 kg ( a Tech'Run asszem pont egy
tonna), annak ellenere, hogy meretuk, motorjuk, stb. hasonlo. A
Tech'Run-ban szeria az ovfeszito, overo hatarolo, legzsakok.
Amikor en akartam Suzi-t venni csak a legzsak
letezett, az is felaras volt.
A Tech'Run 4 csillagot kapott egy 1 tonnas autoval valo 64 km/h -os
utkozesre. A Suzi 3-at egy 730 kg-os autoval valo 56 km/h-os utkozesre.
A leirtak mind a Swift-re vontakoznak, a Wagon-r egy fokkal azert komolyabb
darab, nehezebb is. A Tech'run dolgai kb. igazak a Yaris/206/Fabia/uj
Corsa -ra is.
Szoval szerintem az ujonnan kaphato es emlitesre melto kisautok kozott
biztonsagi szempontbol a Suzuki Swift az abszolut melypont.

Udv,
Nandi
+ - Re: trabi futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista, Fogash!

>???? Csak annyi, hogy a leghutest biztosito ventillator nyomja be a
futest.
....Ha ez igy lenne, akkor senki nem akarna utolagosan beepiteni el.
....futoventillatort a Trabiba, illetve a hutoventillator szele lobogtatna a
....bent ulok hajat... Amugy melyiket csereltek? Ami vizszintesen fexik elol
....keresztben, vagy az abbol fuggolegesen felallo, majd az utaster fele
....kanyarodo dobot? Ebbol jon egy vastag (~8cm) egyenes gumicso, ami a
....zsalugateren keresztul az utasterbe vezet.
Ezek kozul a dobot csereltem (ami keresztben van) elsore, de mivel a
problema nem oldodott meg, a dobbol felfele jovo ontvenyt, ami reszben
a ket hengerhez, reszben a futoventillatorhoz megy is cserelni kellett,
tomitesekkel. Ezutan minden szep lett es jo.

....A zsalugaterbe bejuto masik cso
....a homlokfalrol direktben jon, ezen jon a hideg levego. A motor
hutolevegoje
....nem juthat az utasterbe, akkor allando "motorszag" lenne benne.

A futes reszben a dobra ratett szeles csobol felfele jovo meleg levegobol
szarmazik, reszben a hutoventillatorbol jovo aramlat, ami atpasszirozodik
az ontveny burkan. A felaramlo meleg levego, ami egy 8 cm atmeroju
forro felulet hoje es kb. 2 metert utazott, nem valami sok. Ezt segiti a
ventillator,
ami a motort huti (kb. 15-20 cm-es venti), ami ele oda van tolva egy kb. 3
cm-es
cso, ez atmegy a forro ontveny korul levo burkolaton, ami nagyon szuk,
majd osszetalalkozik a felfele jovo 8 cm-es csovel. Motorszag nem nagyon
van,
mivel elobb kerul bele a levego a 3 cm-es csobe, mint a motort atjarna.
A baj az, ha az ontveny a burkolat alatt kilukad, akkor a motor nyamvadt
lesz,
es kipufogas helyett bepufog :-).
A futes ugy javithato viszonylag hatekonyan, ha ez a 3 cm-es cso valahogy
kozelebb van teve a ventihez (gyarilag is van rajta egy kis gumidarab
emlekeim
szerint), ki van tagitva valahogyan nagyobbra, viszont ha igazan hatekony
mar a futes, lehet, hogy a motor besul. Persze valamit valamiert...
A masik lehetoseg, hogy a felfele jovo csobe teszek utolag ventillatort
(4 oldalan korkorosse tett PC Tap-venti, kb. 500 Ft hasznaltcikkesnel,
de szerintem 300-400-ert is lehet venni, maganembertol), ami kapcsoloval
vezerelheto. 1 db. nagyon halk, nem is hallani menet kozben, nem fogyaszt,
viszont a hatasa osszemerheto az 1 evvel ezelotti Millitec-es kezelessel
(=0).
Ha viszont 5-6 darab van egymas mogott, annak mar komoly hatasa
van, ez megsegitve egy javitott futesu elso dobbal (olvastam valahol
ilyenrol is),
tuti futese lesz a Trabinak.

Udv,
Nandi
+ - rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Jo oreg Opelemmel volt egy "apro" problemam amiota megvettem, 1 honapja
raszantam magam, hogy a listan nagyon kedvelt budapesti szervizben (B)
megcsinaltatom. A problema az volt, hogy 640-820 kozott ingott az
alapjarat, es reggelente nehezkesen indult. Kicsereltek az 
uzemanyagszurot, fokabelt, meg valami "guru" potom 8e forintert allitott a
vezerlo cuccon. Akkor ugy adtak at az autot, hogy na most isten bizony
tuti jo. Ezutan az alapjarat 500-900 kozott ingazott, es az injector
lampaja menet kozben be-be villant. Visszamentem, hogy most ez igy nem jo,
ujabb par oras vacakolas, allitgatas utan elhoztam, hogy na most aztan
tenyleg jo. Azota 400-1100 kozott ingazik az alapjarat, neha menetkozben
leall a motor, kb. 1.5 literrel megnott a fogyasztas, rangat az auto,
stb., viszont az injector nem riasztgat.

Ilyenkor mit lehet tenni? Tudtok olyan szervizt ajanlani ahol rajonnek,
hogy vajon mi a baja? Esetleg meg is tudjak csinalni?

Elore is koszi.

LP

ui.: Opel Ascona 2.0i GT (C20NE)
+ - autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó autoradiok:

1. FIAST 434: RDS, PLL, AutoReverse, DiskInput, clock ujszeru, 4x6pr.  12.000
HuFt
2. FIAST 537 PLL, AutoReverse, DiskInput, Clock, MicInput, 4x6pr.    10.000HuFt
.
3. ELIN Carprofi 2238 M+U, 2x6 programm, AutoReverse, clock.  6.000HuFt.
4. Blaupunct MAINZ-24, stereo magno, AutoReverse, mech. tuner, M+U,  ARI.
5.000HuFt.
Érdeklődni: E-mailben, telefonon:  +36309674843.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS